ד”ר שרון אלרעי-פרייס: “אנחנו לחלוטין בהתפרצות פוליו במדינה”

לפי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, יש ילדים רבים שלא קיבלו את שני החיסונים הנדרשים נגד פוליו • "בנוסף לירושלים, מצאנו נגיף פוליו במערכת הביוב גם במודיעין עילית וטבריה. הוא מגיע לכיסים לא מחוסנים ונמצא בהתפשטות"
תמי גיל
כ"ד אדר ב' התשפ"ב / 27.03.2022 15:06

ד”ר שרון אלרעי-פרייס, האחראית על בריאות הציבור במשרד הבריאות, אומרת כי בימים הקרובים יושק מבצע השלמת חיסונים נגד פוליו –  מבצע “שתי טיפות” לחיסון ילדים בני 3 חודשים עד 17 נגד הנגיף.

מדובר בילדים שקיבלו רק מנת חיסון אחת עד כה.

בראיון לקרן נויבך ברשת ב’, אמרה אלרעי פרייס: “אנחנו לחלוטין בהתפרצות של פוליו במדינת ישראל. בנוסף לירושלים, מצאנו נגיף פוליו במערכת הביוב גם במודיעין עילית וטבריה. הוא מגיע לכיסים לא מחוסנים ונמצא בהתפשטות. יש כנראה הרבה מאוד ילדים שנדבקו.

“אין ספק שזה קורה בגלל חוסר חיסון, השנתיים האחרונות תרמו לזה, אבל הכיסים של חוסר החיסון היו גם קודם, אוכלוסיות שלא התחסנו”.

היא הוסיפה: “אנחנו מסתכלים בשנה האחרונה על הסירוב לחיסון ויש עלייה מסוימת. את ההשפעה של הפייק ניוז סביב חיסוני הקורונה, אנחנו עתידים לראות בשנים הבאות. נעשו הרבה מאוד פעולות בשבועות האחרונים לקרוא אקטיבית לכל ההורים שלא חיסנו את ילדיהם, הם קיבלו סמסים עם מועדי חיסון ויש היענות. היה מבצע הסברה נרחב של עיריית ירושלים להגיע לכולם, אבל צריך לעבור לשלב הבא, מבצע חיסון כמו שהיה ב-2013”

המבצע יתחיל בירושלים כבר השבוע ויתרחב לשאר המדינה.

“צריך להבין שמדובר בהשלמה של חיסונים”, אמרה אלרעי-פרייס. “הולכים לקראת מבצע חיסון לגילאים שלושה חודשים עד 17, לתת חיסונים בטיפות. ככל שילד קיבל את תוכנית החיסונים הרגילה ובתוכה שתי מנות חיסון הוא לא צריך להשלים שום דבר.

“אבל יש לנו שנתונים שלמים שלא קיבלו כחלק טיפות פוליו, כי בין 2005 ל-2013 החיסון לפוליו לא היה חלק מתוכנית החיסונים, כשהחיסון הופסק כי מיגרנו את הפוליו במדינת ישראל, ולכן יש כאלה שצריכים להשלים”.

לדבריה,  בירושלים יש מקרה של “ילד עם חולשת צד ושיתוק. זהו קצה קרחון שמתחתיו יש עוד הרבה מאוד ילדים שנדבקו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשכרה פוליו
    27/03/2022 21:44
    שלומי
  1. מעניין למה מגפות תמיד משגשגות בריכוזי אוכלוסייה חרדית, ואני מניח שזה לא רק בגלל הצפיפות