‘תפעיל את השכל הישר’: המשטרה החזירה את הנשק למנטרל המחבל

לאחר הביקורת הקשה שספגה המשטרה: הוחזר הנשק לצעיר שחיסל את המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בבאר שבע • עו"ד עדי קידר מחוננו: "מצפים ומקווים שהמשטרה תפיק את הלקחים"
חיים טוויל
כ' אדר ב' התשפ"ב / 23.03.2022 10:55

נשקו של האזרח, תושב ההתיישבות הצעירה ‘עשהאל’ שבהר חברון,  שנטרל את המחבל הדוקר מבאר שבע הוחזר לו הבוקר (רביעי) – לאחר ביקורת קשה שספגה המשטרה.

מדוע חשוב לשתף פעולה עם מפקד האוכלוסין השביעי של ישראל?

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, שסייע לו, אמר: “אנו מברכים שהאירוע הסתיים ומצפים ומקווים שהמשטרה תפיק את הלקחים ותפעיל את השכל הישר במקרים הבאים”.

אמש תועד אחד משוטרי תחנת באר שבע כשהוא מאיים על האזרח הגיבור, לאחר שזה דרש כי ישיבו לו את נשקו האישי, לאחר שהתייצב בתחנת המשטרה על מנת למסור עדות על הפיגוע הקשה. האזרח סירב לעזוב את תחנת המשטרה ללא נשקו – והמשטרה עיכבה אותו.

האזרח הגיש תלונה בגין האיומים המופצים נגדו ברשתות החברתיות, ונזקק לנשקו לצורך הגנה עצמית.

לאור הביקורת הרבה שהוטחה במשטרה על המהלך, הורה המפכ”ל קובי שבתאי לסיים במהירות את הבדיקות הבליסטיות לכלי הנשק שניטרלו את המחבל ולהשיב אותם לבעליהם במהירות האפשרית.

במשטרה הצדיקו אמש את המהלך שבוצע וטענו: “בכל הנוגע להחזרת כלי הנשק של האזרחים שפעלו לעצירת המפגע בפיגוע היום בעיר באר שבע ברצוננו להבהיר:

“במשטרת ישראל משבחים את המענה האזרחי לעצירת המפגע בפיגוע הקשה שאירע היום בעיר באר שבע. על פי  הוראת החוק כלי הנשק נלקחו כמקובל לביצוע בדיקות בלסטיות שהינם חלק בלתי נפרד מחקירת האירוע.

“על מנת למנוע את עוגמת הנפש של האזרחים שפעלו באומץ ובנחישות, הבדיקות הנדרשות יבוצעו עוד הלילה ובסיומן כלי הנשק יוחזרו לבעליהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    באם משבחים במשטרה
    23/03/2022 11:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אז לא מעכבים למעצר….