“אחד הרגעים הקשים”: המערכת הפוליטית סופדת למרן הגר”ח זצ”ל

"אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו": נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה, שרים וחברי כנסת סופדים אחר הסתלקותו של מרן הגר"ח קניבסקי
אריה ריבקינד
ט"ו אדר ב' התשפ"ב / 18.03.2022 17:27

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד על הסתלקותו של מרן הגר”ח קניבסקי:  “יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. תנחומיי הכנים למשפחתו תלמידיו ומוקיריו”.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: “ברוך דיין האמת. ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ”ל.

חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם.

הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל – בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה.

אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים”.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: “אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קניבסקי זצ״ל.

עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קניבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה.

תמונתו של הרב הישיש ששוקד בלא הרף על תלמודו עוררה השראה בלב סובביו. הוא ניצל כל רגע פנוי ללימוד, והדבר התבטא בבקיאותו העצומה בתורה שבכתב ובתורה שבעל-פה.

הרב קניבסקי הסתלק מאיתנו בעיצומו של חג הפורים, זמן קצר לפני כניסת שבת ׳צו׳. בפרשת השבוע אנו קוראים: ״אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה״. אש התמיד של אהבת ישראל ותורת ישראל שבערה ברב קניבסקי זצ״ל לא תכבה לעולמי עד.

תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו היקרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים”.

דגל התורה:  “יחד עם כל בית ישראל בארץ ובתפוצות מבכים מרה את לכתו של ספר התורה החי שעלה בסערה השמימה רשכבה”ג רבינו מרן שר התורה וההלכה רבי חיים קניבסקי זצוק”ל. “יתומים היינו ואין אב. אוי מי ייתן לנו תמורתו”.

ח”כ אורי מקלב פרץ בבכי בשידור ב’קול חי’: “אנחנו כולנו עדיין בהלם, אחד הרגעים הקשים. רבינו היה צדיק שהחזיק את הדור, כספר תורה שהלך בסערה השמימה, דמות ענקית שכולנו שאפנו אליה”.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: “שר וגדול נפל בישראל, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ”ל. עצב גדול ושברון לב נורא. זכינו לחיות בדורו של ענק הרוח וללכת לאורו.

“באופן אישי זכיתי להארת פניו, לברכותיו ולעצותיו בצמתים החשובים בחיי. נתנחם במורשתו התורנית והרוחנית וננצור את דמותו הגדולה לעד”.

השר לשירותי דת מתן כהנא: “‏ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש. ברוך דיין האמת. יחד עם כל בית ישראל, אני כואב על פטירת הרב חיים קנייבסקי זצ”ל אשר העמיד תלמידי חכמים רבים והגדיל תורה בישראל במשך שנים רבות .תהא נשמתו צרורה בצרור החיים”.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: “תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בֲַּעפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים. ‏אבל וכואב עם כל עם ישראל על הסתלקותו של ארון האלוקים, גדול וגאון בתורה ובמידות, מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ”ל. ‏ברוך דיין האמת”.

תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה ביגון ובדמע את פטירתו של גדול הדור ומופת הדור, גאון הגאונים משיירי כנסת הגדולה, שר התורה ועמוד ההוראה אשר כל רז לא אניס ליה, ממעתיקי השמועה אשר לא פסיק פומיה מגירסה, בנם של קדושים

מרן הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי זצוק״ל

אשר התבקש לישיבה של מעלה ועלה בסערה השמיימה בער״ש קודש והוא בן צ״ד שנים.

המנוח זצ״ל התעטר בכתרה של תורה כבר מצעירותו, יצק מים על ידיהם של גדולי הדור זצוק״ל והנחיל לעם ישראל את עמל התורה בהתמדה ושקידה עצומה ומופלאה, וכן את דרך ההלכה הברורה בספריו ופסקיו הרבים שזכו להתקבל בכל תפוצות ישראל. החזיק את העולם בקדושתו ותפילותיו והיה כאב רחום לכל פונה בעיצה ותושיה.

אהה! מי יתן לנו תמורתו!

מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והיהדות בארץ ובתפוצות, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות