בנט מתחזק בגלל מאמצי התיווך, אבל גם הליכוד והימין

המנדטים של ימינה מגיעים מהשותפים - יאיר לפיד ובני גנץ, בעוד הימין מתחזק במקביל • אז מי יוכל להקים ממשלה? ומה הציבור חושב על מתווה הקליטה? כמה מהציבור תומכים בתיווך הישראלי בין רוסיה ואוקראינה? והאם להזדהות יותר עם אוקראינה או לשמור על המדיניות הנוכחית?
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשפ"ב / 15.03.2022 21:01

מסקר שערך מכון ‘מדגם’ בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel ופורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 עולה, כי אחרי חודשים של ירידה עקבית, מפלגת ימינה של נפתלי בנט עולה מ-5 מנדטים מנדטים ל-7 – זאת ככל הנראה על רקע מעורבותו של ראש הממשלה במאמצי התיווך בין אוקראינה ורוסיה.

מדוע חשוב לשתף פעולה עם מפקד האוכלוסין השביעי של ישראל?

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 מציין, כי “המנדטים של בנט מגיעים משותפיו, לפיד וגנץ. הימין מתחזק במקביל. קרי, הרווח של ימינה הוא מהמרכז”.

לפי הסקר, יש עתיד של לפיד יורדת מ-18 מנדטים ל-17 וכחול לבן של גנץ מ-9 ל-7.

השינוי היחיד בקרב מפלגות האופוזיציה לעומת הסקר הקודם נרשם בליכוד בראשות נתניהו – שמתחזק במנדט מ-33 ל-34. שאר המפלגות ללא שינוי לעומת הסקר הקודם.

ואלה תוצאות הסקר: מפלגת הליכוד מקבלת 34 מנדטים, יש עתיד 17, ש”ס של אריה דרעי 9, ימינה 7, כחול לבן של בני גנץ 7, העבודה בראשות מרב מיכאלי 7, מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ’ 7 ויהדות התורה גם היא 7 מנדטים.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת 6 מנדטים, הרשימה המשותפת בראשות אימן עודה גם היא 6, רע”מ של מנצור עבאס 5, מרצ 4 ותקווה חדשה 4.

עמית סגל: “בלוק נתניהו על 57, הקואליציה הנוכחית על 57, ובקיצור: אם אלה התוצאות בבחירות, יהיה צורך בתיווך בין-לאומי כדי להקים ממשלה”.

ומה הציבור חושב על מתווה הקליטה ומאמצי התיווך של בנט?

41% מהציבור תומכים בתיווך הישראלי בין רוסיה ואוקראינה, בעוד 44% מתנגדים לו – כשהחלוקה היא בעיקר פוליטית.

מהסקר עולה כי 25% מהציבור סבורים שרק פליטים מאוקראינה שהם זכאי חוק השבות צריכים להיקלט בישראל.

24% מהנשאלים אמרו כי הם תומכים בהקפדה על המכסות שקבעה הממשלה לקליטת הפליטים. מספר דומה של נשאלים טען שיש להגדיל את מכסות הקליטה ו-13% השיבו כי לדעתם יש לאפשר כניסת פליטים לישראל ללא הגבלה.

לגבי עמדתה של ישראל כלפי המלחמה באוקראינה ענו 53% כי יש לשמור על המדיניות הנוכחית שמזדהה עם אוקראינה אך לא מגנה את רוסיה. 25% טענו כי יש להזדהות יותר עם אוקראינה ו-6 אחוז חשבו כי עדיף להזדהות פחות עם האוקראינים, ו-16% לא הביעו עמדה בנושא.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות