יהדות התורה נגד מיקי לוי: החליט לפגוע בנו בנושא הכי כאוב וחמור

יהדות התורה נגד יו"ר הכנסת, שמתכנן להיפגש עם 'ראבייס' רפורמים בארה"ב ולהתפלל ב'טמפל' בניו יורק: "ביקור חמור, מתריס ופוגעני. פגיעה כואבת בציבור החרדי, הדתי והמסורתי" • "דרדר במשמרת שלו את הכנסת לתהומות חסרות תקדים, תוך חוסר יכולות ניהול בולטות ומביכות"
אריה ריבקינד
כ"ד אדר ב' התשפ"ב / 27.03.2022 15:35

יו”ר הכנסת מיקי לוי ייפגש, במסגרת ביקורו בסוף השבוע הבא בארצות הברית, עם ‘ראבייס’ רפורמים, ויתפלל בשבת ב’טמפל עמנואל’ הרפורמי בניו יורק.

היום בצהרים (ראשון), כמעט יממה לאחר חשיפת הפגישות המתוכננות, פרסמה סיעת יהדות התורה הודעה נגד יו”ר הכנסת.

“החלטת יו”ר הכנסת ח”כ מיקי לוי, שמייצג בתפקידו הממלכתי את כלל חברי הכנסת מכל הסיעות, להיפגש עם הרפורמים בארה”ב ולבקר במרכזי ההתכנסות שלהם, מהווה פגיעה חמורה וכואבת בציבור החרדי, הדתי והמסורתי.

“ברור מאד כי לא יעלה על הדעת שאישיות שאמורה לייצג את כל סיעות הכנסת, באופן תקדימי תיתן גיבוי, במה וביטוי, לארגונים וגופים רפורמיים, שהם הרס ההלכה היהודית ומסורת ישראל, תוך אחריות להתבוללות נוראית ואיבוד הזהות היהודית ברחבי תבל”.

בהודעה נאמר עוד: “יש להצטער על כך, שכנציגי יהדות התורה, הוא החליט לפגוע בנו בנושא הכי כאוב וחמור, ערכית ויהודית”.

בסיעה הוסיפו והזכירו את הציוץ המכוער שפורסם מחשבון הפייסבוק של לוי, אחרי הלוויה של מרון הגר”ח זצ”ל – “בלה בלה בלה. מי שנותן לאחיו למות למענו בצבא ולא נושא בנטל, אין לו לא חסד ולא נתינה” – ואמרו: “הביקור החמור, המתריס והפוגעני מתוכנן אחרי פרסום שיצא מלשכת היו”ר, שפגע במאות אלפי משתתפי ההלוויה ההמונית של מרן שר התורה זצוק”ל, בתירוץ שזה לא היה היו”ר אלא עוזרו – שנשאר על מקומו מה שמעיד כנראה על רוח המפקד.

“לצערנו יו”ר הכנסת דרדר במשמרת שלו את הכנסת לתהומות חסרות תקדים, תוך חוסר יכולות ניהול בולטות ומביכות, בעקבות כך, חלק מחברי הכנסת לא משתתפים בדיונים בוועדות ולא מוקמות ועדות חיוניות, ואין בידי יו”ר הכנסת הנוכחי לעשות מעשה כלשהוא היות והוא מוכתב על ידי גורמים אחרים”.

לדברי חברי הסיעה, “דווקא נציגי יהדות התורה שמשתתפים בוועדות, סופגים את פגיעותיו וחוסר רגישותו לתורת ישראל ולשמירת מצוותיה. בניגוד לנושאי משרה שלטונית שפועלים כל העת להנמיך את גובה הלהבות המלאכותיות שיוצרים הרפורמים – מיקי לוי מגביר אותם. נזכור לו זאת!”

כפי שדווח מוקדם יותר, לפי דיווח של יערה שפירא ב’כאן חדשות’, בסיעת ימינה הביעו חוסר שביעות רצון מההחלטה של יו”ר הכנסת להיפגש עם הרפורמים בארה”ב, אך בכירי המפלגה סירבו להגיב באופן רשמי.

בסיעות החרדיות והדתיות, כמו באופוזיציה בכלל, טענו כי לא ראוי שיו”ר הכנסת ינהל ביקור שנוי במחלוקת, כשהוא מייצג את כלל חברי המשכן.

מלשכת יו”ר הכנסת נמסר בתגובה: “יו”ר הכנסת יבקר וייפגש עם נציגי כל הזרמים של העם היהודי ורואה בכך חשיבות. מדינת ישראל היא מדינתו של כל העם היהודי ומתפקידנו לחבק את כל אחינו בקהילות היהודיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות