אחרי הנתונים מישראל: ה-FDA אישר חיסון רביעי – אבל לא לכולם

מינהל המזון והתרופות האמריקני אישר מנה רביעית של פייזר לאנשים בני יותר מ-50 • כל האישורים למתן מנת חיסון נוספת, כפופים להפסקה של לפחות ארבעה חודשים בין חיסון לחיסון.
תמי גיל
כ"ו אדר ב' התשפ"ב / 29.03.2022 19:29

מנהל המזון והתרופות האמריקני – FDA אישר היום (שלישי) את המנה הרביעית של החיסון נגד קורונה של פייזר עבור בני 50 ומעלה ועבור בני 12 ומעלה שסובלים מבעיה במערכת החיסונית.

לפי דיווח של רויטרס, בפייזר ציינו בבקשת האישור את הנתונים שנאספו בישראל, לאחר שהחיסון הרביעי ניתן מאז חודש ינואר לבני 60 ומעלה, לבני 18 ומעלה עם מחלות רקע ולקבוצות נוספות שנמצאות בחשיפה גבוהה לחולים או לאנשים בסיכון.

ה-FDA המליץ לקחת את המנה הרביעית לפחות 4 חודשים אחרי השלישית, כפי שניתן בישראל.

ההחלטה התקבלה במינהל המזון והתרופות באופן בלתי שגרתי, מבלי להיוועץ בוועדה המייעצת לחיסונים.

במשרד הבריאות בארץ פרסמו בתגובה על האישור שנתן ה-FDA: “אם עברתם את גיל 60 ועדיין לא התחסנתם בחיסון הרביעי – עכשיו זה הזמן. אם יש לכם קרובים בקבוצת גיל זו שטרם קיבלו אותו – עודדו אותם לעשות זאת מיד.

“מנהל התרופות בארה״ב (FDA) אישר היום את מתן החיסון הרביעי לבני 50 ומעלה באופן גורף, לאור צבר עדויות מדעיות שהמנה הרביעית בטוחה ושהיא משפרת באופן משמעותי את ההגנה (עד פי 4) מפני תחלואת קורונה קשה ותמותה באוכלוסייה זו המצויה בסיכון מוגבר לכך. אל תסתכנו. לכו להתחסן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות