השדכן מ’יש עתיד’ צוהל: בעלז סוללת ליב”ה לשאר המגזר החרדי

ח"כ משה קינלי טור פז ממפלגת 'יש עתיד', מי שקידם את המו"מ בין חסידות בעלזא למשרד החינוך - אחרי הסיכום הסופי: "מדובר בשינוי מהותי שישפיע על כלל החברה והכלכלה הישראלית. אמשיך לפעול כדי לקדם את החברה החרדית"
אריה ריבקינד
י"א אדר ב' התשפ"ב / 14.03.2022 21:04

מנכ”לית משרד החינוך דלית שטאובר הציגה אמש, במכתב ששיגרה אל הרב יונתן רייס,  את המתווה הסופי של מוסדות בעלזא, ממנו עולה כי בת”תים של החצר ילמדו לימודי ליבה,  תחת הפיקוח של המחוז החרדי במשרד החינוך – “למען שילובם בעולם התעסוקה בחייהם הבוגרים” – ‘השדכן’ הראשי של המהלך, ח”כ משה קינלי טור פז ממפלגת ‘יש עתיד’ פרסם פוסט ניצחון.

המכתב פורסם אמש בחרדים 10.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

טור פז, לשעבר ראש אגף מנח”י בעיריית ירושלים, מכהן כיום כח”כ מטעם יש עתיד. בפוסט שפרסם הערב  (שני) בחשבון הפייסבוק שלו,  כתב הח”כ, תחת הכותרת “לימודי הליבה בחסידות בעלז יוצאים לדרך!”:

“בהמשך למו”מ שניהלתי בשנה האחרונה מול משרד החינוך בעניין, הושג הסכם סופי, במסגרתו, מוסדות החסידות לבנים ישלבו לימודי ליבה שיאפשרו לתלמידים את הכישורים והידע להשתלב בשוק התעסוקה בעתיד.

התכנית כוללת הכשרה של צוותי ההוראה, תכני לימוד מותאמים ועמידה בהנחיות המערכת. המתווה יכלול פיקוח, שקיפות ודיווח של המורים, כפי שקיים בשאר המוסדות במערכת החינוך. התכנית תתוקצב באופן מלא בדומה למקבילתה בחינוך התורני ותעמוד בפיקוח המחוז החרדי.

העצמאות הפדגוגית בתחום הלימודים התורניים תישמר במלואה.

אני שמח על פריצת הדרך שחסידות בעלז סוללת לשאר המגזר החרדי ועל המענה המותאם מצד משרד החינוך.

מדובר בשינוי מהותי שישפיע על כלל החברה והכלכלה הישראלית.

אמשיך לפעול כדי לקדם את החברה החרדית. זה האינטרס של כולנו”.

עוד בנושא:

משרד החינוך מציג את ‘מתווה בעלזא’: ילמדו ליב”ה תחת בפיקוח המחוז החרדי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות