בנט הכריז על עיר חרדית חדשה – כסיף • החרדים: מיזם הזוי ומנותק

הממשלה אישרה הקמת יישוב חרדי עם 20 אלף יח"ד בכסיף שבנגב • גפני: "איש לא יילך לשם" • יעקב אשר: "הקמת כסיף אי-שם בעתיד הרחוק, לא תכסה על הפשע הנורא. בנט, אנחנו חרדים, אבל לא מטומטמים" • דרעי: "ממשלת ההונאה ממשיכה לאחז עיני הציבור ולהתעמר בחרדים"
אריה ריבקינד
י"א אדר ב' התשפ"ב / 14.03.2022 16:42

הממשלה אישרה היום (שני) בישיבתה השבועית הצעת מחליטים להקמת יישוב חרדי עם 20 אלף יחידות דיור ב’כסיף’ שבנגב.

מדוע חשוב לשתף פעולה עם מפקד האוכלוסין השביעי של ישראל?

העיר כסיף צפויה לאכלס במימושה המלא כ-100,000-125,000 נפש.

בפתח  ישיבת הממשלה אמר בנט: “אנחנו מחליטים היום גם על הקמת עיר חרדית, כסיף, שתקל על מצוקת הדיור הקשה בחברה החרדית. כבר שנים רבות שהמדינה לא הקימה עיר חרדית חדשה, והנה אנחנו עושים את זה היום”, התרברב.

“כאן מגיעה מילה טובה לשרת הפנים, איילת שקד, ולשר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמובילים את המהלך הכל כך חשוב הזה.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני, הגיב על דברי בנט: “לאורך כל השנים התנגדתי להקמת יישוב חרדי בכסיף. ואכן הנושא נדחה ובמקום זה החליטו על בניית יישוב חרדי בשפיר.

“עתה, ניצלה הממשלה הנוכחית את העובדה שאנחנו לא בקואליציה – ביטלה את שפיר, וזורקת את הציבור החרדי לכסיף, שאיש לא יילך לשם”.

ח”כ יעקב אשר הגיב: “מי שרוצה לדאוג לחברה החרדית לא מבטל בגסות החלטה שהתקבלה בממשלות הקודמות להקים עיר חרדית בקרית גת מערב, ולא שודד מהחרדים את עשרות אלפי הדירות שתוכננו בה.

“הקמת כסיף אי-שם בעתיד הרחוק, לא תכסה בשום אופן על הפשע הנורא הזה. מר בנט, אנחנו חרדים, אבל לא מטומטמים”.

ח”כ ישראל אייכלר על גירוש החרדים ל’תחום המושב’ בכסייפה: “כבר שנים שמנסים להפוך את החרדים לבשר תותחים במלחמת הבדואים בנגב. אין שום היגיון שבעיר ערד, המצויה כעשרה קילומטרים מכסייפה, לא מאפשרים לחרדים להתיישב, ודווקא בגבול כסייפה שהיא העיר הענייה ביותר במדינה, עם מספר המובטלים הגדול ביותר במדינה, מושיבים את החרדים שיהיו שם למשיסה בידי השכנים הרעבים ללחם.

“אין זה פלא שהממשלה הרודפת את החרדים בכל תחומי החיים והכלכלה, מנסה לגרש אותם אל המדבר בכסייפה. אולי לכך התכוונן ‘המשורר’ ליברמן שאמר ‘צריך לקחת את החרדים במריצות ולהשליך אותם למזבלה'”.

ח”כ אורי מקלב על דברי בנט כי הוא ‘דואג גם למי שלא מצביע עבורו’:  “פעם אחר פעם ראש הממשלה משקר בעזות מצח לציבור. לבנט קל להפוך מילה – מכספיה לכסיף, אבל לא מביא פתרונות ישימים וזמינים עבור הציבור החרדי. הכל זריית חול ושקרים לציבור.

“הממשלה הזו ביטלה באופן תקדימי פרויקט ממשלתי בשפיר לפתרון מצוקת הדיור, ללא כל הסבר ענייני וכנגד חוות הדעת המקצועית, אלא מתוך מניע נקמני, ומעז להגיד שהם דואגים גם למי שלא בחר בהם.. הם לא דואגים אלא מתנכלים לציבור החרדי”.

יו״ר ש״ס אריה דרעי תקף: ״היזהרו מן הצבועים״, אמרו חז״ל. אותה ממשלה שעשקה מהציבור החרדי את כבשת הרש שלו וביטלה במחי יד תכנון של שנים שהובלנו להקמת עיר חרדית אמיתית במערב קריית גת, היא זו שמגלגלת היום עיניים ושולחת את החרדים לכסייפה, במיזם הזוי ומנותק מהמציאות.

“ממשלת ההונאה של בנט ואלקין ממשיכה לאחז את עיני הציבור ולהתעמר בציבור החרדי, שכל חטאו שהוא עומד על עקרונותיו ולא מצטרף לממשלת השמד הזו”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מ’ישראל ביתנו’ הגיבה לדרעי: “מיצינו את הצעקות והיללות של דרעי. זה הדבר היחיד שהוא יודע לעשות. בקצב הזה יהיה מחסור בבצל בשווקים בנסיון להוציא ממנו דמעות תנין”.

יצוין, כי לפי דיווח ב’כלכליסט’, בעוד משרד הבינוי ומשרד הפנים תומכים בהקמת העיר, האוצר רואה בכך בזבוז משאבים. מתנגדים נוספים הם החרדים, שמבקשים מקום קרוב יותר למרכז הארץ, וארגונים ירוקים הרואים בהקמת עוד יישוב חדש מעשה אנטי־סביבתי.

עמדת האוצר היא לפזר את האוכלוסייה החרדית בערים קיימות, וכך לחסוך 1.6 מיליארד שקל.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה הייתם בכל שנותיכם בגועליציה?
    14/03/2022 19:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שנים לא עשיתם כלום חוץ מדיבורים. אין סיבה שכסיף תהיה עיר חרדית לתפארת עם כל מה שמשתמע מכך, שלטון עסקנים ורבנים תאבי שלטון ובצע.

  2. מה קרה?
    15/03/2022 13:25
    מלך
  3. החרדים לא ילכו לצבא
    החרדים לא ילכו לנגב
    מדוע???
    הם קדושים מיתר העם???

  4. איש לא ילך לשם...
    15/03/2022 19:09
    יעלה
  5. אחדים מבני משפחתי הלכו להתיישב במקומות לא כל כך נחשקים. בגבולות הארץ בצפון ובדרום. הם, ואני , עדיין חיים שם. 73 שנים לאחר מעשה מקומותינו פורחים ומעוררים קנאה. אפשר כמובן להצטופף בבני ברק. לבריאות, חברים. רק אל תאשימו את החילונים בכל דבר.