הקרע מחריף: נפתלי בנט מונע מגנץ להשתתף בפסגה מדינית ברמאללה

שר הביטחון רוצה להשתתף בפסגה ברמאללה - עם אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה, אבל בנט מונע זאת ממנו • שר התרבות חילי טרופר: "יש חיכוך, אני מכיר את המתח הזה, אבל מקווה שהוא ייפתר"
חרדים 10
כ"ג אדר ב' התשפ"ב / 26.03.2022 20:38

שר הביטחון בני גנץ תכנן להשתתף בתחילת השבוע הבא בפסגה ברמאללה – עם אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה, תחת הכותרת “מניעת הסלמה בירושלים ברמדאן”.

על פי הדיווח בחדשות 13, נפתלי בנט מטיל, לפי שעה,  וטו על השתתפות שר הביטחון.

בדיווח נאמר, כי גנץ רואה בכך צורך בטחוני, אולם בנט רואה בזה הסטת הפוקוס מ’פסגת הנגב’ של שרי החוץ שמארגן יאיר לפיד, ועיסוק מיותר בנושא הפלסטיני.

גורל ההשתתפות יוכרע מחר בפגישה מכרעת בין השניים.

שר התרבות חילי טרופר אמר לחדשות 13: “יש חיכוך, אני מכיר את המתח הזה (-בין בנט לגנץ), אבל מקווה שהוא ייפתר בימים הקרובים”.

כפי שדווח ביום חמישי,  שר הביטחון ימריא ביום שלישי להודו לציון 30 שנה ליחסי הביטחון בין הודו וישראל. ביקורו של גנץ יקדים בשלושה ימים את ביקורו של בנט בהודו, שעליו פורסם לפני כמה ימים.

בנט ימריא להודו ב-2 באפריל לביקור שיימשך 3 ימים.

לפי דיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל, ההודעה של גנץ על ביקורו מגיעה על רקע מתיחות עמוקה בין שתי הלשכות – כאשר שני הביקורים כלל לא תואמו ביניהן.

“שימו לב לנקמת גנץ בבנט: לשכת שר הביטחון מודיעה במפתיע שהקדים את ביקורו בהודו ויגיע שלושה ימים לפני שראש הממשלה ינחת שם. ההודים יצטרכו לקבל את שתי המשלחות בתוך שבוע”, כתב סגל.

הוא הוסיף: “ביקורו החפוז של גנץ לא תואם עם לשכת בנט ומעיד על המתיחות העמוקה ששוררת בין הלשכות. תזכורת: השבוע גילה גנץ שביקור בנט ייערך כמה ימים לפני שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות