רקטה רוסית? זו הבקשה של ‘ארגון בתי הכנסת’ מהרב בערל לאזאר

בעקבות פגיעת טיל בבית הכנסת וישיבת חב"ד בחרקוב: 'הארגון העולמי של בתי הכנסת' פנה במכתב מיוחד לרבה הראשי של רוסיה בבקשה שיפעל מול הנשיא פוטין - שיורה לחייליו להימנע מפגיעה בבתי הכנסת ובמקומות הקדושים
יוסף גרינבוים
י"ב אדר ב' התשפ"ב / 15.03.2022 20:27

בעקבות פגיעת טיל רוסי בבית הכנסת בחרקוב: ‘הארגון העולמי של בתי הכנסת’ פנה הערב  (שלישי) במכתב מיוחד לרבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר בבקשה שיפעל מול הנשיא פוטין – שיורה לחייליו להימנע מפגיעה בבתי הכנסת ובמקומות הקדושים לעם היהודי באוקראינה.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

נוסח המלא של המכתב:

לכבוד רבה הראשי של רוסיה הרב ברל לזר

הנדון: קריאה לנשיא רוסיה להורות לחייליו לשמור על בתי הכנסת והמקומות הקדושים ליהדות  באוקראינה ולהימנע מפגיעה בהם

הארגון העולמי של בתי הכנסת פועל למען בתי הכנסת בישראל ובתפוצות לאורך השנה כולה. בימים אלו נמצאים בתי כנסת ומקומות קדושים נוספים באוקראינה באזור מלחמה.

היום התבשרנו כי טיל של צבא רוסיה פגע במהלך המלחמה בבית כנסת בעיר חרקוב באוקראינה. בתי הכנסת הם מקום “מקדש מעט” עבור העם היהודי בכל מקום ומקום. אלו מהווים עמוד התווך של היהודים בכל מקום בעולם במשך אלפי שנים. השמירה על קדושתם ושלמותם צריכה לעמוד תמיד מול עינינו ומול עיניהם של כל בני הדתות האחרות.

אנו פונים לכבוד הרב, שדלתו פתוחה בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ומבקשים את עזרתו האישית לשמירה על בתי הכנסת באוקראינה. אנו מבקשים כי הרב יפעל מול הנשיא פוטין על מנת שיורה לחייליו להימנע מפגיעה בבתי כנסת ובמקומות הקדושים לעם היהודי באוקראינה.

השמירה על המקומות הקדושים הינה ערך משותף לכל הדתות ואנו מקווים כי הנשיא ייענה לבקשה על מנת שבתום הלחימה יוכלו היהודים לשוב ולהתפלל בבתי הכנסת כבתחילה.

אנו בארגון העולמי של בתי הכנסת מנסים לסייע לבתי הכנסת בתפוצות ככל שנוכל ונשמח להירתם לשמירה על בתי הכנסת והקהילות היהודיות ברוסיה, באוקראינה ובכל מקום בו נוכל לסייע.

בתודה ובברכה,

דוד בן נאה, יו”ר הארגון העולמי של בתי הכנסת

כפי שדווח מוקד יותר היום בחרדים 10, רקטה רוסית פגעה בבניין הישיבה של צעירי חרקוב. הבניין משמש כישיבה קטנה, תלמוד תורה, ובית כנסת לימות החול.

במבנה זה התפללו חסידי חב”ד בתקופת השלטון הקומוניסטי, והיה זה בית מדרשו של הגאון החסיד רבי אהרן תומרקין זצ”ל.

נגרם נזק למקום, אך אין נפגעים.

בסוף השבוע שעבר נופצו כמה מחלונות בית הכנסת הגדול בעיר, מהדף של טיל שהתפוצץ בקניון סמוך.

הרב משה מוסקוביץ, רבה הראשי של חרקוב ושליח חב”ד: “בשנים האחרונות, יצאו מהבניין הזה בחורים יראי שמים, שהקימו משפחות שומרי תורה ומצוות, המשמשים היום כשלוחים של חב”ד.

“על אף ההפגזות על המוסדות שלנו – הפגיעה הישירה בישיבה, הפגיעה בחלונות בית הכנסת וגן הילדים – בהזדמנות הראשונה נבנה, נשפץ, ונחזק, את כל המוסדות, ונרחיב את כל הפעולות בכל הכוח.

“אנחנו ממשיכים לחלץ את יהודי הקהילה מהעיר ובו זמנית לתת מקלט, אוכל ותרופות ליהודים הנשארים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות