ה-CNN: ‘מי הם אנשי ליובאוויטש’ שמצילים את הפליטים? • צפו

רבבות פליטים מאוקראינה המצגיעים אל הגבולות מתקבלים בידי שליחי חב"ד ברומניה, מולדובה ופולין • הרב אברהם ברקוביץ סיפר למיליוני צופי רשת הטלוויזיה CNN על הפעילות, והרחיב: מה זו חב"ד, מי הם השליחים - ומה הקשר של ליובאוויטש דווקא לאוקראינה
חרדים 10
י' אדר ב' התשפ"ב / 13.03.2022 18:59

המלחמה באוקראינה I היום ה-18: בחזית הסיוע למאות אלפי הפליטים, בעיקר הפליטים היהודים מערי אוקראינה המופגזות, ניצבים שליחי חב”ד – המעוררים השתאות והערצה ברחבי העולם.

מדוע חשוב לשתף פעולה עם מפקד האוכלוסין השביעי של ישראל?

ברשת הטלוויזיה האמריקנית CNN הקדישו דיווח לפעילות הזו לאורך הגבולות.

הרב אברהם ברקוביץ, שליח חב”ד שהגיע אל גבול אוקראינה מולדובה, המדינה הענייה אליה מגיעים פליטים רבים, תיאר בראיון את הפעילות במקום.

בפתח הראיון, שנמשך דקות ארוכות, מיהר הרב ברקוביץ לציין כי הוא רק אחד מתוך מאות שלוחים הפועלים בשטח ועושים עבודות קודש מצילות חיים למען אזרחי אוקראינה והפליטים.

הרב ברקוביץ סיפר על הפעילות: “יש מאות אלפי אזרחים באוקראינה, שלכודים בעריהם ומעוניינים לצאת אך אין להם דרך לתקשר. הם נמצאים במקומות ללא טלפון זמין, בלי חשמל, בלי חימום, המצב חמור”.


הוא סיפר על פנייה שקיבל מאישה צעירה, המלווה באמה המבוגרת ובבנה הצעיר. “הרב, קח את המפתח לדירה שלי בחרקוב”, אמרה לו האישה אחרי שהגיעה למקום מבטחים. “לשם כבר לא אוכל לחזור”.

במהלך דבריו ציין הרב ברקוביץ את היות אוקראינה מדינת ערש החסידות. הוא סיפר על אדמו”רי חב”ד שגדלו וחיו במדינה. על בעל התניא והאדמו”ר האמצעי הקבורים  במדינה, ועל הרבי מליובאוויטש שנולד בעיר ניקולייב וגדל בדנייפרו.

את דבריו חתם בתפילה לסיום ההרס ולהשכנת שלום בעולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין על חבד בעולם
    13/03/2022 22:25
    ישראל
  1. אוהבים וגאים בכם