שטרן וליברמן: ‘צריך לעשות גיור המוני לאוקראינים, כמו בבבל”

השרים אלעזר שטרן ואביגדור ליברמן דורשים הקלות בגיור של הפליטים מאוקראינה, שמבחינה הלכתית יהדותם מוטלת בספק • שטרן: "אם זה מצב חירום אז צריך גיור חירום" • אורי מקלב: "גיור החירום - ניסיון לשינוי המפה הפוליטית בישראל. הענקת חותמת יהודית אוטומטית לכל פליט"
אריה ריבקינד
י"א אדר ב' התשפ"ב / 14.03.2022 21:16

היוזמה לגיור חירום של העולים מאוקראינה: במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (שני) ועסקה בגל העלייה מאוקראינה – אמר השר אלעזר שטרן מ’יש עתיד’, כי יש צורך להקים בתי דין מיוחדים, שיאפשרו גיור לפי חוק השבות לעשרות אלפי העולים מאוקראינה שיהדותם מוטלת בספק מבחינה הלכתית.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

“אם זה מצב חירום, צריך גיור חירום״, אמר השר שטרן.

לפי הדיווח ב’כאן חדשות’, שר האוצר אביגדור ליברמן הצטרף לבקשה ואף ביקש להקל יותר בתנאים – כשאמר: ״צריך לעשות גיור המוני, כמו בבבל״.

ח”כ אורי מקלב הגיב על הדיווח: “לצערנו, שרי הממשלה מבקשים להביא מאות אלפי אוקראינים לא כי הם דואגים לשלומם של הפליטים או מתוך דאגה למדינה, אלא כי הם רוצים לשנות את המפה הפוליטית בישראל ולשנות את צביונה של המדינה”.

הוא הדגיש: “זהו לא גיור שלא כהלכה אלא אינו גיור כלל. הם מבקשים לתת חותמת יהדות אוטומטית לכל פליט, כחלק בלתי נפרד מסל הקליטה שלהם”.

לדבריו, “מגילות יוחסין תהיינה מציאות בישראל. שר ה’דתות’ לא אמר דבר ולא מתנגד כי הוא עושה דברו של ליברמן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור
    14/03/2022 21:27
    נאור
  1. לא תצליחו לעשות מגילות יוחסין, כי על פי חוק אסור לנהל במדינה מאגרי מידע בלי לדווח על המאגר, ובג”ץ ימנע הקמת מאגרי מידע לצרכי גזענות.

    • חיים   15/03/2022 19:46

      לא צריך להקים את המאגר בישראל אפשר להקים אותו בחו”ל לשם בג”ץ פשוט לא מגיע