ערק סופית? בנט השתמש במילים של השמאל: “הגדה המערבית”

נפתלי בנט, שכיהן בעבר כמנכ"ל מועצת יש"ע, כינה את יהודה ושומרון בביטוי של השמאל הקיצוני: "הגדה המערבית" • סמוטריץ: "מרגע הקמת הממשלה הזו היה ברור לי שזה יקרה. בנט בתהליך נפשי מואץ של התנתקות מהמחנה הלאומי" • מצביעי ימינה רותחים: "איזה ביזיון, חרפה!"
אריה ריבקינד
כ"ד אדר ב' התשפ"ב / 27.03.2022 16:02

כבר לא בימין: נפתלי בנט אימץ את הביטוי של השמאל הקיצוני וכינה היום (ראשון), במהלך הצהרה שנשא לצד שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, את יהודה ושומרון  – “הגדה המערבית”. כך דווח עדו בן פורת בערוץ 7.

בנט אמר: “בסוף השבוע יתחיל חודש הרמדאן הקדוש – הממשלה שלנו פועלת רבות כדי לשפר את חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה. רק היום אישרנו 20,000 פועלים מעזה לעבודה בישראל. נשקיע כמעט 40 מיליון שקלים בשיפור המעברים בין ישראל לרצועת עזה כדי לאפשר תנועה חלקה”.

יו”ר הציונות הדתי, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיב: “למרבה הצער, מרגע הקמת הממשלה הזו היה ברור לי שזה יקרה. ושוב, לא כי אני נביא, אלא פשוט כי אני מכיר את בנט ואת התהליך שעובר עליו.

“‏בנט בתהליך נפשי מואץ של התנתקות מהמחנה הלאומי. אין לו דרך אחרת לחיות בשלום עם בגידתו בו. הוא יאמץ עוד ועוד עמדות שמאל ויחוש בוז וניכור לעמדות המחנה הלאומי שממנו הוא היה חלק עד לא מכבר. זו קריאת השכמה אחרונה לאחרוני התמימים שעוד הולכים אחריו ונותנים בו אמון”.

 

ח״כ אופיר סופר: “כמה לא מפתיע שאמירה כזו מגיעה ממי שחבר לתומכי טרור ולמפלגות אנטי ציוניות. מנכ”ל מועצת יש”ע לשעבר מוחק את האידיאולוגיה שלו. אמירה מסוכנת מאוד לעתיד יהודה ושומרון”.

אריה דרעי: “ההגדרה של בנט לחברון עיר האבות, לשילה הקדומה, להר גריזים ולהר עיבל, לקבר רחל ולסוסיא הקדומה בשם הגדה המערבית מלמדת על עומק השבר אבדן הדרך ואיבוד העשתונות. כי נמכרנו אני ועמי”.

יגאל דילמוני, מנכ”ל מועצת יש”ע, אמר: “התבטאות כזו היא התדרדרות ערכית נוספת של הממשלה. זה מתווסף להקפאת הבנייה והפניית הגב להתיישבות. ממשלה כזו צריכה ללכת הביתה”.

ראש מועצת בית אל, שי אלון: “ההתבטאות של ראש הממשלה על יהודה ושומרון מוכיחה עד כמה המצב מסוכן להתיישבות. בנט כבר התנתק מיו”ש, צריך למנוע ממנו לבצע את ההתנתקות בשטח. הקפאת הבנייה בעקבותיה החלה מחאת ראשי המועצות ביו”ש היום היא רק קצה הקרחון. בנט מסוכן לישראל. צריך להפיל את הממשלה בראשותו”.

זאב חבר (זמביש), מנכ”ל תנועת אמנה ומראשי מועצת יש”ע, שלא התבטא בשנים האחרונות, השמיע הבוקר מילים קשות נגד ממשלת בנט-לפיד-עבאס בשל הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון.

זמביש הגיע למאהל המחאה של מועצת יש”ע מול משרד ראש הממשלה – ואמר בהצהרה לתקשורת: “הממשלה הזאת מפקירה את אזרחי ישראל, לא הייתי אף פעם מחסידי הממשלה הזו אבל עכשיו ברור יותר מתמיד שהיא צריכה לעבור מהעולם, אין לה זכות קיום. הממשלה הזו תעבור מהעולם על כך שהיא מקפיאה את הבניה ביהודה ושומרון”.

דוברו של בנט הסביר: “בדרך כלל רה”מ משתמש במינוח ‘יהודה ושומרון’, גם בעברית וגם באנגלית. זו התבטאות מקרית, ואין לייחס לה שום משמעות מיוחדת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות