מקדם ההדבקה ממשיך לטפס, התגלה שילוב של אומיקרון ו-BA2

בעקבות גילוי הווריאנט BA2 והווריאנט המשולב עם האומיקרון: בסביבת בנט שוקלים כמה צעדי מנע, כמו הארכת חובת המסכות מעבר ל-1 באפריל • מקדם ההדבקה מוסיף לעלות: ביממה האחרונה אובחנו 6,310 מאומתים חדשים • פרופ' זרקא במסר מרגיע: "בשלב זה אנחנו עדיין לא מוטרדים"
חרדים 10
י"ג אדר ב' התשפ"ב / 16.03.2022 11:18

מנותנים שפרסם הבוקר (רביעי) משרד הבריאות עולה, כי ביממה האחרונה אובחנו 6,310 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מתוך 57,708 נבדקים לגילוי הנגיף.

 

מקדם ההדבקה R של מגפת הקורונה ממשיך לעלות ועומד כעת על 0.91

בבתי החולים מאושפזים 335 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-151 מתוכם מונשמים.

מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 10,401 חולי קורונה – 4,000 מהם מאז תחילת כהונת הממשלה הנוכחית.

מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות כי שני מקרים של מאומתים לווריאנט קורונה משולב – אומיקרון ו-BA2, התגלו בישראל. בהודעה נאמר, כי זן זה אינו מוכר עדיין בעולם והמאומתים התגלו בזכות בדיקת ה-PCR המתבצעת בנתב”ג בכניסה למדינה.

שני הנדבקים סבלו מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים ולא נזקקו למענה רפואי מיוחד.

בצמרת משרד הבריאות מעריכים כי התחלואה בקורונה תמשיך לעלות, לצד עלייה במקדם ההדבקה שעומד כעת על 0.91 וכי המגפה עלולה לעבור למצב של התפשטות – גם בעקבות מסיבות הפורים בימים הקרובים.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי בכירי המשרד מעריכים שכרגע ישנה מוגנות נרחבת של מחלימים ומחוסנים, שתמנע התפרצות רחבה, כאשר לפי הערכות החוקרים, כמחצית האוכלוסייה כבר חלתה בחודשים האחרונים.

ההערכה היא שההדבקה הצפויה תהיה רק בקרב מי שעדיין לא נדבקו וכרגע אין וריאנטים חדשים שמסכנים את מי שכבר נדבק.

פרויקטור הקורונה פרופ’ סלמן זרקא אמר הבוקר בריאיון לגלי צה”ל, כי “התופעה הזאת של שילוב שני זנים היא תופעה מוכרת בתחום הווירוסים. אין כאן משהו חדש”.

פרופ’ זרקא הבהיר כי “ההדבקה ככל הנראה קרתה בארץ, אישה הדביקה תינוק ואת שני הוריה – שנסעו לחו”ל והתגלו בחזרתם לארץ”.

פרויקטור הקורונה הרגיע כי הזן המשולב כמו האומיקרון או הווריאנט החדש BA2, הוא ככל הנראה זן פחות אלים. “בשלב זה אנחנו עדיין לא מוטרדים ממחלה קשה”, אמר פרופ’ זרקא. “אנחנו מניחים שמדובר ברוב המקרים במחלה קלה”.

היום יקיים נפתלי בנט דיון לגבי העלייה בנתוני ההדבקה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ וראשי מערכת הבריאות.

בסביבת ראש הממשלה שוקלים כמה צעדי מנע, כמו הארכת חובת המסכות מעבר ל-1 באפריל. בנוסף לכך, צפויים לחדש במשרד הבריאות את מבצע החיסון הרביעי לבני 60 ומעלה בבתי אבות ובקופות החולים.

כינוס הדיון מגיע בשל עלייה ניכרת בתחלואה במספר מדינות ברחבי העולם, בעיקר בשל התפשטות הווריאנט החדש BA2. העלייה מורגשת כרגע בעיקר בהונג קונג, סינגפור, קוריאה ובימים האחרונים יש עלייה דרמטית גם במספר הנדבקים וגם בתחלואה קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות