‘יתד’ במתקפה על בעלזא: לא עומדים מול הפיתויים הכלכליים

אחרי שוועדת החינוך של בעלזא ומשרד החינוך סיכמו על לימודי ליב"ה בת"תים - בביטאון 'דגל' יוצאים למתקפה • "בעקבות ניסיונות הממשלה להרוס את החינוך הטהור - גדולי ישראל מחזקים את ידי מוסדות החינוך שעומדים מול הפיתויים הכלכליים והניסיונות לשנות את טהרת החינוך"
יוסף גרינבוים
י"ג אדר ב' התשפ"ב / 16.03.2022 13:22

ב’בחירות תשמ”ט’ הם צעדו יחד:  ‘יתד נאמן’ תוקף היום (רביעי) את חסידות בעלזא, בשל המתווה שהתגבש בין ועדת החינוך של החצר החסידית למנכ”לית משרד החינוך דלית שטאובר, לפיו בתלמודי התורה של בעלז יילמדו לימודי ליב”ה תחת הפיקוח של המחוז החרדי במשרד החינוך.

מדוע חשוב לשתף פעולה עם מפקד האוכלוסין השביעי של ישראל?

המעמד הייחודי של המוסדות, בו כעומק לימודי הליבה יהיה היקף התקצוב, נועד, כפי שנאמר במתווה, “למען שילובם בעולם התעסוקה בחייהם הבוגרים”.

הידיעה שפורסמה בביטאון ‘דגל התורה’,  עם הפניה בולטת מהעמוד הראשון, נאמר: “בעקבות ניסיונות הממשלה להרוס את החינוך הטהור – מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א מחזקים את ידי מוסדות החינוך שעומדים מול הפיתויים הכלכליים והניסיונות לשנות את טהרת החינוך”.

בכותרת המשנה של הידיעה מצוטטים גדולי ישראל: “אשריהם ואשרי חלקם של אלו השומרים על מקורות המים החיים ולא פונים אל הרהבים, בהבינם את גודל הפיקדון שהופקד בידם, ואינם נכנעים לפיתויים הכלכליים גם מול הקשיים בימים אלו”.

בידיעה נאמר, כי “מרנן עיני העדה הבהירו: “פך השמן הטהור חייב להשאר בטהרתו להמשיך את קיומו על טהרת הקודש ללא שינוי, וללא שום התערבות מבחוץ, כפי שגדולי הדורות הניחו את יסודותיו”.

לצפיה בכתבה בגודל מלא – לחצו על התמונה:
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בעלז
    17/03/2022 18:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בסדר הבנו הם נגד. אבל מה התמונה הזו זה נראה באמצע חליבה חסר תמונות???