השר בר לב חשב שהוא יקבע – וחטף מכתב חריף מהיועמ”שית

השר עמר בר לב סבור שעליית חברי הכנסת להר הבית בימי רמדאן צפויה ליצור התלקחות שיש למנוע • במכתב נוקב, היועצת המשפטית לממשלה הבהירה לו כי חרף דעתו שעליית ח"כים להר ברמדאן מסוכנת - הוא אינו מוסמך למנוע אותה
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשפ"ב / 15.03.2022 21:51

השר לביטחון הפנים עמר בר לב רצה לאסור על עליית חברי כנסת להר הבית בחודש הרמדאן בשל חשש למהומות – אך היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כתבה לו כי הוא אינו מוסמך לעשות זאת.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

בחדשות 12 דווח, כי על פי הנחיית בר-לב, אותה  העביר למפכ”ל המשטרה קובי שבתאי ביום חמישי האחרון – כל ח”כ שמבקש לבקר בהר במהלך חודש הרמדאן, יצטרך לקבל את אישור מפקד המחוז ואת אישור המפכ”ל.

בר לב טוען כי העלייה של חברי הכנסת להר בימי הרמדאן יכולה לייצר התלקחות שיש למנוע.

אלא שבמכתב חריף במיוחד ששיגרה היועצת המשפטית לממשלה הובהר לשר, כי  אין שום הצדקה ביטחונית למהלך שלו.

“אבקש להעיר כי ההחלטה על מניעת כניסת ח”כ להר הבית צריכה להיעשות על דעת רה”מ ושר הביטחון, כמי שמופקדים על ביטחון המדינה ולאחר התייעצות עם שירות הביטחון הכללי. הגבלת גישה של ח”כ לכל מקום שאינו ברשות היחיד אפשרית רק כאשר יש יסוד סביר לפגיעה ביטחון המדינה או לשם מניעת גילוי של סוד צבאי. הקריטריונים שציינת חורגים מהקריטריונים הקבועים בסעיף החוק”.

השר בר לב מסר בתגובה: “אין ספק שחופש התנועה של חבר כנסת הוא מוחלט בכל ימות השנה ובכל רחבי המדינה כולל בהר הבית. נשאלת השאלה במצב בו מתפתחת סכנה בלתי צפויה מראש לשלומו ולחייו של חבר כנסת האם חובתה של המשטרה לפעול למניעת הסכנה לחייו של חבר הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות