מלינובסקי: “שקד גזענית כמו דרעי” • שקד: “פופוליזם זול, בורות”

חה"כ יוליה מלינובסקי תוקפת באופן חריג את שרת הפנים שקד על רקע מדיניות קליטת פליטי המלחמה מאוקראינה: "המתווה קרס, זה גדול עלייך" • שקד: "מצער שבשביל חשיפה תקשורתית ובמה באולפנים ח"כ מלינובסקי מוכנה למכור שותפים לדרך"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר ב' התשפ"ב / 19.03.2022 20:11

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ’ישראל ביתנו’ תקפה את שרת הפנים איילת שקד על מתווה כניסת הפליטים מאוקראינה לישראל.

מלינובסקי אמרה על שקד בתוכנית ‘פגוש את העיתונות’: “כנראה שבהתחלה חשבתי ששרת הפנים לא מבינה את גודל האירוע, ואחר כך שעובדים עליה, התברר לי שהיא מורחת את כולנו. אני יכולה להגיד היום בצורה מאוד בטוחה שאיילת שקד לא שונה הרבה מאריה דרעי והמדיניות הגזענית שלו. איילת – זה גדול עלייך”.

מלינובסקי הוסיפה כי פנתה לשר האוצר ליברמן וביקשה כי הממשלה כולה תקבע את המדיניות –  “בדגש על ביטול מכסות וקביעת מדיניות ברורה יותר בנושא הזה”.

לדבריה, “אני אף פעם לא הייתי בעד לפתוח פה מחנות פליטים, אבל מה שהיה לי תמיד חשוב זה לתת מענה אנושי לאזרחי ישראל שיש להם קרובי משפחה באוקראינה, ולכן עם כאבי בטן הלכתי עם שרת הפנים, והייתי בין הבודדות שנתנו לה גב. היא ניצלה ניצול ציני את רגשות הציבור – וגם אותי”.

מלינובסקי פירטה את התנאים שלדבריה גרמו לה לתמוך במתווה: “הראשון הוא שהסיפור עם הרישום המוקדם יעבוד כמו שעון שוויצרי. ב’ – שקרובי המשפחה של אזרחי ישראל יהיו מחוץ לכל מכסה, ושההורים המבוגרים של אזרחי ישראל שמגיעים לפה יקבלו מעין מטריית ביטחון – ביטוח בריאות, לצערי הרב אנחנו רואים שהמתווה הזה קרס”.

היא הוסיפה: “הדבר שאכזב אותי באופן אישי הוא ששמעתי ששרת הפנים היא היחידה בממשלה שמתנגדת להענקת ביטוח בריאות”.

השרה שקד מסרה בתגובה: “שרת הפנים פועלת מתוך אחריות למדינת ישראל ולא מתוך פופוליזם זול. ח”כ יוליה מלינובסקי לא מעורה בפרטים האחרונים ולכן טוב היה אם לא הייתה מוליכה שולל את הצופים מתוך בורות. שרת הפנים וח”כ מלינובסקי גיבשו יחד את המתווה הראשוני שהוצג לציבור ועבדו יחד בשיתוף פעולה מלא.

“מצער שבשביל חשיפה תקשורתית ובמה באולפנים ח”כ מלינובסקי מוכנה למכור שותפים לדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות