“המחבל ניסה לירות עלי, אבל היה לו מעצור”: עדויות מרגעי האימה

מנחם, חובש מד"א, שמע את הירי מתחת לביתו וירד לרחוב - ולאחר רגע ראה את המחבל מכוון אליו נשק • יצחק, שניצל בנס: "המחבל הגיע לידינו, כיוון את הנשק אלינו - השכן רץ אלי והדף אותי לכיוון חדר המדרגות" • איש הצלה שהגיע לטפל בשוטר: "ראיתי אותו עם הרבה דם ו-M16 זרוק בצד"
חיים טוויל
כ"ז אדר ב' התשפ"ב / 29.03.2022 22:03

על רקע תמונות הזוועה מפיגוע הירי הקשה הערב (שלישי) בבני ברק, מספרים עדי ראייה על רגעי האימה, כאשר המחבל ירה לעבר אזרחים שחלפו בזירה.

יצחק קראוס, עד ראייה סיפר לחדשות 12 על רגעי האימה בעיר בני ברק: “שמעתי יריות ורצתי למרפסת. בהתחלה לא הבנתי מה קורה פה, ירדתי למטה ועמדתי עם שכן, המחבל הגיע לידינו, כיוון את הנשק אלינו – השכן רץ אלי והדף אותי לכיוון חדר המדרגות. אני טרקתי את דלת המעלית חזק מרוב פחד והוא עלה במדרגות”.

מנחם אנגלנדר, חובש מד”א, עד ראייה לפיגוע, סיפר על האירוע שהתקיים מתחת לביתו: “אני גר ברחוב השניים בבני ברק והייתי בבית כששמעתי את קולות הירי. חשבתי שזה סתם נפצים. אנחנו רגילים לפעמים לרעשים האלה ואז הגיעה הקריאה ממד”א על ירי ומיד דיווחתי למוקד. אני עומד בכניסה לבניין, יוצא לשביל, שכן שעומד ממול צועק לי ‘מנחם – תיזהר, תיזהר’. לא עוברת שנייה ואני רואה את המחבל מולי, מכוון אלי נשק ארוך ולוחץ 3 פעמים – אבל לא יצא כלום. באורח נס היה לו מעצור בנשק או משהו והוא לא הצליח לירות.

“מיד אני חוזר לבניין, רץ למדרגות, נכנס הביתה ונועל את הדלת. הייתי בטוח שאולי הוא רודף אחרי. הלכתי לחלון והסתכלתי לראות מה קורה. ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטחו את הרחוב ירדתי חזרה למטה, אבל לצערי שלושה גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם.”

איתי לוי, עד ראייה לפיגוע בבני ברק, סיפר ל’ישראל היום’: “אני עומד במרפסת שלי בבני ברק, ושמעתי פיצוצים. הייתי בטוח שזה נפצים, ואז התחילו צעקות, שמענו קללות, הבנו שיש בלגן, התקשרתי למשטרה. אני עומד עם הילדים במרפסת, מחפש אם זה זיקוקים או נפצים, ואז אני רואה את האדם לבוש בשחור, עם רובה גדול, ופשוט יורה.

“בדיעבד התברר שהשכן שלי, שהוא חובש במד”א, כיוון עליו את הנשק, כנראה שהיה לו מעצור, השכן ממול שהוא גם חובש נתן יריות באוויר. בגלל היריות שלו המחבל רץ ונעלם במעלה הרחוב לכיוון רחוב הרצל. משם לא ראיתי אותו יותר”.

דורון בצלאלי, איש איחוד הצלה, סיפר לחדשות 12 – על הרגעים הראשונים שבהם הגיע לאחת מזירות הירי: “קיבלתי את המקרה, הייתי בציר ז’בוטינסקי ליד גהה, עשיתי פרסה והגעתי לזירת האירוע. היה בחור שסימן לי ימינה בשביל. אני מגיע ראשון, רואה אופנוע משטרה בתוך הקיר עם שוטר שככל הנראה ירוי, עם הרבה דם ליד הראש ו-M16 זרוק בצד והרבה מחסניות”.

בצלאלי סיפר שהתעשת במהירות, בדק את פצעי הירי שמהם סובל השוטר וזיהה קליע בצד הימיני של החזה של השוטר. “ישר שמתי לו תחבושת, חסמתי את התפרצות הדם והתחלתי לעשות לו החייאה.

“עשיתי לו עיסויים בין 2-3 דקות שבהן הייתי לבד. בין לבין הרגשתי שהדופק שלו חוזר הולך, חוזר הולך והמשכתי (לעשות עיסויים)”.

“אותנו לימדו במצבים כאלה במהירות להגיע לבית חולים”, סיפר. “איך שהגיעו עוד חובשים ישר אמרתי להם להביא את המיטה ונתנו לו גם חמצן. ראיתי שהדופק הולך וחוזר. אחרי משהו כמו 5 דקות הגיע אמבולנס והעמסנו אותו במהירות למיטה תוך כדי שהדופק הולך וחוזר ופיננו אותו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות