מפתיע? העיר ש-87% מהאוקראינים ששוהים בבתי מלון רוצים לגור בה

ממשאל שנערך בקרב 346 עולים מאוקראינה השוהים בשלושה בתי מלון המאכלסים עולים בצפון - עולה: 87% רוצים לגור בנוף הגליל, 5% חיפה והשאר מתלבטים • ומדוע יש כזה ביקוש לנוף הגליל?
יוני גרין
כ' אדר ב' התשפ"ב / 23.03.2022 21:30

ממשאל שנערך בקרב 346 עולים מאוקראינה השוהים בשלושה בתי מלון המאכלסים עולים בצפון –  פלז’ה נוף הגליל, רמדה וגולדן קראון פלזה נצרת – הם נשאלו באיזו עיר יבחרו להתגורר בסיום שהייתם במלון.

87% השיבו נוף הגליל, 5% חיפה והשאר מתלבטים.

הביקוש לנוף הגליל הוא בשל היותה עיר בעלת ניסיון מוצלח בקליטת עלייה ממדינות רוסיה ואוקראינה, סל ההטבות המיוחד שהיא מעניקה לעולים, והרכב האוכלוסייה הכולל כ-60% עולים ותיקים דוברי רוסית.

“אנחנו מרגישים פה בבית”, סיפרה טטיאנה מרייבסקי שהגיעה עם בתה אנה. “בכל מקום שאנחנו נכנסים כאן מדברים אוקראינית, אנחנו רק מחכים שהמלחמה תיגמר ובעלי איגור יצטרף אלינו”.

30 משפחות כבר עברו מבית המלון לבתים שכורים בנוף הגליל. “אחרי כמעט חודש ללא קורת גג, יש לנו בית ומיטה משלנו”, סיפרו בני הזוג ראסטיסלב ואולגה קסילוב, שניהם מצאו גם מקום עבודה במקצועם – הוא מאמן כדורגל והיא מדריכת כושר בקאנטרי.

המעבר לדירות השכורות מלווה על ידי צוות משימה מיוחד שהוקם על ידי ראש העיר רונן פלוט, במטרה לסייע למשפחות העולים בהצטיידות ובריהוט ביתם החדש.

“מדובר באנשים שהגיעו חסרי כל, רק עם הבגדים עליהם. באמצעות תרומות של תושבים ועמותות, משרד הקליטה מסייע בשכירות והעירייה בהצטיידות בריהוט ובמוצרי חשמל חיוניים, כך שהמשפחות נכנסות לדירות עם כל מה שצריך בשביל להתחיל מחדש”, הסביר ראש העיר, רונן פלוט.

פלורה בונזילי יחד עם בעלה פרנציסקו וארבעת ילדיהם עברו בתחילת השבוע לדירה שכורה והופתעו לגלות שהשכנה ממול עלתה בעצמה מאוקראינה לפני ארבעה חודשים: “אני רופאה במקצועי והגעתי לארץ במסגרת פרויקט מיוחד שמכשיר רופאים ואחיות לעבודה בבתי החולים בישראל, הגעתי לנוף הגליל ואני מאוד מתרגשת לאמץ את השכנים שהגיעו מאוקראינה, אתמול ניקינו את הבית ואנחנו יד ביד פורקים ארגזים”.

פלורה מספרת בהתרגשות על המעטפת החמה שקיבלה מהעירייה והיחס האישי של ראש העיר, רונן פלוט: “יש לי תינוקת בת חודש בסך הכל, ומהרגע שהגעתי לנוף הגליל מציפים אותי במתנות לתינוקת ודואגים שלא יהיה חסר לה דבר. ראש העיר בעצמו מתקשר לשאול איך אנחנו מסתדרים, דאגו לנו לכל מה שצריך בדירה, אנחנו לא יודעים איך להודות על הכל”.

היא ציינה כי בעלה כבר עובד במפעל בעיר וילדיה משתלבים בבי”ס ‘כרמל’, הסמוך לביתם.

לרשות משפחות העולים השוכרים דירות בנוף הגליל העירייה העמידה מתחם ענק של ‘כל בו’ שהוקם בחניון בניין העירייה, ומכיל את כל הציוד הנדרש למשפחה, החל משמיכות, בגדים וצעצועים וכלה במזון לתינוקות, שימורים ומצרכים חיוניים.

“יש כאן כל מה שצריך, חוץ מעמדת תשלום וקופה. זהו שירות מיוחד שעיריית נוף הגליל מעמידה לרשות העולים שבוחרים להצטרף לנוף היפה שלנו”, סיכם ראש העיר, רונן פלוט.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קליטה רוחנית וגשמית
    23/03/2022 23:53
    מזווית שונה
  1. ב”ה חבל שלא צויין בכתבה את החיבוק החם והמיוחד שמעניקה קהילת חב”ד בעיר לעולים יחד עם שלוחי הרבי מליובאוויטש מה”מ מאוקראינה שהגיעו יחד עם העולים עזרה גשמית רישום למוסדות דתיים בעיר לבי”ס חב”ד שובו .אירוח לשבתות מסיבת פורים וסיוע בכל המצטרך באופן תמידי

  2. ראש העיר דואג לכולם גם לחרדים שמהווים כבר 10% מהאוכלוסייה
    19/04/2022 15:38
    אשר
  3. נוף הגליל עיר מאוד יפה