אחרי המתקפות: שקד הכריזה על שינוי דרמטי בקליטה של הפליטים מאוקראינה

שרת הפנים איילת שקד הדגישה בהצהרה שנשאה בנתב"ג: "אנו פותחים את שערינו - כל אוקראיני שיש לו קרוב משפחה יוכל להיכנס לארץ" עם זאת הבהירה: "אבל לא לכמות בלתי מוגבלת" • הזכירה: "אף מדינה לא מתמודדת עם קצב כזה של עלייה מיידית"
חרדים 10
י' אדר ב' התשפ"ב / 13.03.2022 19:48

שרת הפנים איילת שקד הכריזה הערב (ראשון) על שינוי דרמטי במדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

בהצהרה שמסרה בתום סיור בנתב”ג, אמרה שקד כי הוחלט, ש”כל מי שיש לו קרובי משפחה בישראל יוכל להיכנס לארץ – ויוחרג ממכסת קליטת הפליטים”.

ההחלטה על הרחבת מתווה כניסת הפליטים מאוקראינה לישראל התקבלה, בעקבות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה למתווה מכסות הכניסה עליו הכריזה שרת הפנים בשבוע שעבר.

עם זאת, שקד הבהירה כי ישראל תשקיע קודם בקבלת פליטים זכאי חוק השבות, ואילו השאר ייקלטו “באופן מוגבל”.

שקד ציינה: “האתגר המרכזי שלנו הוא לקלוט את המוני העולים החדשים, שגם הם נמלטו מהקרבות. מי שמגיע לכאן ואינו זכאי חוק השבות – מגיע כתייר, עד שלושה חודשים”.

בפתח ההצהרה היא הדגישה: “כל מי שמגיע לכאן מתקבל בסבר פנים יפות. הם מועברים ל’דן פנורמה’ וכל מי שהיה כאן יצא עם חוות דעת טובה. אני מאמינה שכך יהיה”.

במענה לביקורת כלפיה מצד שרים ואנשי תקשורת שמאלנים, על המספר המועט של פליטים שישראל מוכנה לקבל – אמרה: “מדינת ישראל היא קודם כל הבית הלאומי של העם היהודי. אני מציעה למבקרים – תראו בטרמינל 1 איך המוני אנשים מגיעים לכאן. אנחנו קולטים את זכאי חוק השבות, אף מדינה לא מתמודדת עם קצב כזה של עלייה מיידית”.

היא הוסיפה: “למרות שתוקפים אותי אני לא שוכחת שאנחנו קודם כל מדינת הלאום של העם היהודי, ואנחנו נשקיע קודם כל בזכאי חוק השבות. יחד עם זאת כעם יהודי שהיה נרדף אנחנו גם פותחים את הלב ואת הדלתות למי שאינו זכאי חוק השבות, אבל זה צריך להיעשות באופן מוגבל, תהיה מכסה”.

על ההחלטה  שקרובי משפחה יוחרגו מהמכסה שנקבעה – הבהירה: “אנו פותחים את שערינו אבל לא לכמות בלתי מוגבלת. אנחנו כולנו מקווים ומתפללים שהמלחמה הנוראה הזו תסתיים בתוך כמה שבועות. אני מקלה במתווה על מנת לא לשבור את הסכם הויזות עם אוקראינה, אנחנו מחדדים את זה וחשוב לנו שההסכם הזה יתבצע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות