שקט בכנסת: זו העסקה שבישל נציגו של הרבי מגור עם יאיר לפיד

גורמים בכירים בממשלה, כולל שר החוץ לפיד, ניהלו בחודשים האחרונים מגעים עם נציג אדמו"רים - ובראשם הרבי מגור • העסקה: השעיית החקיקה האנטי-חרדית – בתמורה לרשת ביטחון בכנסת למשך חצי שנה • דרעי: "פנו אליי עם המגעים האלה ודחיתי אותם על הסף - וכך גם גפני"
חרדים 10
כ"ה אדר ב' התשפ"ב / 27.03.2022 23:08

בחודשים האחרונים התנהלו מגעים חשאיים בין צמרת הממשלה לבין הרב יצחק שפירא, שהציג עצמו כנציג אדמו”רים – ובראשם האדמו”ר מגור. העסקה שהונחה על השולחן: הממשלה תעצור את החקיקה אנטי-חרדית – והח”כים החרדים יתנו לממשלה שקט בכנסת למשך חצי שנה.

לפי דיווח של הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל בחדשות 12, במסגרת המגעים החשאיים התקיימו, בין היתר, מפגשים בין יו”ר ‘יש עתיד’ שר החוץ יאיר לפיד והרב יצחק שפירא, מחותנו של האדמו”ר מגור.

הרב שפירא טוען כי לא הגיע לפגישות רק בשמו של האדמו”ר, וכי ייצג בפגישות “שורה של אדמו”רים ורבנים חשובים”.

המגעים החלו בשיחה שערך הרב שפירא עם הנשיא יצחק הרצוג. שפירא העלה בפניו את הסוגיה שמפריעה יותר מכל לאדמו”ר – רפורמת הטלפונים הכשרים, שמקודמת במשרד התקשורת על ידי השר יועז הנדל.

בשלב זה הציע הרצוג להעלות את הנושא בפני – ובשיחה שקיים עם ראש הסגל של בנט, טל גן צבי, עלה לראשונה הרעיון לקידום העסקה הפוליטית.

העסקה שעלתה על הפרק היא הקפאת החקיקה האנטי-חרדית בכנסת, ובראשה אותה רפורמה בטלפונים הכשרים – ובתמורה תקבל הקואליציה חצי שנת שקט. המשמעות של הדברים בפועל היא הימנעות המפלגות החרדיות בהצבעות “לא חשובות”, ואפילו תמיכה ישירה בהצבעות “חשובות”.

במהלך השיחות ניתנה הסכמה שאם בנט ולפיד יתמכו במהלך, אז הוא ייצא לפועל.

עמית סגל מדווח, כי לפי שעה הסתיימו המגעים ללא הסכמות, בין היתר בשל יציאת הכנסת לפגרה וכן בשל דרישת כמה רבנים לחודש נטול התבטאויות אנטי-חרדיות בקואליציה.

כעת צריך להמתין ולראות אם יתחדשו המגעים במושב הכנסת הבא בקיץ, שאותו מסמנים בקואליציה כמושב מאוד בעייתי ורווי מחלוקות.

שאלה חשובה נוספת היא אם מי שנחשב ליריב הפוליטי העיקרי של החרדים, שר האוצר ליברמן, בכלל היה מודע לשיחות ואם נתן להן את הסכמתו.

בכיר באגודת ישראל התייחס לפרסום: “הפגיעה בטלפון הכשר שמובילה הממשלה באמצעות השר הנדל אכן חמורה ומסוכנת, אך הדיבורים על הודנא ומגעים עם הממשלה רחוקים מהמציאות. זו ממשלה שיש להפיל ולא לחזק”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי אמר למקורביו: “פנו אליי עם המגעים האלה לפני כמה שבועות, ודחיתי אותם על הסף – וכך גם גפני, מפני שאנחנו נחושים להפיל את הממשלה הרעה הזו. לגבי אגודת ישראל – שהם יסבירו את עצמם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין יראת שמים
    28/03/2022 04:37
    ניר
  1. בושה וחרפה.
    כשרות גיור מסירת ארץ ישראל הנגב לבדואים חוקים נגד דת ישראל לא מעניינים את ה”מתווך ” ולעומת זאת בגלל הטלפונים הוא מוסר את הנפש.
    עולם הפוך