הורי תלמידות בית יעקב בירושלים: “לא נשלח את בנותינו מחר”

אלי שוורץ
|
ה' אלול התשע"ד / 31.08.2014 16:04
בית יעקב בשכונת בית ישראל בירושלים, סובל ממחסור חמור בכיתות • העירייה הציעה לפתוח כיתות במתנ”ס השכונתי, אך ההורים טוענים כי המקום בעייתי רוחנית • גורמים בעירייה: “ההורים הסכימו לזה” • ההורים: “התלמידות ישארו בבית”

שביתת התלמידות: בית הספר בית יעקב בשכונת בית ישראל בירושלים, סובל ממצוקת כיתות חריפה, וההורים מאיימים שלא יאפשרו את פתיחת שנת הלימודים מחר.

מזה מספר שנים שבית הספר בית יעקב בשכונת בית ישראל בירושלים, סובל ממחסור חמור של כיתות לימוד, האוכלוסיה הצעירה באזור גדלה, ומספר הנרשמות לבית הספר גדל באופן משמעותי, אך אישורי בניה לתוספת כיתות, לא ניתנו והמצוקה הלכה והחריפה והתלמידות נאלצות ללמוד בתנאים גרועים, כדוגמת חדרי מחשבים או חדרי הקבצה קטנים.

 

הסיפור לא חדש, וכבר כמה שנים, שמתנהלים דיונים בין העירייה והנהלת בית הספר, בניסיון להגיע לפיתרון מוסכם, אך נכון לעכשיו דבר כזה לא נמצא.

הפיתרון שהציעה העירייה הוא, ששלוש כיתות, תמוקמנה במתנ”ס העירוני ‘מגן האלף’, השוכן בקרבת מקום. אך ההורים מסרבים לכך בתוקף בטענה כי המקום לא מתאים מבחינה רוחנית לצביון של הסמינר והתלמידות.

לפני כמה חודשים, התחדשו הדיונים ביתר שאת, בין ההורים למחזיק תיק חינוך חרדי סגר”ע צביקה כהן, כשגם מ”מ ראש העיר, יוסי דייטש מעורב במגעים. וניסו להוציא אישור להליך מהיר להוספת כיתות, אך הדרג המקצועי התנגד לכך.  

במטרה לשכנע את ההורים להסכים לפיתרון של מתנ”ס מגן האלף, נעשתה ישיבה עם ההורים בתוך המתנ”ס יחד עם אנשי המינהל הקהילתי, אך מסתבר שזה רק חיזק את ההתנגדות. “ראיתי את האנשים שמנהלים את המקום”, מספרת לחרדים10, אחת האימהות, “אני לא רוצה שכאלה אנשים, ינהלו את המקום שהבת שלי תלמדו בו, שהיא תפגוש כל יום סגנון כזה”.

בעקבות זאת, החליטו וועד ההורים להשבית את הלימודים מחר. “כל בנות בית הספר ישארו בבית”, אומרת לחרדים10 הגב’ שיינברגר, יו”ר ועד ההורים, “חשבנו בהתחלה שרק הכיתות שבמחלוקת ישאר בבית, אבל בשביל לעשות מחאה חריפה, שאולי תגרום לדברים לזוז, החלטנו שכל הבנות לא ילכו מחר לפתיחת שנה, עד שנקבל כיתות במקום שאנחנו רוצים”.

לדבריה, ההנהלה תומכת בהם וגם לא מעוניינת בפיתרון “שנכפה” עליהם.

לעומת זאת, גורמים באגף לחינוך חרדי אומרים לחרדים10, כי הייתה הסכמה מצד ההורים וההנהלה לפתוח כיתות במתנ”ס מגן האלף, והחדרים במקום אף הוכשרו לצורך כך, והובא למקום ציוד לכיתות, אך ברגע האחרון ההורים שוב התעקשו.

מעירית ירושלים נמסר בתגובה: “עיריית ירושלים ערה לצרכי בית הספר ופעלה באמצעות אגף מנח״ח לפתרון נאות למען התלמידות. אין כל מניעה לפתיחת שנת הלימודים במקום”.