הוחרם נשקו של היורה במחבל • המשטרה: נוהל שגרתי בחקירה

האזרח מההתיישבות הצעירה שירה במחבל התייצב בתחנת המשטרה לתת עדות על הפיגוע - והמשטרה מסרבת להשיב לו את הנשק • עו"ד עדי קידר: "היחס מחפיר" • המשטרה: "כלי הנשק שבוצע בהם שימוש כנגד המפגע נלקחו כחלק מפעולות חקירה מקובלות שבסיומן יוחזרו לבעליהם"
חיים טוויל
י"ט אדר ב' התשפ"ב / 22.03.2022 20:42

משטרת ישראל לקחה את נשקו האישי של תושב ההתיישבות הצעירה ‘עשהאל’ שבהר חברון, שירה אחר הצהריים (שלישי) – במקביל לנהג האוטובוס – במחבל הבדואי שרצח ארבעה  יהודים הי”ד בבאר שבע.

המשטרה מסרבת להחזיר למנטרל את נשקו האישי, לאחר שהתייצב בתחנת המשטרה על מנת למסור עדות על הפיגוע הקשה.

האזרח מסרב לעזוב את תחנת המשטרה ללא נשקו – והמשטרה מאיימת כי תעכב אותו.

עו”ד עדי קידר מחוננו שמסייע לתושב דורש מהמשטרה להשיב לאזרח את נשקו: “‏המשטרה מסרבת להחזיר ליורה אשר נטרל את המחבל את נשקו האישי, חרף דרישתו והחשש שלו לאור העובדה שתמונתו מתנוססת בכל מקום, ואף מקום מגוריו פורסם”.

לדבריו, “המשטרה התנהלה באופן לא מכבד, בכך שהפטירה כי הוא יכול לשכור חברת אבטחה פרטית. היחס המחפיר שהוא זכה רק מחזק את הקושי מחוסר ההרתעה שהמשטרה מייצרת. הדברים חמורים ואנו דורשים את החזרת הנשק עוד הלילה”.

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש”ס תקף את המשטרה: “אזרח מנטרל מחבל צמא דם, מי יודע כמה חיים הציל, ומחרימים את נשקו. מישהו איבד פה את השכל”.

ח״כ ניר ברקת: “הגיבור שחיסל את המחבל מהפיגוע הרצחני בבאר שבע צריך לקבל צל״ש. על המשטרה לשחרר אותו לביתו עם נשקו האישי באופן מיידי. בלתי נתפס שמעכבים אדם שהציל חיים בפיגוע ונטרל מחבל. אני קורא לכל בעלי הרשיון לשאת את נשקם האישי עליהם ולנטרל מיד וללא חשש כל מחבל – ולהציל חיים”.

בתגובה פרסמה המשטרה הודעה בה נאמר: “בהמשך לפניות כתבים, כלי הנשק שבוצע בהם שימוש כנגד המפגע היום באירוע הטראגי נלקחו כחלק מפעולות חקירה מקובלות שבסיומן יוחזרו לבעליהם. מדובר בנוהל שגרתי בחקירה מהסוג הזה. האזרחים שינטרלו את המחבל פעלו בתושייה רבה בשטח ומנעו פיגוע קשה יותר”.

בהודעה נוספת של המשטרה נאמר:

“בכל הנוגע להחזרת כלי הנשק של האזרחים שפעלו לעצירת המפגע בפיגוע היום בעיר באר שבע ברצוננו להבהיר:

“במשטרת ישראל משבחים את המענה האזרחי לעצירת המפגע בפיגוע הקשה שאירע היום בעיר באר שבע. על פי  הוראת החוק כלי הנשק נלקחו כמקובל לביצוע בדיקות בלסטיות שהינם חלק בלתי נפרד מחקירת האירוע.

“על מנת למנוע את עוגמת הנפש של האזרחים שפעלו באומץ ובנחישות, הבדיקות הנדרשות יבוצעו עוד הלילה ובסיומן כלי הנשק יוחזרו לבעליהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה למשטרת ישראל
    22/03/2022 21:11
    אלי
  1. משטרת ישראל צריכה לתת לאיש נשק חלופי אם היא רוצה את נשקו לחקירה ולאחר מכן לשלוח אליו ניידת ולהחזיר לו את נשקו.
    בגלל משטרה כזאת הפשע והטרור בעלייה