פיגוע ירי בחדרה: שני מחבלים מאום אל פחם רצחו שוטר ושוטרת

12 פצועים מהפיגוע בחדרה פונו ל'הלל יפה', מתוכם 4 לוחמים • אחד הפצועים מוגדר קשה, אחד בינוני והשאר נפגעו קל, חלקם מחרדה • שני המחבלים, ערבים מאום אל-פחם, נוטרלו בידי כוח מסתערבים ממג"ב ששהה במסעדה סמוכה • המחבלים התפללו טרם צאתם על רקע דגל דאעש
חיים טוויל
כ"ה אדר ב' התשפ"ב / 27.03.2022 21:25

פיגוע ירי רצחני בעיר חדרה:   שוטר ושוטרת נרצחו הערב (ראשון) ועוד 12 בני אדם נפצעו באורח קשה, בינוני, קל ומחרדה בפיגוע ירי ברחוב הרברט סמואל בחדרה.

לחדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה בעיר פונו סך הכול 12 נפגעים, מתוכם 4 חיילים והשאר אזרחים. אחד הפצועים מוגדר קשה והוא הוכנס לניתוח; אחד מוגדר בינוני ושניים מוגדרים קל – שאושפזו במחלקה אורתופדית1 נפגע קל נוסף אושפז להשגחה במחלקת ילדים. שאר הפצועים במצב קל, נפגעי חרדה, ומטופלים במיון.

מצילומי מצלמות האבטחה עולה, כי שני מחבלים – ערבים מאום אל פחם – המתינו שאוטובוס יגיע לתחנה וכשהנוסעים ירדו ממנו, הם שלפו נשק אוטומטי מתוך תיקים ופתחו באש לעבר העוברים ושבים.

כוח מסתערבים של מג”ב שהיו במסעדה באזור בלבוש אזרחי הם אלה שירו ונטרלו את המחבלים. הם חתרו למגע עם המחבלים וניהלו איתם קרב יריות ממושך על הכביש, עד שפגעו בהם. כתוצאה מחילופי האש נפצעו שניים מהמסתערבים באורח קל – בינוני.

שני המחבלים, אימאן אגבאריה וחאלד אגבאריה, בני דודים תושבי אום אל פחם, תיעדו את עצמם הערב מתפללים על רקע דגל דאעש לפני צאתם לפיגוע. במערכת הביטחון מעריכים כי השתייכו לארגון דאעש. ארבעה אחים של המחבלים נעצרו.

המחבלים הגיעו לחדרה חמושים בשלושה אקדחים, אפודי מגן, שלושה סכינים, 1,100 קליעים, ומשקפי מגן. הם רצחו בתחילה את שני השוטרים, שהיו בדרך לבסיסם אחרי השתלמות בחדרה.

הגיעו לזירה בעודם חמושים באקדחים, סכינים, משקפות

לאחר שפגעו בשניים לקחו מאחד מהם נשק ארוך טעון והשתמשו בו להמשך הפיגוע.

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, מסר הצהרה בזירת הפיגוע בחדרה: “בסביבות השבעה 20:30 אירע פיגוע ירי חמור ביותר, במהלכו המחבלים יורים והורגים. באירוע חוסלו שני המחבלים על ידי לוחמים שישבו לאכול במסעדה, פתחו באש וחיסלו את המחבלים. עיבינו את כל המחוז בשוטרים כולל אזור ואדי ערה ואנחנו בסריקות כדי לוודא שאין עוד מחבלים. אנחנו מתכוונים לבצע עוד מעצרים בהמשך”.

מחברת ‘קווים’ נמסר: “במהלך נסיעה של קו 79 מחדרה לאור עקיבא נשמעו קולות ירי מחוץ לאוטובוס. הנהג פתח בנסיעה ונמלט מהזירה על מנת למנוע פגיעה בנוסעי האוטובוס. אנו משתתפים בצער משפחות הנרצחים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים”.

א’, תושב חדרה, סיפר לאתר וואלה: “ישבתי ברכב כשלפתע שמעתי צרור יריות מנשק אוטומט. חלק מהקליעים פגעו ברכבי. ניסיתי להסתתר. השוטרים הגיעו מהר ונטרלו את המחבל”.

ירין, תושב חדרה שהיה עד לתקרית, סיפר לוואלה: “היה פיגוע. היו שני מחבלים. הם כנראה פתחו באש עם M-16. שמעתי צרורות של יריות. אמרתי שאולי ירו במישהו, יצאתי החוצה, ובמזל היה אצלי אחד שקנה, שוטר לא בתפקיד, לקח את האקדח, הלך לשם ועוד כמה הלכו אליו והם ירו”.

שלמה סקיטל, חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה: “מדובר בזירה קשה מאוד. למרבה הצער נקבע מותם של שני עוברי אורח. כמו כן הענקנו סיוע ראשוני לשני נפגעים באורח קשה, לפצוע בינוני, ולשלושה נפגעים קל שלאחר מכן פונו למרכז הרפואי הלל יפה”.

שרון שמואל, חובש נוסף של איחוד הצלה: “עקב אופי האירוע הוענק סיוע על ידי יחידת חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה לעוברת אורח שראתה את התרחשות הפיגוע”.

 

חובש בכיר במד”א, ויקי קלי, סיפר: “מדובר באירוע קשה מאוד, ראינו 6 נפגעים שוכבים, חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, הם סבלו מפצעי ירי, עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של 2 קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואשה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם”.

מסוקים החלו לסרוק את הזירה מהאוויר כדי לוודא שאין במקום חוליות נוספות.

במקביל, המשטרה והשב”כ בודקים כיצד המחבלים הגיעו למקום ואם קיבלו סיוע, תוך שהם מחפשים אחר רכב שיש חשד שהסיע אותם לזירה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות של הצילומים. אם ראיתם צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות