רומסים: שוטרים פרצו לבית וסירבו לצאת – למרות שלא היה בידם צו

שוטרי תחנת יפו פרצו לביתו של נער שהיה במעצר בית, ללא צו חיפוש ובניגוד לחוק - וסרבו לצאת • עו"ד המשפחה מנשה יאדו מחוננו: "רשויות האכיפה דורסות את הזכויות הפוליטית של הציבור שנלחם על הזהות היהודית של מדינת ישראל"
חיים טוויל
כ"א אדר ב' התשפ"ב / 24.03.2022 12:44

אירוע פריצה חריג במהלך חג הפורים: שוטרי תחנת יפו פרצו לבית קרובי משפחה של נער השוהה במעצר בית, זאת ללא אישור וללא צו מתאים.

למרות בקשות בעל הבית סרבו השוטרים לעזוב את המקום.

השוטרים הגיעו לבית בעיצומו של חג הפורים במסגרת ביקורת מעצר בית, וגם לאחר שהודו שאין בידם צו חיפוש או צו אישור כניסה לבית, סרבו לבצע את הזיהוי והביקורת מבחוץ, כפי שניתן על פי חוק.

לדברי המשפחה, זו אינה הפעם הראשונה בה שוטרים רומסים את זכויותיהם ופורצים לביתם ללא כל אישור.

בדיקת המשטרה נערכת בין 4-5 פעמים מדי יום, ומהווה עול גדול על בני המשפחה. הכניסות המרובות יוצרות בנוסף אירועים טראומתיים ומבישים. באחת הפעמים בהם שוטרים נכנסו ללא התראה, הם ראו את אחת מבנות המשפחה הדתית בלבוש שהן אינן יוצאות בו מהבית, ופגעו באורחות חייה.

את הנער מייצגים עו”ד עדי קידר ועו”ד משה פולסקי מחוננו.

עו”ד מנשה יאדו צפוי להגיש בימים הקרובים תביעה מטעם חוננו נגד המשטרה בגין הפרת זכויות המשפחה.

“המלחמה על הצביון היהודי של מדינת ישראל ועל הצביון הדמוקרטי של השלטון היא מלחמה אחת. בימים אלו בהם לצערנו הרב רשויות האכיפה דורסות את הזכויות הפוליטית של הציבור שנלחם על הזהות היהודית של מדינת ישראל. אנחנו נתרגם את האינטרסים הצודקים שלנו לטענות משפטיות וכתב תביעה יוגש בימים הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות