‘השליח שהיה מסור כולו לקשישים העולים’: הרב משה קרביצקי הי”ד

הרב משה קרביצקי הי"ד נמנה  במשך שנים על שליחי חב"ד בבירת הנגב • הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים • ניהל את בית הכנסת בשכונת נחל בקע ואת בית התמחוי בשכונה מטעם 'כולל חב"ד' • השליח הראשי של חב"ד בעיר: "לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנו בהלם"
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
י"ט אדר ב' התשפ"ב / 22.03.2022 21:52

הלם בחסידות חב”ד: אחד הקורבנות שנרצחו אחר הצהרים (שלישי) בפיגוע הדקירה והדריסה  הרצחני בבאר שבע הוא שליח חב”ד הרב משה קרביצקי הי”ד מבאר שבע –  שנדרס על ידי המחבל כשרכב על אופניו.

הוא הותיר אחריו את רעייתו מרים וארבעה ילדים.

המנוח ז”ל, בעבר תושב שכונת נחלת הר חב”ד בקרית מלאכי, היה  חבר בקהילת חב”ד בעיר באר שבע, ונמנה  במשך שנים על שליחי חב”ד בבירת הנגב וניהל את בית הכנסת בשכונת נחל בקע. הוא פעל בעיקר  בעיקר בקרב דוברי הרוסית.

בנוסף, ניהל את בית התמחוי בשכונה מטעם ארגון החסד ‘כולל חב”ד’, בו סעדו מידי יום קשישים רבים ונזקקים.

בצעירותו הרב קרביצקי “למד והתחנך בישיבה שהקים החסיד הרב מוט’ל קוזלינר בנחלת הר חב”ד בקרית מלאכי, ובמשך תקופה התמסר לטפל בחסיד הנודע הרב זלמן לייב אסטולין ואף למד איתו בחברותא”.

השליח הראשי של חב”ד בבאר שבע, הרב שניאור זלמן גורליק, שעבד עם הרב קרביצקי, ספד הערב בכאב: “הוא היה מסור מאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו, יבדלו לחיים טובים ארוכים, את הכול, למען הקהילה בשכונת נחל בקע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות.

“לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנחנו בהלם וכואבים עד מאוד את הבשורה המרה”.

הרב מנדי בלוי מ’כולל חב”ד’, ספד הערב לרב קרביצקי הי”ד: “הנרצח היה מסור בכל מאודו לקשישים העולים, תושבי נחל בקע, שהיו סועדים מידי יום בבית התמחוי שלנו”.

הרב שלום דוכמן, מנהל ארגון ‘כולל חב”ד’:  “זכיתי להכיר מקרוב את הרב קרביצקי ואת פעילותו למען הנזקקים והקשישים שהגיעו מידי יום לסעוד בבית התמחוי שלו. הוא היה מסור בצורה בלתי רגילה, כיבד כל אדם ודאג לכל פונה. הרב משה בלט בעדינותו ורגישותו וכל חייו היו נתינה למען האחר. אני בטוח שעשייתו האדירה שהוא הותיר אחריו תנחם מעט את משפחתו וקהילתו ומוסר את תנחומי למשפחתו היקרה בשם מאות עובדי ‘כולל חב”ד'”.

בתמונה: הנרצח על משמרתו במטבח של בית התמחוי

בפיגוע המשולב של דריסה ודקירה נרצחו ארבעה בני אדם, כאשר מחבל בדואי – מחמד ע’אלב אחמד אבו אלקיעאן, בן 34, תושב חורה – דרס ודקר בשלושה מוקדים ליד המרכז המסחרי ‘ביג’ בדרך חברון בבירת הנגב.

שני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני-קשה.

הקורבנות הם:

• דוריס יחבס הי”ד, בת 49 ממושב גילת שבמועצה האזורית מרחבים.

• לורה יצחק הי”ד, בת 43 מבאר שבע.

• מנחם יחזקאל הי”ד, בן 67 מבאר שבע.

עם סיום חקירת שוטרי המז״פ בכל זירות הפיגוע הרצחני טיפלו מתנדבי זק״א באר שבע באיסוף הממצאים הרבים הטעונים קבורה.

מאיר לסרי ושמעון זגורי מתנדבי זק״א באר שבע: ״הלב נקרע, מדובר באירוע שלא ראינו שנים בבאר שבע, מחבל נתעב שיצא במסע רצח ורצח בדם קר ארבעה אנשים בגלל היותם יהודים. כשהגענו למקום שמענו את הזעקות לעזרה, עשינו כל מה שיכולנו להציל.

“לצערנו אישה כבת 50 שכבה במקום ללא רוח חיים, ועוד 3 פונו לבית החולים ושם נקבע מותם. אנחנו מסיימים את הערב הקשה הזה עם ארבעה נרצחים הי״ד. צוות מורחב של מתנדבי זק״א באר שבע פעלו בחרדת קודש באיסוף הממצאים בכל הזירות בכדי להביאם לקבורה.״

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצמרר
    22/03/2022 22:07
    חסיד מנחלה
  1. הכרתי אותו. יהודי ירא שמיים. גר בנחלת הר חב”ד בזמן שגרתי שם. היה מסייע להחסיד הרב זלמן לייב אסטולין ע”ה וטיפל בו במסירות. ה’ ייקום דמו.