חתר למגע – ושילם בחייו: השוטר אמיר ח’ורי מנוף הגליל נרצח בפיגוע

חיים טוויל
|
כ"ז אדר ב' התשפ"ב / 30.03.2022 00:13
חמישה בני אדם נרצחו במסע הירי של המחבל בבני ברק – בהם שני חרדים תושבי בני ברק ושני עובדים זרים • הנרצח החמישי הוא רס”ם אמיר ח’ורי, בן 32 מנוף הגליל, שוטר מיחידת האופנועים, שחתר למגע עם המחבל

חתר למגע בפיגוע בבני ברק ושילם בחייו: אחד הנרצחים בפיגוע הירי בעיר התורה והחסידות הוא רס”מ אמיר חורי בן 32 מנוף הגליל, שוטר בצוות האופנוענים שחיסל את המחבל.

חורי נפצע באורח קשה מאוד במהלך ניטרול המחבל ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, תוך ביצוע פעולות החייאה שלמרבה הצער לא צלחו.

המשטרה פרסמה הודעת אבל בה נאמר: “משטרת ישראל מרכינה את ראשה עם נפילתו של רס”מ אמיר חורי ז”ל שנהרג הערב בקרב עם מחבל חמוש במהלך פיגוע ירי לעבר אזרחים ושוטרים ונוטרל לאחר קרב יריות בעיר בני ברק. יהי זכרו ברוך.

“רס”מ אמיר חורי ז”ל, בן 32, תושב נוף הגליל שירת כסייר אופנוען בתחנת בני ברק במרחב דן של מחוז ת”א. השאיר אחריו הורים אח ושתי אחיות”.

בפיגוע נרצחו עוד ארבעה בני אדם: שניים מהם חרדים תושבי בני ברק ושני עובדים זרים.

חורי וחברו לצוות רס”מ ע’, שהוזעקו לזירת הפיגוע, נעו באחת מסמטאות בני ברק על אותו אופנוע ונתקלו במחבל. המחבל הצליח לירות לעברם ואחד הכדורים  פגע בחורי.

רס”מ ע’ שיחזר את רגעי ההיתקלות: “קיבלנו כמה קריאות על אירוע עם יריות, הגענו למקום האירוע ונסענו נגד כיוון התנועה בהרצל כי אמרו שזה ברחוב השניים בהרצל בני ברק.

“איך שאנחנו מגיעים לכניסה לרחוב הרצל מז’בוטינסקי הבחנתי במחבל עם M16 מכוון אלינו, ירה כדור אחד על שותף שלי שנפל. אני כבר הייתי עם האקדח ביד, נפלנו עם האופנוע – ניהלנו קרב של כמה שניות, הוא ירה אולי שני כדורים – אני חיסלתי אותו עם האקדח שלי לאחר מכן הרחקתי”.

המפכ”ל יעקב שבתאי שוחח בטלפון עם רס”מ ע’, ולאחר מכן שוחח עם ג’ריס, אביו של אמיר ז”ל.

רס”מ ע’ סיפר למפכ”ל על שארע ועל ניטרול המחבל שהיה חמוש ב-M-16.

המפכ”ל אמר לרס”מ ע’:  “אתם גיבורים! בזכותכם ניצלו הערב חייהם של אזרחים רבים. אתה ואמיר ז”ל הגעתם במהירות לאירוע והפגנתם חתירה למגע תוך גבורה ומקצועיות בקרב יריות מול מחבל שהתכוון לבצע טבח בכמה שיותר אזרחים. אני מחזק אותך ומשתתף בצער על נפילתו של שותפך לנשק, רס”מ אמיר ז”ל”.

בנוסף שוחח המפכ”ל בטלפון עם ג’ריס חורי, אביו של השוטר אמיר חורי.

ג’יריס, אביו של אמיר ז”ל סיפר למפכ”ל כי הם משפחה של שוטרים וכי הוא גמלאי של משטרת מחוז תל אביב. בנוסף סיפר למפכ”ל שהשיחה האחרונה בינו לבין בנו הייתה בשש בערב בה סיפר לו אמיר ז”ל שהוא ביצע מטווחים היום במסגרת אימון ירי.

המפכ”ל אמר לג’ריס: “אני משתתף בצערכם על נפילתו של אמיר ז”ל. זה אירוע קשה ואסון גדול עבור המשטרה. לצד האסון הגדול חשוב לי לומר לך שהבן שלך הציל הערב את חייהם של אזרחים רבים. בנך הפך הערב למורשת וזיכרון של גבורה עבור מדינה שלמה.

“משטרת ישראל תלווה אתכם לעד וכל מה שצריך אנחנו לרשותכם. אני שולח לך חיבוק חם ואוהב ומבטיח שאגיע אליכם מיד עם סיום הבידוד”.