“המסכתות יושבות ובוכות”: מרן הגר”ש גלאי בבכי תמרורים • האזינו

מרן הגאון רבי שמעון גלאי נשא הערב דברים, תוך בכי מר, על מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל: ""איך יכולים להספיד כזה אדם? שנתחזק ונשלים את מה שחסר כעת לבורא עולם בעולמו הקדוש"
יוסף גרינבוים
י"ז אדר ב' התשפ"ב / 19.03.2022 22:06

הגאון רבי שמעון גלאי הגיע בשבת אל בית הכנסת חיוור ולא הסכים לשאת דברים על הסתלקותו של מרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל – “אפילו לא סיפורים, כי הם גורמים לבכי”.

לאור כך, ביקש גם ללא סיפורים – “רק להתחזק בתורה שחסרה כעת בעולם”.

לאחר תפילת מעריב במוצ”ש, עלה הגר”ש לדבר ובמשך דקות בכה ללא יכולת לדבר – ואז סימן לרב מנחם כהן, ר”מ בישיבת ‘קפלן נתיב הדעת’ שישא דברים. לאחר שדיבר כשתי דקות, הגר”ש נשא את דבריו.

כשהוא נשנק מבכי… “קשה לדבר”… ובוכה בכי תמרורים אמר :  “צריך קודם להבין מה חסר….  רק בשביל לדעת מה הוא למד צריך ללמוד כל כך הרבה… אני גם לא מתייאש. ר’ חיים גם בגיל שלנו לא התייאש, והמשיך ללמוד והמשיך ללמוד. תתחילו מעכשיו להשלים את מה שחסר לקב”ה בעולמו.

“הפה זה לא שלנו, זה שלו. השכל זה לא שלנו זה שלו. לדבר רק מה שצריך. זה מה שצריך. זה שעה שכל אחד לא יכול בשום אופן לחזור הביתה ולא לעשות משהו. ללמוד יותר ברציפות. יש הרבה מאד זמנים לא מנוצלים. אם נוסעים באוטובוס, נוסעים ברכבת, שכל אחד יקבל על עצמו בלי נדר…”

“איך יכולים להספיד כזה אדם? אפשר להוסיף עוד משהו. כל אחד יקח משהו. המסכתות יושבות ובוכות, מי ילמד אותנו. רבותי בואו נתחזק…”

(מברך שהכל על המים והילדים עונים ‘אמן’)

“שנתחזק, הקב”ה ירחם עלינו…נתפלל לקב”ה שיהיה לנו את הכוח להמשיך הלאה. הוא כל כך הרבה דיבר על הציפיה לגאולה השלמה, שהקב”ה יעזור שנזכה בעזר ה’ לגאולה שלמה”.

האזינו להקלטה. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא אלמן ישראל
    19/03/2022 22:38
    הספרדי
  1. להקב”ה לא חסר כלום. שלא חיסר בעולמו דבר. נכון יותר לומר שלציבור החרדי-ליטאי כעת חסר מנהיג.