‘הסתער עלינו ויריתי’: הנהג שנטרל את המחבל מספר על רגעי הדרמה

ארתור חיימוב, הנהג שהתקרב למחבל ונטרל אותו, התראיין בחדשות 12 וסיפר על רגעי הדרמה: "ראיתי שהמחבל שולף את הסכין לכל עבר. אמרתי לעצמי שאני בסכנת חיים ממשית והחלטתי לירות"
חרדים 10
י"ט אדר ב' התשפ"ב / 22.03.2022 19:13

ארתור חיימוב, נהג האוטובוס שנקלע לזירת הפיגוע בבאר שבע, שיחזר הערב (שלישי) בחדשות 12 את הרגעים שבהם החליט לחתור למגע.

“כשהגעתי לאירוע לא חשבתי שיש מחבל שם, ראיתי שני רכבים וזה היה נראה כמו תאונה באמצע הכיכר. אמרתי לעצמי שאני בסכנת חיים ממשית והחלטתי לירות.

“כשהגעתי עם האוטובוס לא הבנתי לאן לנסוע, כשאנשים התחילו להתקרב לשם, ראיתי מישהו ששלף סכין. רציתי לברר עוד פעם במקום להגיד ישר שהוא מחבל. ירדתי מהרכב ולקחתי איתי את הנשק, כשהתקרבתי ראיתי אותו עם הסכין ושיש בן אדם ששוכב פצוע. אמרתי לו כמה פעמים להוריד את הסכין והוא אמר ‘לא'”.

הנהג הוסיף: “הוא התקרב אליי אבל לא נתתי לו והתקרבתי אליו כדי שהוא יפחד. בשלב מסוים אמרתי לעצמי שאני בסכנה, הוא היה מטרים ספורים ממני, אז הפעלתי את שיקול הדעת שלי והייתי חייב לירות בו. לא ידעתי אז שהוא הרג אנשים, ראיתי רק איש אחד פצוע”.

על המחבל, מוחמד אבו אל קיעאן, אמר: “הוא הסתער עלינו כמה פעמים – ביררתי שזה מחבל והחלטתי לירות. פעלתי בשיקול דעת כמובן, לא נכנסתי לפאניקה או לסטרס, פעלתי בקור רוח. זה בן אדם בסוף, דיברתי איתו בצורה טובה וביקשתי שיוריד את הסכין. הוא הסתער כמה פעמים.

“אנחנו בני אדם ובגלל זה לא יריתי בו בהתחלה. כשהוא התקרב אליי, הפעלתי שיקול דעת והייתי חייב לירות. אחרי היריות, קראתי לאמבולנס לעזור לו. עשיתי את זה בשביל שהאירוע לא ימשיך. ראיתי גם את האדם השני שירה בו. כואב לי עליו, זה בן אדם. אנחנו לא רגילים למצבים כאלה של לירות בבן אדם. כואב לי אבל הוא עשה את זה לעצמו”.

במקביל לירי של הנהג ירה במחבל מאחור עובר אורח חמוש – תושב ההתיישבות הצעירה ‘עשהאל’ שבהר חברון.

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי: “תושב המועצה שירה במחבל בבאר שבע, הפגין אומץ לב ותושייה רבה. המחבל הצליח להרוג אנשים חפים מפשע שיצאו למסע קניות ומצאו את מותם. תושב המועצה עשה את המוטל עליו והראה אזרחות למופת לצד ערכים ושמירה והגנה על תושבי ישראל. אנחנו גאים בו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות