איראן: סיכלנו ניסיון חבלה באתר הגרעין פורדו, נעצרו סוכני מוסד

בדיווח בטלוויזיה האיראנית נאמר כי הפעולה תוכננה בידי ישראל והייתה אמורה להתרחש לפני חג הנורוז שיחול בשבוע הבא • הערב בוצעה מתקפת סייבר: אתרי ממשלה נפלו למשך כשעה בין האתרים: הפנים, הבריאות, המשפטים, הרווחה ומשרד ראש הממשלה
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשפ"ב / 14.03.2022 23:27

הטלוויזיה הממלכתית של איראן דיווחה הערב (שני) כי סוכני מוסד ניסו לחבל בצנטריפוגות במתקן הגרעין התת-קרקעי פורדו שליד העיר קום.

מדוע חשוב לשתף פעולה עם מפקד האוכלוסין השביעי של ישראל?

לפי הדיווח, המודיעין של משמרות המהפכה סיכל את המתקפה ובוצעו כמה מעצרים של חברי חולייה ששיתפה פעולה עם ישראל. בדיווח נאמר כי הפעולה תוכננה בידי ישראל והייתה אמורה להתרחש לפני חג הנורוז.

פורדו הוא אחד המתקנים החשובים ביותר בתוכנית העשרת האורניום של איראן.

עוד נאמר בדיווח, כי האיראנים אומרים כי עצרו אדם שקיבל תשלום כדי לפנות לאדם שעבד בחלק של המתקן שעסק בצנטריפוגות IR6.

סוכנות הידיעות ‘תסנים’ דיווחה, כי המודיעין האיראני הפיל רשת ריגול ישראלית במחוז מערב אזרבייג’ן באיראן. לפי הדיווח, הרשת גייסה אנשים לפעולות חבלה במדינה.

הניו-יורק טיימס פרסם הלילה כי המתקן שהותקף שלשום בטילים על ידי איראנים בעיראק, שימש “מתקן אימונים של ישראל”. כך על פי גורם אמריקני.

בתוך כך, אתרי אינטרנט של ממשלת ישראל קרסו הערב, על פי החשד לאחר שהותקפו במתקפת סייבר על ידי האקרים איראנים.

לפי דיווח ב’הארץ’, הוכרז מצב חירום במערכת הביטחון ובמטה הסייבר הלאומי כדי ללמוד את היקף הנזק, במקביל התבצעה בדיקה של האתרים האסטרטגיים בישראל והתשתיות הלאומיות כמו חברת חשמל ומים כדי לבחון האם בוצעה תקיפה באותם האתרים.

בין האתרים שקרסו – משרד הפנים, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה ומשרד ראש הממשלה. האתרים חזרו לפעול לאחר למעלה משעה.

מערך הסייבר הלאומי מסר: “בשעות האחרונות זוהתה מתקפת מניעת שירות על ספקית תקשורת אשר כתוצאה ממנה, נמנעה לזמן קצר הגישה למספר אתרים, ביניהם אתרי ממשלה. נכון לשעה זו כלל האתרים שבו לפעילות”.

גורם במערכת הביטחון אמר שזו תקיפת הסייבר הגדולה והרחבה ביותר שבוצעה כנגד ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות