“הגנת בגופך על בנך וספגת הקליעים”: הלווית אבישי יחזקאל הי”ד

האברך הרב אבישי יחזקאל הי"ד, מלמד בתלמוד תורה 'אור דוד' שנרצח בפיגוע הירי הרצחני בבני ברק, הובא למנוחות • אחיו, הרב עובדיה, ספד לו בבכי: "אתמול בלילה העולם התהפך. אמרת לי, 'תיזהר, תישאר בבית' וזהו, יותר לא שמעתי ממך. אח נפלא, היית אח שלי ונלקחת מאיתנו בחטף"
יוסף גרינבוים
כ"ז אדר ב' התשפ"ב / 30.03.2022 10:07

מסע הלווית הקדוש אבישי יחזקאל הי”ד: אלפים מתושבי בני ברק ותושבי שכונת פרדס כץ, בני משפחה, ידידים ומכרים, ובראשם רבני העיר, ראשי ישיבות, דיינים ואישי ציבור, השתתפו היום (רביעי) בהלוויית הקדוש הרב  אבישי יחזקאל הי”ד.

מסע ההלוויה יצא מביתו ברחוב השניים בבני ברק. לפני צאת מסע ההלוויה נפרדו ממנו בבכיות ודברי התעוררות רבנים, ראשי ישיבות ובני המשפחה.  בתום מסע ההספדים אמר אביו קדיש – ולאחר מכן יצא מסע ההלוויה לעבר בית העלמין פוניבז’ בבני ברק.

אבישי הי”ד,  בן 29, בוגר ישיבת ‘משכנות התורה’, כיהן כמלמד בתלמוד תורה ‘אור דוד’. הוא הותיר אחריו ילד בן שנתיים, את הוריו, אחיו ואחותו, אלמנתו נעמה נמצאת בחודש השמיני להריונה.

הוא נרצח כאשר היה ליד ביתו, עת יצא עם בנו הפעוט לטיול, כדי להרדים אותו.

בפתח מסע ההלוויה, אחיו של יחזקאל, הרב עובדיה יחזקאל, ספד לו: “אתמול בלילה העולם התהפך, זו אבידה כל כך גדולה. התקשרת אליי ואמרת לי שאתה שומע יריות. פחדת עליי, אמרת לי ‘תישאר בבית’, מאז לא שמעתי ממך יותר. “הגנת על הילד הבן שלך אריאל כמו נשר וקיבלת את הקלעים. הראית גבורה יהודית אמיתית, נהרגת על קידוש השם”.

אחיו עובדיה ספד לו בדמעות: “היית איתי יד ביד תמיד כדי לזכות את הרבים. כמה כאב לך על חילול שבת. קירבת את כל היהודים, לא משנה מה צבע הכיפה. זוהי אבדה גדולה לא רק בשבילי, אלא לכל עם ישראל. תמיד קירבת, תמיד אהבת, תמיד שימחת אותי, את האחים, את האחיינים. היית משמח את החברים בחתונות. היית פשוט נפלא. כל כך נהננו ממך. כמה דאגת לי בימים האחרונים. באת לכולל ללמוד חברותא ואמרת לי: ‘משמיים באתי’.

“זאת אבידה גדולה לכל עם ישראל. אוי אבישי כמה חשבת עלינו, כמה אהבת אותנו, אמרת שיש לנו אהבה מיוחדת. היית האח הכי חביב, בן זקונים, היית אח נפלא. היית אח שלי ונלקחת מאיתנו בחטף”.

הרב עובדיה הוסיף בבכי: “הסימניה שלך הייתה בזוהר הקדוש. היית נשמה גבוהה מאוד. כנראה שבשמיים רוצים אותך מאוד, אנחנו מתמודדים עם הכל באהבה, הקדוש ברוך הוא יתן לנו כוח”.

הרב שלמה זבר, גיסו של אבישי, ספד: “זכיתי להיכנס למשפחה הקדושה הזאת כשאבישי היה בן תשע. ילד חכם, חריף, שנון, הכי טוב בכיתה, ידע את כל הגמרא בעל פה. היה הולך ללא פחות מארבעה שיעורי תהילים בשבת. היה כיף להיות לידו, תמיד שירה ושמחה לצידו. תמיד דקדקת.

“כשזכה לעוד משכורת אמר לא מגיע לי עדיין, יש אנשים שמגיע להם לפניי. כל כך הרבה אהבת ישראל היתה בו. לב ענק. מישהו שהכיר אותו אמר לי מאיפה האצילות הזאת? גיסי אהובי, אתה נמצא למעלה עם הרוגי מלכות, שבורא עולם יתן נחמה בלב המשפחה”.

הרב דניאל זר, ראש קהילת ‘אור דוד’, ספד: “איזה קורבן. רבותיי, הלב כואב. מטרת המכות להתעורר ולעשות תשובה, שלא נהיה חסרים לשווא”.

ח”כ אריה דרעי ספד: “מה אפשר לומר לאמא ואבא הצדיקים? זה קורבן פסח. תלמיד חכם, נשמה גבוהה, קדוש וטהור. בואו לא נהיה טיפשים, אנחנו חייבים להיות שותפים לקורבן הזה, שיכפר עלינו”.

צילום: יהונתן זינדל, פלאש90

עוד קודם ההלוויה, הרב עובדיה יחזקאל, ספד לו הבוקר (רביעי) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב.

“אביחי היה אח מיוחד מכל הבחינות”, סיפר ב-103FM, “הוא היה אדם שמח מאוד, לומד טוב, ומקיים את התורה והמצוות מתוך שמחה ואהבת ישראל. הוא תמיד שימח את כולם, דאג לכולם, ועזר כמה שיותר”

בהמשך הראיון סיפר כי אחיו נרצח סמוך לביתו: “הוא התגורר ברחוב השניים בעיר, ובזמן הפיגוע ככל הנראה היה למטה, ביחד עם בנו הקטן. נס משמיים שבנו, בן שנה ושמונה חודשים, לא נפגע מהיריות. ככל הנראה, הוא הספיק להתכופף ולהגן עליו בגופו”.

הרב יחזקאל הוסיף: “איש מד”א שהיה במקום הרים את הילד ורץ איתו הביתה לאמו שהיתה בבית. זה פשוט איום ונורא”.

 

בשעה 11:00 יתחיל מסע הלוויתו של יעקב שלום, מרחוב אברהם בן דוד 41 בבני ברק  לבית העלמין סגולה בפתח תקווה. 
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יצחק
    30/03/2022 12:08
    יצחק
  1. מקבץ הבטחות הבחירות שמפר נפתלי בנט, ב-21 במארס, יומיים לפני הבחירות, הודיע בנט חגיגית כי כל עוד הדבר תלוי בו, לפיד לא יהיה ראש הממשלה. “אני לא אהפוך את לפיד לראש ממשלה, עם רוטציה או בלי רוטציה, כי אני איש ימין ואצלי לערכים יש משמעות”, אמר.

    בראיון לערוץ 20 שב והצהיר: “לעולם ובשום תנאי לא אתן את ידי להקמת ממשלה בראשות יאיר לפיד, לא ברוטציה ולא בשום דרך, מהטעם הפשוט שאני איש ימין והוא איש שמאל, ואני לא פועל נגד הערכים שלי”. לאחר מכן חתם בנט בשידור חי על ההבטחה כי לא יישב עם לפיד בממשלה. בציוץ בטוויטר קבע בפשטות: “לפיד לא יהיה ראש ממשלה”.

    בריאיון ל”אופירה וברקוביץ’” ערב הבחירות השמיע בנט הבטחה אחרת. “לא אהיה ראש ממשלה עם עשרה מנדטים. זה לא דמוקרטי”, הצהיר אז. בסופו של דבר גרפה מפלגתו שבעה מנדטים, והתנגדותו של עמיחי שיקלי לחבירה ללפיד הותירה אותו עם סיעה הכוללת בפועל רק שישה ח”כים.