“דנו בחופש הפולחן”: בני גנץ נועד עם מלך ירדן עבדאללה ברבת עמון

שר הביטחון גנץ נפגש עם המלך עבדאללה בארמונו ברבת עמון, יממה לאחר שהמלך נפגש עם אבו מאזן • לשכת גנץ: שוחח עם המלך בנושא חופש הפולחן בירושלים ועל צעדים שישראל מבצעת לשיפור חייהם של פלסטינים ביהודה ושומרון ועזה
אריה ריבקינד
כ"ו אדר ב' התשפ"ב / 29.03.2022 14:27

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (שלישי) עם מלך ירדן עבדאללה בארמון המלך ברבת עמון לקראת חודש הרמדאן – ואיחל לו ולכל תושבי הממלכה “רמד’אן כרים”. הפגישה התקיימה יממה לאחר שהמלך נועד עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

לפי לשכתו של גנץ, הפגישה עסקה באתגרים הביטחוניים האזוריים.

על רקע המתיחות בין לשכתו של גנץ ולשכת בנט, מדובר בפגישה שתואמה מראש – עוד לפני הפיגועים האחרונים.

בפגישה העלה גנץ בפני המלך את הצעדים שמתכוונת ישראל לבצע על מנת לשמור על “חופש הפולחן בירושלים” ובשטחי הרשות הפלסטינית, את חשיבות התיאום הביטחוני בימים אלו, וכן דן איתו בצעדים אזרחיים נוספים לטובת שיפור חייהם של הפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה, שימומשו “תוך עמידה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל”.

שר הביטחון הדגיש בפני המלך הירדני את חשיבות השמירה על היציבות והשקט, ואת הצורך הכולל להילחם בטרור, ובפרט בארגון דעא”ש העומד מאחורי הפיגועים האחרונים בישראל.

מלשכת גנץ נמסר עוד:  “שר הביטחון הודה למלך על מנהיגותו והשפעתו החיובית על האזור כולו, וכן על נכונותו לחזק את שיתופי הפעולה בין הממלכה לבין ישראל בכלל התחומים, ולהעמיק את השלום בין שתי המדינות”.

לצד הפגישה שהתקיימה בין השר והמלך  בארבע עיניים, נערך מפגש גדול יותר בו השתתפו שר החוץ הירדני וראש המודיעין הכללי במדינה לצד ראש מטה שר הביטחון מעיין ישראלי, המזכיר הצבאי יקי דולף, ראש האגף המדיני-ביטחוני דרור שלום וראש חטיבת מזרח תיכון באגף המדיני-ביטחוני שמעון נוה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות