השתגעו? פרס ישראל לעודד קוטלר שכינה את הימין “עדר של בהמות”

השחקן עודד קוטלר זכה בפרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול • ביוני 2015 עורר סערה כאשר כינה את הימין "עדר של בהמות מלחכות קש וגבב" • מירי רגב: "הענקת הפרס - יריקה בפרצופם של מרבית אזרחי ישראל" • אם תרצו: "אליטה פוסט ציונית מעניקה לעצמה פרסים חסרי משמעות"
אריה ריבקינד
כ"א אדר ב' התשפ"ב / 24.03.2022 19:13

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעה היום (חמישי) כי חתן פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול לשנת תשפ”ב הוא השחקן והבמאי עודד קוטלר.

בחודש יוני 2015 עורר קוטלר סערה בכנס של “פורום מוסדות התרבות” נגד שרת התרבות דאז מירי רגב. לאחר שרגב אמרה במפגש קודם בינה לבין אמנים: “אנחנו קיבלנו 30 מנדטים ואתם רק 20”, אמר קוטלר: “תארי לך, גברת רגב, את עולמנו-עולמך שוקט, ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו, אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב”. הנאום כונה “נאום הבהמות” וספג גינויים רבים מימין ומשמאל, בהם של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו וראש האופוזיציה בעבר יצחק הרצוג.

בימין תקפו את הבחירה בקוטלר.

חברת הכנסת מירי רגב כתבה בחשבון הטוויטר שלה בעקבות זכייתו של קוטלר: “פרס לעודד קוטלר משמעו מתן פרס לפילוג ישראל. הענקת פרס ישראל לעודד קוטלר אינה אלא יריקה בפרצופם של מרבית אזרחי ישראל. האיש אשר קרא לנו עדר של בהמות מלחכות קש וגבב, המייצג יהירות, התנשאות ושיסוי, אינו יכול להתהדר בפרס ישראל. בושה”.

גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד: “מה אם עודד קוטלר היה עודד אלקסלסי? ומה אם הוא היה אומר לקהל הנלהב – השמאלנים הם עדר חזירים זוללי שפנים? גם אז שאשא ביטון הייתה מבשרת לו בהתרגשות שהוא זכה בפרס ישראל?

“הלו רגע – 30 המנדטים שהוא קילל הם לא חלק מישראל? למה מותר לומר עלינו הכל ולצאת מזה בשלום? למה? אסור לנו לשתוק”.

ח”כ ישראל כ”ץ היה חריף גם הוא: “פרס ישראל לבהמה הזה, שמכנה 30 מנדטים של בוחרי ליכוד בשם עדר בהמות? אתם השתגעתם?”.

מתן פלג, יו”ר תנועת אם תרצו: “האיש שכינה יותר ממיליון מצביעים ‘עדר בהמות מלחכות קש וגבבה’ זוכה בפרס ישראל. החיזיון הזה, של אליטה פוסט ציונית המעניקה לעצמה פרסים חסרי משמעות בעת שקיעתה, כל כך גרוטסקי ומעורר רחמים, שלא ניתן לעשות דבר אלא למחוא כפיים ולהתענג על ירידתה לתהום הנשיה.

“דבר ולו חצי דבר, תרמו אותם אנשי קולנוע נפוחים לתרבות ישראל המתחדשת בארץ ישראל ולכן כמו קצף על המים אף אחד לא יזכור אותם או את יצירתיהם. שקיעה מהנה”.

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר: “בושה שזה החינוך והדוגמה שבחרה מדינת ישראל להעניק פרס. מדובר בפרס לחתן השנאה בתחום התיאטרון והמחול. קוטלר הכפיש בשנאתו התהומית את הימין בישראל, אותו כינה ‘עדר של בהמות מלחכות קש וגבב'”.

ח”כ בן גביר הוסיף: “מי שהחליט להעניק את הפרס לגזען שונא ישראל, הוא שותף לפשע השנאה של החלאה האנטי ציונית”.

עודד קוטלר אמר הערב לחדשות 13: “כשאתה עושה עבודה במשך שנים מלוות אותך ברכות ונאצות, היום היה חלקה של הברכה. אני שמחתי, בצד זה שהורידו את אפי שעכשיו יש ברכה. אני לא בטוח שהייתי מקבל אם זאת הייתה הממשלה הקודמת. הוכיחו שאפשר לתת פרס גם לדעה שמאלנית, לא נתקלתי בהחרמה. כנראה שנערך שינוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגלית רעידת אדמה 3200 שנה הר עיבל בשפת הקודש
    24/03/2022 19:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ארור ארור ארור
    ארור לאל יהו
    תמות-ארור
    ארור- מות תמות
    ארור ליהו
    ארור ארור ארור