ניצולת שואה בת 100 חולצה מקייב, 8 חולצו מצ׳רניגוב במבצע דרמטי

ניצולת שואה בת 100 חולצה במבצע חילוץ מורכב מקייב • בימים הקרובים תועבר בטיסה רפואית לארץ • במבצע חילוץ דרך יערות ותחת אש, חולצו בשלום 8 אנשים - קשישים וילדים - מצ׳רניגוב המופגזת • "חיילים רוסים סייעו בהימלטות תמורת תשורה נאה"
נתן פרל
כ' אדר ב' התשפ"ב / 23.03.2022 21:13

ניצולת שואה יהודייה כבת 100 חולצה הבוקר (רביעי) מקייב למולדובה, יחד עם עוד ניצולת שואה כבת 91.

במקביל, במבצע חילוץ דרך יערות ותחת אש, חולצו בשלום 8 אנשים מצ׳רניגוב המופגזת – סבתא ו-3 נכדיה, זוג הורים מבוגרים ועוד אישה מבוגרת. כולם היו בסכנת חיים והועברו לקייב ומשם למולדובה.

מתנדבי זק״א אוקראינה ממשיכים במבצעי החילוץ של קשישים ניצולי שואה וילדים מאוקראינה המותקפת. מתחילת ימי הלחימה טופלו מאות פניות סיוע, הכוללות חילוץ קשישים ניצולי שואה וילדים, שינוע והבאת תרופות, אוכל ומשימות הומוניטריות.

נחמן דיקשטיין, סגן מפקד זק״א אוקראינה, שהשתתף יחד עם אשתו ולרי במשימת החילוץ של ניצולת השואה – סיפר: “מדובר בניצולת שואה בת 100, ילידת 1921, ששרדה את מלחמת העולם השניה. הבוקר ארזה 100 שנים של חיים בשעתיים, קיבלנו אותה בגבול מולדובה בחמימות, העברנו אותה לבדיקה רפואית במולדובה ובימים הקרובים נעביר אותה לישראל בטיסה רפואית של זק״א”.

חיים אוטמזגין, מפקד היחידות המיוחדות בזק״א, סיפר על החילוץ מצ’ירניגוב: “חילוץ 8 אנשים, מתוכם קשישים וילדים, היה נראה כבלתי אפשרי לביצוע לאור הסיכון הכרוך בתנועת אזרחים לעבר היציאה מהעיר הכמעט כבושה, נחישות מתנדבי המוקד הובילה לקשר דמיוני ומפתיע עם אזרח מקומי, שנרתם בכל כוחו לחלץ את הפונים.

“הקשר היחיד עם אותם אנשים ואיש החילוץ התבצע פעם ביום כשהוא עולה על גג בנין בן 9 קומות לקבל קליטה למספר דקות ומשם קיבל את הוראות החילוץ. יממה בלבד לפני שהגשר המחבר בין צ’רניגוב לקייב פוצץ, עברו עליו 8 האנשים, ברכב ודלק שהושגו בדרכים שהשתיקה יפה להם, ובעיקר שת״פ עם חיילים רוסים שתמורת תשורה נאה שיתפו פעולה וסייעו בהימלטות, כמו בסיפורים של פעם.

“בתום 12 שעות של נסיעה מסוכנת דרך יערות ונתיבים מסוכנים הגיעו המחולצים לקייב למקום מוגן. לראות את מתנדבות המוקד בישראל שעקבו בדאגה במשך כל השעות אחר המבצע נושמות לרווחה היה שווה הכל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות