המחבל מב”ב תיכנן פיגוע התאבדות לפני שנים – וקיבל עונש קל משופט

דיאא חראמשה, המחבל שביצע את מסע הירי בבני ברק הציע לפני שנים לבצע פיגוע התאבדות • קיבל עונש קל בהסדר טיעון, לאחר שאמר כי הוא רוצה "לחיות חיים נורמליים"
חרדים 10
כ"ז אדר ב' התשפ"ב / 30.03.2022 16:32

המחבל דיאא חמארשה שביצע אמש (שלישי) פיגוע ירי בבני ברק בו נרצחו 5 בני בני אדם,  ריצה בעבר מאסר בכלא בישראל, לאחר שהציע לבצע פיגוע התאבדות מטעם הג’יהאד האיסלאמי.

לפי חשיפה של יהושע (ג’וש) בריינר והגר שיזף ב’הארץ’, בדיונים לקביעת עונשו הביע חמארשה תקווה כי בית המשפט הצבאי יקבל את הסדר הטיעון שהושג עמו, “כדי שאצא מהכלא ואחיה חיים נורמליים”.

חמארשה, שנלכד באפריל 2013,  הורשע בעבירות של ניסיון לקשירת קשר לרצח וזריקת אבנים לעבר כלי רכב במסגרת הסדר טיעון שבו הוקל עונשו. הוא ריצה שנתיים וחצי מאסר, באגפי הפתח’ של בתי הכלא גלבוע וקציעות.

מאז ששוחרר התפרנס, בין השאר, מעבודה בישראל ללא היתר.

לפי הדיווח ב’הארץ’, במסגרת הסדר הטיעון, הוקל עונשו של חמארשה באופן משמעותי, שכן  העונש המקסימלי על עבירה של ניסיון לקשירת קשר הוא 14 שנות מאסר, ועל יידוי אבנים – 10 שנים.

נציגת התביעה הצבאית אמרה בטיעונים לעונשו: “מבלי להקל ראש במעשיו של הנאשם, מדובר בניסיון לקשירת קשר לבצע פעילות שלא ניתן היה להוציא לפועל..  הנאשם היה קטין בן 16 בזמן ביצוע העבירה, נטול עבר פלילי שבחר לחסוך זמן שיפוטי יקר”.

גם אביו של חמארשה העיד לטובתו. “שיחקו בו, עבדו עליו. הוא רוצה להשתחרר מהכלא ולהיות סוחר כמוני. הוא אוהב את החיים והוא רוצה לחיות בשלום. אנחנו כמשפחה אוהבים את החיים ולא את המוות ובוודאי לא רוצים שהילדים שלנו ימותו. מה שתוכלו לעזור לו יהווה עזרה גם לנו”.

השופט הצבאי רס”ן סמזר שגוג קיבל את הטענות: “התרשמתי שהנאשם מגיע ממשפחה נורמטיבית וכי לאחר שהוא ישוחרר מהכלא, משפחתו ואביו יפעלו לשיקומו ויפקחו עליו. נוסף על כך, לנוכח הודאתו של הנאשם ודבריו, שוכנעתי כי הוא לוקח אחריות על מעשיו ומתחרט עליהם”.

היום אמר אביו בשיחה עם ‘הארץ’, כי הפיגוע “נפל עליי כרעם ביום בהיר, אני לא ידעתי ולא זיהיתי שדבר כזה עלול לקרות”. לדבריו, “דיאא עבד בסחר בטבק איתי ולא היה קשור לשום פעילות פוליטית וצבאית”.

לדברי מקורות פלסטיניים, באחרונה הביע חמארשה הזדהות עם המחבל מוהנד חלבי, שביצע פיגוע דקירה באוקטובר 2015 בעיר העתיקה בירושלים ורצח את נחמיה לביא ואהרון בנט. המקורות הפלסטינים הוסיפו כי הרקע לפיגוע הוא מותו של חברו באחרונה במהלך עימותים עם כוחות צה”ל בג’נין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות