אבל בטבריה: רבה הראשי של העיר נפטר בגיל 58 לאחר מחלה קשה

רבה הראשי של טבריה, הגאון רבי משה צבי ברוך בוחבוט זצ"ל, נפטר לאחר שנים של מאבק במחלה קשה • מסע הלוויתו ייצא בשעה 16:30 מבית העלמין טוהר רחל הזורעים בטבריה
יוסף גרינבוים
כ"א אדר ב' התשפ"ב / 24.03.2022 11:04

ברוך דיין האמת: בבית החולים ‘מעייני הישועה’ בבני ברק נפטר הבוקר (חמישי), בגיל 58, הגאון רבי משה צבי ברוך בוחבוט זצ”ל, רבה הראשי של טבריה – לאחר מחלה קשה.

המנוח זצ”ל חלה לפני מספר שנים במחלה קשה והבריא. בתקופה האחרונה חלה שוב ולמגינת לב בני משפחתו ומעריציו מצבו הידרדר ולפנות בוקר נפטר.

הרב בוחבוט נולד בקזבלקנה שבמרוקו. בצעירותו עלה עם הוריו לארץ הקודש. אביו, לימים הגאון רבי יחיאל בוחבוט, שימש כרבה הראשי של קריית שמונה.

בצעירותו למד בישיבת ‘תורה אור’ והיה מבכירי תלמידיו של הגרח”פ שיינברג זצ”ל. לאחר שנישא, למד בכולל ‘בית שמעיה’ ובכולל חזו”א בבני ברק. לאחר מכן הוסמך להוראה ודיינות על ידי גדולי הדור ושימש כראש בית מדרש גבוה להוראה ודיינות ‘חלקת מחוקק’ וכדומ”צ של מערב בני ברק.

חיבר שבעה ספרים העוסקים בהלכה: פניני ים על סוגיות הש”ס; בצל החכמה על שו”ת רבינו בצלאל אשכנזי; תורת המנחה על מנחת כהן ב’ חלקים; שער המים על מי השלוח – הלכות מקוואות; ימין משה על פסחים; שיעורי דעת על איסור והיתר; בקרוב עומד לצאת לאות  שו”ת ארץ הצבי בד’ חלקי שו”ע.

המנוח זצ”ל שימש כראש כוללים לדיינות ולרבנות במשך למעלה מ-25 שנה בבני ברק.

בכסלו תשע”ח נבחר לכהן כרבה הראשי של טבריה, במקום רב העיר הקודם, הגאון רבי דוד פרץ זצ”ל, שכיהן כרב העיר במשך כארבעים שנה.

מאז מונה לתפקידו חיזק את צרכי הדת בעיר, אולם בשל מחלתו התקשה לתפקד.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך.

אחיו הוא הרב אברהם בוחבוט, מנהל מחלקת שחיטת חוץ לארץ ברבנות הראשית לישראל.

“יש גורמים שדרכי כרב העיר לא נוחה להם, ונציגיהם צעקו לי בוז” • רבה של טבריה I ראיון

הראשון לציון והרב הראשי לישראל יצחק יוסף ספד: ”קבלתי בצער רב את הידיעה על הסתלקותו בטרם עת לאחר מחלה קשה של ידידנו הגאון רבי משה צבי ברוך בוחבוט זצוק”לב רב העיר טבריה.

”מאז מונה לתפקידו בעיר טבריה עמד הרב בוחבוט על משמר הרבנות הכשרות וההלכה ללא חת וללא מורא תוך שהוא עומד ומרביץ תורה ויראה ומקרב את תושבי האזור לאביהם שבשמים והוא עמל בתורה בכל כוחו ומחבר ספרים”.

עוד אמר הרב יוסף: ”עולם הרבנות יחסר את הרב בוחבוט, תנחומי לאחיו הדגול הרב אברהם בוחבוט מנהל מחלקת שחיטת חוץ לארץ ברבנות הראשית ולכל בני משפחתו ויה”ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים”.

מהמועצה הדתית בטבריה נמסר: “בצער רב, אנו מודיעים על פטירתו של הרב הראשי לטבריה הרה”ג צבי משה בוחבוט זצ”ל.  משתתפים בצער המשפחה היקרה”.

מסע הלוויתו ייצא בשעה 16:30 מבית העלמין טוהר רחל הזורעים בטבריה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות