שטחים סטריליים, הטלפונים – ומה אחרי הקבורה? • מה שצריך לדעת

מי ייכנס להספדים? איך תתנהל התנועה בעיר בני ברק? מי ילווה את המיטה ואת האמבולנס? ומדוע מבקשים לכבות את הטלפונים? • דובר המשטרה לציבור החרדי, שבתי גרברצ'יק מציג: כך נערכים במשטרה להלווית הענק של מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל
ישראל יוספי
י"ז אדר ב' התשפ"ב / 19.03.2022 23:02

במשטרת ישראל מתכוננים לאירוע הגדול ביותר שנערך בישראל, כאשר כ-3000 שוטרים מכלל היחידות המשטרה ישתתפו בשמירה על הסדר בהלוויתו של מרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל בבוקר בבני ברק.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

“האירוע רגיש מאוד מבחינת כמות האנשים, והפוטנציאל של סיכון חיי אדם הוא גבוה מאוד”, אומר שבתי גרברצ’יק, דובר המשטרה למגזר החרדי. “לכן משטרת ישראל נערכת עם אלפי שוטרים, מתנדבים, שוטרי מג”ב, וכל יחידות המשטרה השונות. יהיה עיבוי של יחידות נוספות של צה״ל במידת הצורך.

“החל מהרגע בו במשטרה קיבלו את ההודעה על פטירתו של מרן זצ”ל, מקיימים התייעצויות יחד עם המשפחה בכל צעד ושעל, כדי להגיע למצב שבו הלוויה תתקיים על פי כל הכללים ובבטחה.

“לא תתאפשר כלל הגעה החל מהשעה 06:00 בבוקר לכלי רכב פרטיים. כל הכבישים הסובבים את גוש דן ייחסמו ולא תתאפשר כניסה של כלי רכב פרטיים, למעט כלי רכב חירום ותחב”צ.

“המארגנים יציבו מסכים לאורך נתיב הלוויה. כל אדם שירצה לשמוע יוכל ולא ינסה להידחף לכיוון בית הכנסת לדרמן.

“כוחות של משמר הגבול ילוו את המיטה ואת האמבולנס כדי שהמיטה תגיע בבטחה לבית הקברות בעיר. בכל המקומות הללו יהיו שטחים סטריליים מבחינת כמות האנשים שיכלו להיכנס.

“גם בהספדים המשפחה הקרובה תיכנס ועוד אנשים שהמשפחה תציין למשטרה – ונענה להם. גם בבית הקברות, עם סיומה של הקבורה, השטח יהיה סטרילי.

“מאחר ויגיעו מאות אלפים, כולם עם טלפונים סלולריים, על סמך ניסיון העבר יתכן שמערכות הסלולר לא יעבדו. מתבקש מהציבור הרחב, מי שאין לו צורך להשתמש בסלולר, לכבות את הטלפון כדי להקל על רשתות הסלולר – כדי שמי שבאמת יהיה זקוק לשיחה יוכל להשתמש.

“הייתה עצרת של חסידי גור שהשתתפו שם קרוב לעשרת אלפים איש, קבוצה קטנה לעומת מחר, והרשת השתבשה. אנשים שלא חייבים שהסלולר יעבוד – שיכבו אותו.

“במשטרה נערכים לעבוד רק במערכות קשר משטרתיות, שהם לא תלויות בסלולר, כי הן עובדות עם תדרים אחרים. כמובן שאם הדברים האלה נופלים, אנחנו עוברים לשיטה שאחד מעביר לשני את המסר. יהיו שוטרים לאורך כלל הצירים, וגם אם יהיה קושי נעביר את המספר מאחד לאחד.

גרברצ’יק התייחס לכניסת כלי רכב: “לא תותר תנועה של כלי רכב של נבחרי ציבור. אף אחד לא יוכל להיכנס לעיר עם כלי רכב פרטיים. רק ברגל. בלתי אפשרי שכלי רכב יכנס פנימה. כל נבחרי הציבור יגיעו בכוחות עצמם, הם ינועו ברגל כאחד האדם. האדמו”רים מניסיון העבר לא מגיעים קרוב, אלא עומדים ברחובות מרוחקים מאוד. עמדו והאזינו. הכניסה היא רגלית בלבד.

איך תתנהל התנועה בעיר?

“בעיר לא תתנהל תנועה מעבר ליציאה מהעיר. אנחנו נשתדל למנוע עד כמה שניתן את התנועה בתוך העיר – היציאות יהיו פתוחות, אבל לא תכלו להיכנס עד שעות הלילה המאוחרות. הסיבה שאנחנו מקדימים לסגור את העיר לתנועת כלי רכב, כי  אנחנו מבינים שלא יכולים להכיל את כמות האנשים הללו על מדרכות.

“אם אתה נמצא ברחוב הרצוג וכרגע לא מתנהל תנועת אנשים, אז בתוך קריית הרצוג תוכל לנוע עם ברכב. ככל שאנשים ינועו כך נסגור את התנועה. איפה שאנשים הולכים ברגל, לא תתאפשר נסיעה למעט כלי רכב חירום”.

לשאלת חרדים 10 האם מסע ההספדים יישאר ברחוב רשב״ם או יעבור לרחוב עם מרחב גדול יותר: “אין אפשרות להעביר למקום רחב. מדובר בכמות של מאות אלפי אנשים בכל מקום, גם במקום רחב וגם צר, יהיו תנועות של מאות אלפי אנשים, ולכן ההספדים יעשו במקום שיעשו”.

האם המשטרה הפיקה לקחים מ’אסון מירון’ שלא יהיו מחסומים בכניסות והדבר ייצור דוחס?

“בני ברק עיר אורבנית עם מאות כניסות ויציאות מחצרות, שבילים. ברור לנו שאנשים יעמדו על הכבשים והמדרכות. אמרנו לא על גגות, לא על תחנות אוטובוס. לכן אנחנו נעשה הכל, יחד עם אלפי שוטרים, שאנשים יעמדו במקומות המותרים”.

לשאלת חרדים 10 האם במשטרה יש חשש מאירוע רב נפגעים – אמר גרברצ’יק: “החשש שלנו הוא ביסוד הערכות שלנו. מהרגע שקבלנו את ההודעה על הפטירה יצאנו בפקודות שקיימות אצלנו.

“יש במשטרה פקודות לאירועים המוניים גדולים, פקודות שלד שזה פקודות עם עקרונות. את העקרונות צריכים למלא. החשש הגדול הוא לשמור על ביטחונם של הציבור ומסרי הבטיחות. החשש הוא חשש גדול, והערכות עם 3000 אלפים שוטרים היא מאסיבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ריפוי בעיסוק?
    20/03/2022 02:04
    החסיד הפיקח
  1. תעסוקה לבחורים משועממים ל48 שעות. עדיף שילמדו.