לא רק את הגבינה מתן כהנא מזיז לדרעי, מעדנייה שלמה הוא סוגר לו

דרעי לא רק מייבב על סילוק אנשיו מהמועצות הדתיות. "הוא מתרוצץ בין ראשי הערים והמועצות ומאיים עליהם שאם לא יילחמו נגדי, הוא ייפרע מהם כשיחזור לתפקידו", מספר כהנא הפרשן יוסי ורטר מספר ב'הארץ' איך השר לשירותי דת מוחץ את ש"ס
חרדים 10
ט"ו אדר ב' התשפ"ב / 18.03.2022 13:44

יוסי ורטר, פרשן עיתון ‘הארץ’, מספר היום (שישי) בטורו השבועי על השינוי הגדול שמחולל השר לשירותי דת מתן כהנא, הרחק מן הכותרות הראשיות.

“הוא אחד שבא לשנות”, כותב ורטר. “השבוע הוא הצטלם בחברת 16 נשים; 6 מהן מונו על ידו לנהל מועצות דתיות, היתר ישמשו כמספרי 2 במועצות. מעולם לא מונתה אישה לעמוד בראש אחת מ-129 המועצות הדתיות בישראל – גם לא כסגנית. זה יותר משינוי, זו מהפכה היסטורית”.

“מעולם”, מסביר הפרשן, “גם כשאת המשרד ניהלו שרים שלא היו ממפלגות חרדיות, לא נעשה ‘רי־שאפל’ יסודי כזה. עשרות ראשי מועצות דתיות הוחלפו. מלבד הדמוקרטיזציה שכהנא מנהיג בגופים הללו, האפליה המתקנת לנשים היא ציפור הנפש של השר החדש. ‘אני בא מחיל האוויר’, הוא אמר לי השבוע, ‘יש שם טייסות, נווטות, מפקדות טייסת. מדוע אישה לא יכולה לנהל מועצה דתית? זה תפקיד ניהולי, היא אפילו לא פוסקת הלכה’.

“כשכהנא נכנס למשרד, ביוני 2021, הוא גילה לא רק את הטאבו המוחלט שהיה על נשים – אלא גם ש-90 אחוז מההרכבים מונו על ידי השר, ולא נבחרו באופן דמוקרטי. המועצות הללו הפכו לתעשיית ג’ובים נחשקת ומשגשגת. בעיקר של ש”ס.

“בחודשים האחרונים כהנא מסלק מעמדות הכוח הללו מאות מאנשיו של אריה דרעי, ומניע תהליכים של בחירות דמוקרטיות. 30 הרכבים כבר נבחרו כך. 30 נוספים בדרך. ויהיו עוד. עבור דרעי, זו לא פחות מאפוקליפסה עכשיו. לא רק את הגבינה שלו כהנא מזיז, מעדנייה שלמה הוא סוגר לו”.

זו הסיבה שהשבוע זימן יו”ר ש”ס מפגש חירום של נציגי מפלגתו ברשויות המקומיות.

“השם ירחם”, קונן באוזניהם, “ראש מועצה דתית זה לא מינוי לחפש פרנסה למישהו. ראש מועצה דתית אחראי על המקוואות, על הכשרות, האירועים. כל מה שקשור לחיי אדם. אנחנו רואים את מי הוא ממנה שם. בבית שמש הוא שלח איזו אישה. לא מכיר, לא יודע”.

ורטר מוסיף ומספר:

“הנשים שכהנא ממנה, הן כולן מטבע הדברים דתיות ומסורתיות. ‘אתם תראו’, הזהיר הקוזק הנגזל בקול בוכים, ‘עוד מעט הם ישנו הכול. סדרי בראשית. למה צריך בלנית, למה צריך מקוואות. אם אנחנו היינו מעזים לעשות עשרה אחוז ממה שהם עושים, בחמש בבוקר כבר היו מקימים צח”מ (צוות חקירה מיוחד). הכול מותר’.

“אך דרעי לא רק מייבב. ‘הוא מתרוצץ בין ראשי הערים והמועצות ומאיים עליהם שאם לא יילחמו נגדי, הוא ייפרע מהם כשיחזור לתפקידו’, מספר כהנא.

“פה ושם, הוא מצליח. נגד כהנא הוגשו 12 עתירות לבתי משפט על ידי ראשי ערים. אחת, של סביון, כבר נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים ביום שלישי. גם זה לא מפתיע. כהנא קיבל אור ירוק ממשרד המשפטים, ודינן של העתירות הללו להידחות. הן הוגשו כנראה כדי שראשי הערים יוכלו לומר לדרעי: במחילה, ניסינו, אבל לא הלך”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד כותרת ממומנת של כהנא
    18/03/2022 15:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כהנא לא נלחם בדרעי. הוא נלחם בכל ריח של היהדות הנאמנה. מעניין לבדוק: מי מממן את האהדה לכהנא באתר. שווה תחקיר.

  2. ממש חוכמה גדולה.זה עונש לחילונים והמסורתיים
    19/03/2022 23:38
    אזרח
  3. ולכן אצביע שוב שס כדי שהקנאים והבכיינים ימישכו הלאה בדרכם

  4. ממש חוכמה גדולה.זה עונש לחילונים והמסורתיים
    19/03/2022 23:38
    השופט
  5. ולכן אצביע שוב שס כדי שהקנאים והבכיינים ימישכו הלאה בדרכם