צריך עוד 20 מיליון: האם נסבול ממחסור בביצים לקראת חג הפסח?

כל המשלוחים שאמורים היו להגיע מספרד לא עלו על האונייה בעקבות שביתת נהגי המשאיות - בגלל העלייה במחירי הדלק • מאוקראינה היצרנית הגדולה בעולם של ביצים, לא ניתן לייבא, בשל המלחמה • גורמים בענף: "צריך תוך שבוע לתת פתרון לחתימת צו לייבוא. אחרת יהיה מחסור בביצים"
חרדים 10
י"ח אדר ב' התשפ"ב / 21.03.2022 18:32

צפוי מחסור בביצים בפסח? מיליוני ביצים שהיו אמורים להגיע לישראל מספרד, לא עלו על האונייה בסוף השבוע האחרון. זאת עקב שביתת נהגי המשאיות בספרד, שהתקיימה על רקע העלייה במחירי הדלק. כך דווחה הערב (שני) היאלי יעקבי-הנדלסמן ב’ישראל היום’.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

על רקע הקשיים ביבוא ביצים מאוקראינה  – היצרנית הגדולה בעולם של ביצים – בשל המלחמה, ספרד הייתה חלופה מתאימה לספק את המשלוח. אלא שכעת בגלל שביתת נהגי המשאיות בספרד, בעקבות העלייה במחירי הדלק, לא ידוע מה יקרה עם המשלוחים.

יצוין, כי משרד הבריאות נעתר לבקשת משרד החקלאות להארכת חיי המדף של הביצים המיובאות, לאור עצירת היבוא מאוקראינה, כדי למנוע מחסור בפסח ולאפשר ליבואנים לייבא מוקדם יותר.

התקופה הזו בשנה מתאפיינת בצריכת ביצים גבוהה במיוחד: בתקופה שלפני פסח מייבאים מחו”ל בגלל שבישראל צורכים בחג הרבה ביצים. כך, לדוגמא, משפחה ממוצעת חרדית אוכלת 50 ביצים ביום בפסח.

לפי הערכות בענף, חסרות בתקופה שלפני פסח – מאמצע מרץ עד אמצע אפריל – כ-20 מיליון ביצים, בגלל המחסור שנובע בשל תקופת החורף (אז התרנגולות מטילות פחות ביצים), שפעת העופות ואי היכולת לייבא מאוקראינה.

בגלל שמדובר במוצר רגיש, יש צורך בצו שמאשר יבוא ביצים. מדובר ביבוא ימי ולא אווירי, ולוקח לו עשרה ימים עד שהוא מגיע לישראל.

הגורמים בענף אמרו ל’ישראל היום’: “אנחנו נמצאים שלושה שבועות לפני החג וצריך תוך שבוע לתת פתרון לחתימת צו לייבוא. אחרת יהיה מחסור בביצים”.

אחד הפתרונות הוא לייבא מיוון ומטורקיה הקרובות לישראל. אולם לגבי הביצים מטורקיה לא ברור אם יש להן אישור וטרינרי.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות