הקרב על המועצה הדתית: השר מתן כהנא ניצח את מועצת היישוב סביון

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את עתירת המועצה המקומית סביון למתן צו ביניים שיורה לשר לשירותי דת להימנע מלמנות מועמדים להרכב המועצה הדתית ולניהולה • לפסיקת בית המשפט יהיו השלכות רוחביות
אריה ריבקינד
י"ג אדר ב' התשפ"ב / 16.03.2022 16:49

בית המשפט המחוזי בירושלים מסר אמש (שלישי) את החלטתו בעתירה שהגישה המועצה המקומית סביון נגד השר לשירותי דת, מתן כהנא – בבקשה למתן צו ביניים.

ההחלטה גם מרמזת על סיכויי העתירה כולה להתקבל.

בהחלטתה של שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, מציינת השופטת דנה כהן-לקח: “כבר ביום 1.11.2021 השר שלח לממונים הקיימים במועצות הדתיות וכן לראשי המועצות הדתיות, מכתב ביחס למדיניות חדשה מטעמו שעניינה מינוי ממונים וכהונתם […]

“יובהר כי לפי סעיף 6(ב2) לחוק שירותי דת, בנסיבות בהן לא עלה בידי השר לחדש הרכב של מועצה דתית בהעדר הסכמה בינו לבין הרשות המקומית והרבנות המקומית אודות זהות חברי המועצה, מוסמך השר למנות צוות של שני ממונים למילוי תפקידיה של המועצה הדתית לפי חוק.

“היעתרות לבקשת הסעד הזמני של העותרת – קרי, אי מינוי צוות ממונים חדש, תוך פקיעת הכהונה של הממונים הקיימים – תוביל ליצירת חלל ניהולי במועצה הדתית סביון. עם תוצאה כזאת לא ניתן להשלים”.

השופטת כהן-רקח גם רמזה לגבי סיכויי העתירה כולה להתקבל, והחלטתה הנוכחית נשענת על התרשמותה זו: “לא מצאתי כי סיכויי העתירה מובהקים במידה שבכוחם להטות את הכף לטובת היעתרות לבקשה לצו ביניים”.

כאמור בית במשפט דחה את בקשת הרשות המקומית והשר לשירותי דת יוכל להמשיך את המתווה עליו הוא שוקד בסביון ובכל הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות