יותר מ-2.7 מיליון פליטים, הרוגים בעיר קייב מהפגזות, המו”מ נמשך

החל סבב השיחות הרביעי בין אוקראינה לרוסיה באופן מקוון • התובע הכללי של אוקראינה: 90 ילדים נהרגו מאז החלה הפלישה הרוסית • במריופול נהרגו יותר מ-2,200 אזרחים
חרדים 10
י"א אדר ב' התשפ"ב / 14.03.2022 12:48

היום ה-19 למלחמה באוקראינה: למרות שנציגי המשא ומתן מאוקראינה ורוסיה מגלים אופטימיות זהירה, הלחימה נמשכת במוקדים רבים, וארגון הצלב האדום העריך כי העיר מריופול הנצורה, בה מתו כבר יותר מ-2,200 קורבנות, עומדת בפני “התרחיש הגרוע ביותר”.

יותר מ-2.5 מיליון פליטים נאלצו לעזוב את בתיהם.

רוסיה פנתה לאחרונה לסין כדי שתסייע לה באספקת הציוד הצבאי, וגורמים אמריקנים טענו שיש סימנים כי סוגים מסוימים של נשקים עומדים לאזול לרוסים אחרי שלושה שבועות של לחימה בלבד.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

12:15: הבדלנים הפרו-רוסיים מדווחים שלפחות 20 נהרגו בהתקפה של הצבא האוקראיני על דונייצק.

11:15: דיווח באוקראינה: פיצוצים עזים נשמעים במרכז קייב, ככל הנראה מדובר במערכות ההגנה האוקראיניות שמיירטות טילים. מושל אזור קייב: פינוי התושבים מהעיר נמשך.

11:00: התובע הכללי של אוקראינה: 90 ילדים נהרגו מאז החלה הפלישה הרוסית.

10:45: סבב השיחות הרביעי בין רוסיה לאוקראינה נפתח הבוקר באופן מקוון, בשעה 10:30 (שעון ישראל). יועץ הנשיא זלנסקי אמר כי השיחות יתמקדו בהשגת הפסקת אש, נסיגת הכוחות וערבויות ביטחוניות לאוקראינה. לדבריו, עמדתה של אוקראינה לא השתנתה והיא מתעקשת על הפסקת אש לפני שמדברים על יחסים עתידיים.

10:15: דובר משרד החוץ הסיני הכחיש דיווחים שרוסיה פנתה לסין על מנת שתסייע לה בציוד צבאי וטען כי מדובר ב”דיסאינפורמציה” של ארה”ב.

9:45: לאחר שאתמול שיירת הסיוע ההומניטרי לעיר מריופול לא הצליחה להיכנס לעיר, סגנית ראש ממשלת אוקראינה אמרה שהיום יתבצע ניסיון נוסף להיכנס לעיר הנצורה.

9:30: דיווחים באוקראינה על שורה של התקפות ברחבי המדינה: 7 בתים הופגזו במחוז ז’יטומיר, 4 בני אדם נפצעו.מגדל טלוויזיה בעיר רובנו שבצפון-מערב המדינה הותקף – וכתוצאה מכך השידור הופסק. בעיר סניהוריבקה שבמחוז ניקולייב הותקפו מהאוויר 5 בתים.

9:00: סוכנות הפליטים של האו”ם הודיעה כי יותר מ-2.7 מיליון פליטים עזבו את אוקראינה מאז תחילת המלחמה. מי שקלטה הכי הרבה פליטים עד כה היא פולין עם 1.7 מיליון. להונגריה נמלטו 245 אלף ולסלובקיה – 195 אלף. יותר מ-328 אלף פליטים נמלטו למולדובה. יותר מ-173 אלף פליטים ברחו לרומניה.

גרמניה, ליטא, אוסטריה, קרואטיה, אסטוניה, איטליה, אירלנד, יוון, אוסטריה, הולנד, פורטוגל ושבדיה דיווחו כי לשטחה של כל אחת נמלטו כמה אלפי פליטים.

9:00: חברת גזפרום הרוסית אומרת שהיא ממשיכה להזרים גז לאירופה דרך אוקראינה.

9:00: הצבא הרוסי הפגיז את המפעל “אנטונוב” לייצור מטוסים שממוקם סמוך לקייב.

8:30: שניים נהרגו ו-3 נפצעו מפגיעת פגז בבניין מגורים בן 9 קומות בקייב.  כך על פי שירותי ההצלה האוקראינים. על פי הדיווח, שרפה פרצה בבניין כתוצאה מפגיעת הפגז ועשרות הדיירים פונו מהמקום.

8:30:  בפעם השנייה מאז הלילה: אזעקות נשמעו בעיר לבוב הסמוכה לגבול עם פולין. במהלך הלילה נשמעו אזעקות נוספו גם בקייב, אודסה, פולטבה, דנייפרו, קריבוי-רוג, ויניצה, חארקוב ואיוונו-פרנקובסק.

8:00:  צבא אוקראינה הודיע כי הפיל הבוקר 4 מטוסים ו-3 מסוקים של צבא רוסיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות