“נוראי, הלב בוכה”: התגובות מערכת הפוליטית לפיגוע הקשה בבאר שבע

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הרצחני בבאר שבע: "ההקצנה הלאומנית בקרב ערביי ישראל היא פצצה מתקתקת" • "מערכת משפטית שמעניקה רוח גבית לטרור"
אריה ריבקינד
י"ט אדר ב' התשפ"ב / 22.03.2022 18:23

במערכת הפוליטית מגיבים בזעם על הפיגוע בבאר שבע בו נרצחו ארבעה ישראלים הי”ד.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: “הלב נקרע וכואב כשנפשות תמימות משלמות את מחיר הדמים של האיבה והשנאה”. הוא הבהיר כי “הטרור לא יכריע אותנו ולא יערער את זכותנו להתקיים בארצנו”.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו קרא לפעול ביד קשה לתפיסת המחבלים. “הפיגוע הרצחני והמזעזע בבאר שבע מחייב פעולה מיידית לתפיסת כל מי שאחראים לו ולמיצוי כל חומרת הדין איתם. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים”.

נתניהו רמז על השותפים הפוליטיים של ראש הממשלה והחילופי – ואמר: “בנט ולפיד חייבים להתעלם מכל שיקול פוליטי ולדאוג מייד לתפיסת המחבלים ולהשבת הביטחון לתושבי באר שבע והדרום”.

יו”ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ’: “ההקצנה הלאומנית בקרב ערביי ישראל היא פצצה מתקתקת. צריך להכיר בה, לקרוא לה בשמה, ולגדוע אותה באפס סובלנות. בלי ‘שני צדדים’, בלי ‘הצדקות קיפוח’ ובלי שאר דברי הבל. זה מתחיל במנהיגות, עובר דרך שירותי הביטחון והפרקליטות ועד בתי המשפט. יד קשה, אפס גילויי הבנה ואפס סובלנות.

“תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחות ואיחולי החלמה לפצועים. הוקרה גדולה לאזרח האמיץ שחתר למגע, חיסל את המחבל והפסיק את מסע ההרג שלו. ליבנו עם תושבי באר שבע והדרום. נעשה הכל בעזרת השם כדי להחזיר את המשילות והביטחון האישי לאזרחי ישראל”.

שר האוצר אביגדור ליברמן: “אני שולח את תנחומי למשפחות הנרצחים בפיגוע בבאר שבע ומייחל להחלמתם המהירה של הפצועים. נמשיך לפעול באמצעות כל העומד לרשותנו בכדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל”.

השרה איילת שקד צייצה בטוויטר: “פיגוע נוראי, הלב בוכה ואין נחמה. מחבל שפל ותת אדם רצח אנשים חפים מפשע. משתתפת בצער המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים. מצדיעה לאזרחים האמיצים שמנעו רצח של אנשים נוספים. מגיע לאזרחים שנהגו באומץ רב לקבל הוקרה על מעשיהם”.

שר המשפטים גדעון סער:  “ערב קשה וכואב. תנחומי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. הפיגוע הנפשע ממחיש את חובתנו לחזק את המשילות בנגב. רק בזכות נחישות אזרחית נמנע אסון כבד עוד יותר. מול תופעות של הקצנה יש לפעול בתקיפות ולשמור על ריבונות המדינה בכל שטחה”.

השר מתן כהנא: “פיגוע קשה ומזעזע שבוצע על ידי מחבל מתועב. ממשלת ישראל תפעל בנחישות להילחם בטרור. תנחומיי למשפחות השכולות ותפילתי להחלמת הפצועים. ליבנו אתכם”.

שר התקשורת יועז הנדל אמר בראיון ל-103FM: “יש פה מחיר שנגבה כל פעם סביב הפיגועים האלה, אנחנו חייבים לגבות מחיר כבד ממי ששולח מפגעים וממי שמפגע, ואנחנו נעשה את זה. עכשיו מתחקרים את האירוע ומטפלים בפצועים, מערכת הביטחון תדע לעשות את זה מהר”.

יו”ר הכנסת מיקי לוי: “כואב את הדיווחים על הפיגוע בבאר שבע. אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. כל הכבוד לאזרח שחתר למגע, חיסל את בן העוולה ומנע נפגעים נוספים. מי ייתן ונדע ימים שקטים יותר”.

ח”כ עמיחי שיקלי: “מערכת משפטית שמעניקה רוח גבית לטרור, שר בטחון שעסוק בפינוי יישובים וסגן שר שממציא לדעאש תירוצים ומעל לכל ממשלה מנותקת שנכנעת לבריונות בנגב ומכתירה את ידידו של ראאד סאלח ליושב ראש הכנסת: שלב התוצאות”.

ח”כ ניר ברקת: “הלב נשבר. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות הנרצחים ומתפלל יחד עם כל עם ישראל להחלמה מהירה של הפצועים.

“מול הטרור יש לפעול ביד ברזל כדי להשיב את הביטחון לתושבי הדרום. אני קורא לאזרחים בעלי רשיון לשאת את נשקם ולא לחשוש לחתור למגע ולנטרל במהירות כל מחבל. ההפקרות בדרום חייבת להפסק – ועל הממשלה להתעשת במהירות”.

ח”כ מיקי זוהר: “ההפקרות בנגב עולה בחיי אדם. ליבי עם משפחות הנרצחים והפצועים”.

ח”כ מירי רגב: “ליבי עם משפחותיהן של הנרצחים בפיגוע הדקירה המזעזע בבאר שבע. מאחלת החלמה מהירה לפצועים. פיגוע רצחני שמוכיח את רפיסות הממשלה הזאת ואובדן המשילות בנגב. יהי זכרם ברוך”.

ח”כ אלי כהן: “לאחר שהנגב הופקר התוצאה לא מאחרת להגיע והפיגוע הקשה היום בבאר שבע הוא ההוכחה לכך. שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים. יישר כוח לנהג האוטובוס שחיסל את המחבל, אסור לתת לטרור להרים את הראש וכל מחבל צריך לדעת שדמו בראשו”.

בתנועת רגבים הגיבו: “שוב אובדן המשילות בנגב עולה לנו במחיר דמים כבד. התרענו וזעקנו כי אובדן המשילות בנגב יוביל להקצנה לאומנית במגזר הבדואי, ובסופו של דבר לפגיעה בחיי אדם כפי שראינו היום ברחובות באר שבע”.

ברגבים הוסיפו: “כשממשלת ישראל מפחדת לדבר על אכיפת החוק בשעה שהיא מאשרת תכנית חומש למגזר הבדואי בעלות של מיליארדים, את התוצאות משלמים תושבי הנגב. הבעיה היא לא חוסר תקציבים, אלא חוסר אכיפה. בנגב הוקמה לה מדינת בדואיסטן, והגיע הזמן שמדינת ישראל תשיב לידיה את הנגב”.

מפלגת רע”מ גינתה את הפיגוע הרצחני: “שולחת תנחומיה למשפחות הנרצחים ומאחלת החלמה מהירה ושלמה לפצועים. אזרחי המדינה הערבים שומרי חוק ומוקעים מתוכם כל גורם שמשתמש באלימות נגד אזרחים אחרים. רע”מ קוראת לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין, לגלות אחריות ולקדם שיח סובלני בשעה קשה זו”.

ועדת ההיגוי העליונה לערביי הנגב כולל ראשי הרשויות והנהגת הציבור הבדואי “מגנה בכל לשון את הרצח הנפשע בבאר שבע. אין שום עילה או הצדקה לרצח ונטילת חיים. האירוע הקשה הנו מקרה אינדיבידואלי של אדם בודד ואיננו מייצג כלל בציבור הערבי בנגב.

“האזרחים הבדואים שומרי חוק, והניסיונות להפוך את כל תושבי הנגב הבדואים לאשמים אינו אלא גזענות גלויה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות