כך נערכים ל’הלווית המיליון’ של הגר”ח קניבסקי זצ”ל I כל הפרטים

הלוויה תתקיים ב-12 בצהרים • מאות שוטרים יקיפו את הרכב • הגר"ח  זצ"ל ייקבר צמוד לקברה של רעייתו ע"ה בבית העלמין  זכרון מאיר • למנוע לחץ: מסכי ענק יוצבו בכל בני ברק ומסע הלוויה יועבר בשידור חי • וזו מפת החסימות המלאה • כל הפרטים על 'הלווית המליון' של מרן הגר"ח זצ"ל
יוסף גרינבוים וחיים טוויל
ט"ז אדר ב' התשפ"ב / 19.03.2022 19:27

במהלך יום השבת הגיעו רבבות אל ביתו של מרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל ברחוב רשב”ם בבני ברק כדי לומר פרקי תהילים ליד מיטתו – אולם לא הורשו להיכנס פנימה, אל החדר בו הונחה המיטה בו למד וקיבל קהל.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

אבטחה כבדה הוצבה סביב הבית במהלך כל השבת.

בינתיים נערכים כל הרשויות לקראת ההלוויה הגדולה בתולדות המדינה: מסע הלוויה יצא בשעה 12:00 בצהרים, כשהטהרה תיערך במקווה הפרטי הממוקם בבניין בו התגורר הגר”ח זצ”ל על ידי תלמידי חכמים מ’לדרמן’ ואנשי החברא קדישא.

את ההספדים יישאו במרפסת של בית הכנסת ‘לדרמן’, הממוקם ממול בית הגר”ח.

במסע ההלוויה יינשאו הספדים מפי מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי יצחק זילברשטיין – חבר המועצת של ‘דגל’ וגיסו של מרן זצ”ל, הגאון רבי אליהו מן – תלמידו. אמירת פרקי תהילים וסליחות על ידי הגאון רבי משה בויאר.

על פי התכנון, הרכב עם גופת הגר”ח זצ”ל ייצא מביתו ברחוב רשב”ם  כשסביבו מאות שוטרים, על מנת למנוע מהמון המלווים להתקרב, ומשם לבית העלמין.

בני המשפחה יישארו בביתם עד אחרי הקבורה.

החל מהערב תפנה המשטרה את כל הרכבים ברחוב רשב”ם, וברחוב יוקמו מחסומי לחץ גדולים. גם כל הרכבים מרחוב חזון איש יפונו.

עיריית בני ברק תציב מסכי ענק בכל חלקי העיר ומסע הלוויה יועבר בשידור חי בכדי למנוע לחץ. גם עיריות ירושלים, פתח תקווה וביתר יציבו מסכים במוקדים בערים.

הנשים שיגיעו ללויה תתרכזנה באזור רחוב יהודה הנשיא בעיר ורחוב הרב לנדא.

הגר”ח  זצ”ל ייקבר צמוד לקברה של רעייתו, הרבנית בת שבע אסתר קנייבסקי ע”ה בבית העלמין  זכרון מאיר שומרי שבת בבני ברק, בחלקת קבר שנקנתה עוד בחייו.

הגר”ח לא כתב צוואה, כפי שאביו הסטייפלר זצ”ל  ודודו בעל החזון איש זצ”ל לא כתבו צוואה.

לפי הערכות המשטרה, בין 700 אלף למיליון בני אדם צפויים להגיע להלוויה – שתהיה הגדולה מקום המדינה. רבבות מלווים הגיעו כבר הלילה לבני ברק, כדי שלא להיתקל בפקקים וחסימות המשטרה.

כ-3,000 שוטרים יאבטחו את ההלוויה וישמרו על הסדר.

1:30 –  בית מרן הגר”ח זצ”ל נסגר כעת לציבור. עיריית בני ברק: מבקשים בכל לשון של בקשה שלא להגיע לאזור ולהימנע מסכנת נפשות של ממש. אנו פונים להורים לוודא אם ילדיהם שאינם מגיעים לאזור בשעות אלו ואינם מתגודדים ונדחקים בשעות מסע ההלוויה.

00:40 – ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיע אל ביתו של הגר”ח זצ”ל ונשא תפילה ליד מיטתו.

00:40 – הקרנה בבית עלית בשידור חי ממסע ההלוויה החל מהשעה 11:00 בבוקר. לגברים: במתנ״ס פריימן רח׳ החוזה מלובלין. לנשים: באודיטוריום העירוני רח׳ ברסלב.  כמו כן יהיה קו טלפוני בו יתאפשר לשמוע את מסע ההלוויה בשידור חי: 0733-106-106 – שלוחה 3

00:38 – הרב אביגדור חיות, ששיכל את בנו ב’אסון מירון’: “כולנו נגיע ונשתתף וניטול חלק במסע ההלוויה. אבל בתור אבא של ידידיה זכרו לברכה והרב של מוישה לוי התלמיד שלי זכרונו לברכה, אני מבקש מכם דבר אחד: בואו נקח צעד אחד אחורה. בואו לא נחזור על מחזות מזעזעים שראינו במירון ובמקומות אחרים צעד אחד אחורה זה גם נקרא להשתתף. ניתן לכל אחד את המרווח שלו, בלי דחיפות, לתת לשני, לזוז, קצת לנשום ובעזרת ה’ נסיים את מסע ההלוויה בשלום ונשמע ונתבשר רק בשורות טובות”.

00:32 – בתיאום עם משטרת ישראל, ובשל החשש מפיקוח נפש, זמן יציאת מסע ההלוויה הסופי הוא שעה 12.00 מרחוב רשב”ם בבני ברק.

פורצים את הגדרות. צילום: דוד זר

23:51 – גורם שמשתתף בישיבת ההכנה להלוויה בלשכת ראש עיריית בני ברק אמר: “אין הבנות עם המשטרה, היא מערימה קשיים על כל מסע ההלוויה, יש פיצוץ במגעים”. דך דווח יאיר שרקי.

23:40 –  שרת התחבורה ח”כ מירב מיכאלי שוחחה עם יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני ועידכנה: החל מהשעה 24:00 ועד ל-05:30 לפנות בוקר, רכבת ישראל תפעיל מערך רכבות בנסיעה ישירה מתחנת הרכבת ע”ש יצחק נבון בירושלים עד לתחנת רכבת בני ברק בצפון העיר –  ומשם יפעל אוטובוס שאטל לעבר רחוב רבי עקיבא בעיר.

23:40 – עיריית ירושלים הודיעה שתעביר את הלוויתו של הרב חיים קניבסקי ז”ל בשידור חי במתנ”סים קהילתיים. גם עיריית פתח תקווה תשדר את ההלוויה במרכז העיר

23:30 –הראשון לציון הרב יצחק יוסף הקדיש את שיעורו השבועי בבית הכנסת היזדים לעילוי נשמת הגר”ח קנייבסקי זצ”ל. בדבריו עורר את הציבור ללמוד משקידתו הרבה בלימוד התורה.

23:00 – כוחות ההצלה יקימו בית חולים שדה באיצטדיון רמת גן, שם גם ימוקמו מסוקים שיהיו מוכנים לכל תרחיש.

 

22:35 – רבי העיר בני ברק דנים על קדושת הכוהנים על יד ביתו של מרן זצ”ל ברחוב רשב”ם.

22:25 – צה”ל נערך לסיוע בעת הלווייה.  כוחות צה”ל יסיעו למשטרת ישראל לאפשר את קיום ההלוויה ללא אירועים חריגים. הסיוע מתמקד בחילוץ והצלת חיים בזמן אמת על פי צורך.

22:15  – ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בדרכו לבית הגר”ח קנייבסקי ברחוב רשב”ם.  אנשי היחידה לאבטחת אישים כבר נמצאים במקום.

22:12 – עיריית בני ברק: בעקבות הידיעות על כוונת המשטרה לחסום את הכניסות לעיר כבר משעות הבוקר המוקדמות, כל התושבים מחוץ לעיר שיכולים להגיע עוד הערב לבני ברק, נקראים לצאת כעת לעבר העיר, על מנת להימנע מעוגמת נפש מחר.

21:51 – בשל הקדמת הלוויה: חסימות הצירים (כולל כביש 4) יחלו החל מהשעה 06:00

21:13 –  בשל מסע ההלוויה, עיריית בני ברק תהיה סגורה במהלך היום כולו מחר.

21:13 – ראש העיר וצוות לשכתו מקיימים ישיבות היערכות על מנת שמסע ההלווייה יעבור בבטחה ובשלום. בהוראת הרבנים, לא יתקיימו לימודים מחר בכל מוסדות החינוך העירוניים. לגבי מוסדות החינוך מיוחד תצא הודעה מסודרת בהמשך.

צילום: דוד זר

20:31 –  בעקבות מסע הלוויה: נשיא בית הדין הגדול הגר”ד לאו הורה כי הדיינים רשאים לדחות את הדיונים מחר בבתי הדין אלא אם על פי שיקול דעת הדיין, מדובר בדיון דחוף שאינו סובל דיחוי. מזכירי בתי הדין יעדכנו את הצדדים על כל דחיה של דיון.

• ח”כ משה גפני וח”כ אורי מקלב השתתפו בישיבת ההיערכות של משפחת מרן הגר”ח זצ”ל עם נציגי המשטרה והגורמים הרלוונטים בבית ברחוב רשב”ם בבני ברק.

•  ‏הגרב”ד פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז’,  פרץ בבכי על יד מיטת מרן הגר”ח זצ”ל.

• לפי ‏הוראת מרן ראש הישיבה הגרי״ג אדלשטיין: מגיל 9 ומעלה אין לקיים לימודים. תלמודי התורה בבני ברק יהיו סגורים בשעת הלוויה.

• בנט הנחה את מנכ”ל משרדו להעביר לכלל משרדי הממשלה הנחיה לצמצום כח האדם במידת האפשר באזורים הרלוונטיים, למעט עובדים חיוניים, על מנת להקל על העומס בכבישים.

• בתי ספר רבים בגוש דן יעברו מחר ללמידה מרחוק בעקבות החסימות בכבישים, מומלץ להתעדכן מאוחר יותר הערב מול מוסדות החינוך, אחרי הערכות מצב.

ביום ראשון, החל מהשעה 06:00 ייחסמו הצירים הבאים:

• הכניסות והיציאות בעיר בני ברק. העיר תהיה סגורה לכניסה וליציאת כלי רכב. על תושבי בני ברק והמבקרים בה להיערך בהתאם.

• רחוב חזון אי”ש בבני ברק לכל אורכו וכל הכבישים המובילים אליו.

• רחוב ז’בוטינסקי ייחסם מצומת בן גוריון ועד דרך רבין. כמו כן ייחסמו לתנועה הכבישים המובילים לז’בוטינסקי.

• כביש 4, לצפון ולדרום, מצומת מורשה ועד מחלף משמר השבעה (התנועה תופנה לכביש 1 למזרח/מערב).

• מחלף אלוף שדה עד דרך השלום.

• דרך אם המושבות מכיוון קניון איילון בשני הכיוונים.

• התנועה בכביש 471 תיחסם לכיוון כביש 4.

• התנועה בכביש 1 תיחסם ממחלף גנות לכביש 4 לצפון ותופנה לכביש 1 מערב.

• התנועה בכביש 4 תיחסם מגנות לצפון ותופנה לכביש 1 ולכביש 44.

• התנועה בכביש 44 תיחסם ממחלף השבעה לכביש 4 צפון ותופנה לכביש 1 מערב/מזרח.

• העלייה מכביש 461 מחלף מסובים לכביש 4 לצפון תיחסם.

• כביש 461 ממחלף מסובים לכביש 4 לצפון.

• ייחסמו הירידות מקרית אונו וגבעת שמואל לכיוון 471.

• צומת שעריה לכיוון 471 למערב.

הנחיות המשטרה לציבור:

• לאור צפי הגעה של מאות אלפים המבקשים להשתתף במסע הלוויה, יש לנהוג בסבלנות, להימנע מדחיפות וממצבי דוחק. כמו כן אנו מבקשים מהציבור לנהוג באיפוק, באחריות ולהישמע להוראות השוטרים כדי לאפשר את קיומו התקין של הטקס.

• הציבור מתבקש שלא להחנות כלי רכב ברח’ חזון איש בבני ברק, החל מהערב (מוצאי שבת). רכב שיחנה ברחוב, ייגרר.

• בשל הדוחק הצפוי, אנו ממליצים להימנע מהגעה עם ילדים בשל החשש לשלומם.

• חל איסור מוחלט לטפס על גדרות, מרפסות, עצים, מבנים וגגות או להתלות על רכב הנמצא בתנועה כולל רכבי חירום והצלה – ונשמרתם לנפשותיכם מאוד.

• המשטרה ערוכה ופרוסה לאורך הצירים והצמתים המרכזיים, נוכח השינויים והעומסים הכבדים הצפויים עם הגעתם של מאות אלפים בעת ובעונה אחת, מהעיר בני ברק ומחוצה לה.

• מומלץ להיעזר האפליקציות הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה וכן במוקד המידע של משטרת ישראל110.

• מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית. חל איסור על נטישת רכב בצד הדרך. רכבים אלו ייגררו ותתבצע אכיפה חסרת פשרות.

התנועה וההגעה להלוויה יהיו באוטובוסים בלבד. יוקם טרמינל באזור מחלף קוקה קולה שאליו ינותבו כל האוטובוסים.

הצפי הוא שגם הערב, מצאת השבת, תהיה תנועה ערה ואף עומסים.

צילום: דוד זר
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות