תפקיר אותנו? בנט ולפיד בביקורת חריפה על הממשל של ביידן

ראש הממשלה ושר החוץ קוראים לנשיא ארה"ב שלא להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור • "עלבון לקורבנות ומחיקת המציאות. ידיהם מוכתמות בדמם של אלפים" • "מאמינים שארה"ב לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר ב' התשפ"ב / 18.03.2022 12:13

הודעה משותפת שפרסמו הבוקר (שישי) ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד קוראת לנשיא ארצות הברית ג’ו ביידן שלא להסיר את ‘משמרות המהפכה’ של איראן מרשימת ארגוני הטרור, במסגרת הסכם הגרעין בין המעצמות לטהרן.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

“משמרות המהפכה הם ארגון טרור שרצח אלפי אנשים, כולל אמריקנים. אנחנו מתקשים להאמין שארה”ב תסיר את הגדרתו כארגון טרור”, אמרו בנט ולפיד.

הנה הדברים המלאים:

“משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג’יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח’ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק.

משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה. הם אלה שעמדו מאחורי התכנונים להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים.

משמרות המהפכה נטלו חלק ברצח מאות אלפי אזרחים סורים, הם הרסו את לבנון, הם עוסקים בדיכוי רצחני של אזרחים איראנים. הם הורגים יהודים מפני שהם יהודים, נוצרים מפני שהם נוצרים, ומוסלמים מפני שאינם נכנעים להם”.

בנט ולפיד ציינו כי משמרות המהפכה הם חלק מרכזי ובלתי נפרד במכונת הדיכוי הרצחנית באיראן. “ידיהם מוכתמות בדמם של אלפי איראנים וברמיסת נשמתה של החברה האיראנית.

הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור, הוא עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות. אנו מתקשים להאמין שהגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור תבוטל תמורת ‘הבטחה לא לפגוע באמריקנים'”.

ראש הממשלה ושר החוץ השמיעו ביקורת חריגה: “המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו. אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים”.

ח”כ מיקי זוהר מהליכוד מתח ביקורת על בנט ולפיד, על רקע כוונת ארה”ב להוציא את משמרות המהפכות מרשימת ארגוני הטרור.

“בנט ולפיד ממשיכים להיכשל פעם אחר פעם ואזרחי ישראל משלמים את המחיר. הוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור תהיה כישלון מדיני שכולנו נשלם עליו ביוקר”.

ח”כ יולי אדלשטיין מהליכוד: “אני מאוד בספק אם האמריקנים אכן שוקלים להוציא את משמרות המהפיכה מרשימת ארגוני הטרור, אבל עצם השיח בנושא מהווה הוכחה נוספת לאובדן השליטה והמעמד הבינלאומי האדיר של ישראל. ממשל בנט-לפיד מצליח, שוב ושוב, להיכשל ולפגוע באינטרסים הישראלים. אמרתי בעבר ואומר שוב – זה פשוט גדול עליהם”.

גורם המעורב בפרטי השיחות בוינה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי במסגרת ההסכם המתגבש שוקלת ארה”ב להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור הזרים, בתמורה להבטחה לריסון הכוחות.

הממשל האמריקני צפוי לדרוש לצד זאת התחייבות של האיראנים להימנע משליחת זרועות טרור במישרין או בעקיפין לרחבי העולם.

מי שהכניס את משמרות המהפכה לרשימה השחורה, בצעד היסטורי, היה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסמול הארור שרקד כשביבי ירד עכשו יתפוצץ
    18/03/2022 12:40
    ביביסט גאה
  1. יבכה יילל יתאבל יקבור עצמו מבושה ויעלם מארץ הקודש. לכו לעזזאל מחבלים שונאי ישראל כאן לא ארצכם. ארץ ישראל שייכת רק לימניים. לאוהבים שלה. אתם לכו לאלף עזזאל