משבר הצהרונים: ראשי הערים של ביתר עלית וסכנין משתפים פעולה

יוני גרין
|
ג' אלול התשע"ד / 29.08.2014 14:50
מאבק נגד הקיצוץ בתקציב הצהרונים במגזר החרדי והערבי • ראשי פורום הרשויות החרדיות והערביות, מאיר רובינשטיין ומאזן גנאים, פנו במכתב משותף לנשיא המדינה – וביקשו: תתערב

יו”ר פורום ראשי הרשויות החרדיות – ראש העיר ביתר עלית מאיר רובינשטיין, ויו”ר פורום ראשי הרשויות הערביות – ראש העיר סכנין מאזן גנאים, פנו במכתב משותף אל נשיא המדינה ראובין ריבלין, בבקשה שיתערב למניעת ביטול תקציב הצהרונים.

לפי תכנית משרדי החינוך והאוצר, יקוצץ תקציב הצהרונים בכל רחבי הארץ. זאת, במסגרת מימון המלחמה בעזה, על ידי קיצוץ רוחבי של מליארד וחצי שקלים בתקציב משרד החינוך.

במפגש שהתקיים בימים אלו בין נציגי משרד החינוך לבין הזכיינים של הצהרונים הודיעו נציגי המשרד, כי בניגוד לשנה הקודמת בה היו הורים לילדים, בעלי ההכנסות הנמוכות, פטורים מתשלום בעבור הצהרונים, הרי שלקראת שנה זו בכוונת המשרד לדרוש מכל הורה לילד בצהרון סכום של 200-300 ש”ח לחודש – מה שיגרום לכך שלהורים לא תהיה כל אפשרות לשלוח את ילדיהם לצהרונים..

 בפתח המכתב כותבים ראשי הרשויות: “בימים האחרונים הוברר לנו, כי משרד החינוך מתכוון לקצץ באורח משמעותי את פרויקט הצהרונים, בעיקר זה הנוגע לאוכלוסיות בדירוג סוציו-אקונומי נמוך, כך שלמעשה בפועל יבוטל הפרויקט.

העובדה הזו מהווה פגיעה קשה במשפחות רבות, בעיקר במגזר החרדי והערבי, בהן רק בזכות קיום הצהרונים התאפשרה יציאת ההורים, ובעיקר האימהות לעבודה.

ביטול הצהרונים, הינו דבר בעל השלכה מיידית חמורה על אפשרויות התעסוקה, ויעלה את רמת האבטלה בפרט במגזרים הללו”.

ראשי הערים תוקפים במכתב את הממשלה: “מדובר במעשה הנוגד באורח בוטה את הצהרותיה של הממשלה הנוכחית בדבר מחויבותה לעידוד התעסוקה במגזרים הללו, בעוד שבפועל – מחבלת הממשלה בכל דרך באפשרות התעסוקה ומעלה את האבטלה, ומבטלת הסדרים קיימים שבזכותם יצאו עשרות אלפי הורים לעבודה.

“אנו פונים אליך בשם של עשרות אלפי הורים, הנמצאים בחרדה אמיתית נוכח האפשרות כי ילדיהם יישארו ללא פתרון והשגחה בזמן עבודתם, ומבקשים ממך בכל לשון של בקשה, לפעול ולהסיר את הגזרה הזו מעל סדר היום”.