למרות שלא שוחח עם בנט כבר 10 חודשים: כך נתניהו מתעדכן בסודות המדינה

למרות שהחוק מחייב אותם, בנט ונתניהו לא נפגשו מאז הקמת הממשלה לקבלת עדכונים בנושאים ביטחוניים ומדיניים • הסיבה: בסביבת נתניהו חוששים שבנט טומן מלכודת, וינצל מפגשים כאלה כדי להציג תמונת ניצחון על ראש האופוזיציה • אז איך נתניהו מתעדכן בכל זאת?
חרדים 10
כ"א אדר ב' התשפ"ב / 24.03.2022 00:27

עשרה חודשים חלפו מאז הוקמה ממשלת בנט-לפיד-עבאס וראש הממשלה לא נועד עם קודמו, יו”ר האופוזיציה, לפגישת עדכון ביטחוני – כמתחייב בחוק.

היום (רביעי) דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12 על הדרך שבה בכל זאת נתניהו מתעדכן בענייני המדינה.

ב-7 למרץ, מזכירו הצבאי של בנט, האלוף אבי גיל, הגיע ללשכתו של נתניהו בכנסת על מנת לעדכן את ראש האופוזיציה בנושאים מדיניים וביטחוניים – לפי בקשתו של בנט.

במרכז השיחות הללו עמד נושא איום הגרעין האיראני וההתפתחויות המרכזיות בנושא.

בשנת 2000 עבר תיקון לחוק יסוד הכנסת, אז החליטו חברי הכנסת לעגן את תפקידו של ראש האופוזיציה בחוק, ולהוסיף את סעיף 13 שבו נכתב: “ראש הממשלה יזמין לפי הצורך, ולא פחות מאשר פעם בחודש, את ראש האופוזיציה ויעדכן אותו בענייני המדינה”.

אז מדוע נתניהו לא נפגש עם בנט מאז כינון הממשלה?

לפי דיווח של שלום ירושלמי באתר ‘זמן ישראל’, בסביבה של נתניהו חוששים שבנט טומן לנתניהו מלכודת, וכי הוא ינצל מפגשים כאלה כדי להציג תמונת ניצחון על ראש האופוזיציה.

“אף פעם לא הגיעה הזמנה רשמית מבנט, וגם אם הייתה מגיעה הזמנה כזו הייתי אומר לנתניהו לא להיענות לה”, צוטט ב’זמן ישראל’ מקורב לנתניהו. “אי אפשר להאמין לאף מילה של בנט. הוא יטעה את נתניהו ולא ימסור לו את מה שצריך. הוא ישפיל אותו ויעשה מזה תמונת ניצחון, כאילו שנתניהו עולה אליו לרגל. אני לא היחידי שחושב כך אצלנו”.

ירושלמי מציין, כי המזכיר הצבאי אינו ראש הממשלה והידע שלו מוגבל, בעיקר בנושאי גרעין. מה שראש ממשלה יכול לחשוף בפני יו”ר אופוזיציה בשיחה בארבע עיניים, מזכיר צבאי אינו יכול וגם אינו רשאי לעשות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות