מהמנה הראשונה לקינוח: 3 מתכונים שלא תפסיקו להכין בפסח הקרוב

בחג הפסח יש אירועי אירוח רבים ויש צורך במנות מגוונות וטעימות במיוחד לאורך כל הארוחה, שילהיבו את האורחים ויזכו אתכם במחמאות • הפעם נתמקד בשלושה מתכונים לפסח, כל אחד מהם מתאים לשלב אחר של הארוחה
תוכן שיווקי
י' אדר ב' התשפ"ב / 13.03.2022 01:28

פסח מתקרב ובא וההכנות לחג בעיצומן. כמו חגים רבים אחרים, ואפילו יותר מהם, פסח מתאפיין בארוחות רבות ומגוונות, אירוח מאסיבי ואוכל מצוין.

בשונה מבדרך כלל, כאן אנו מאותגרים על ידי האיסור בחמץ, ושמים דגש והקפדה יתרה על מרכבי המנות, תוך שימוש רב בתחליפים שונים.

ההיערכות לחג היא כה גדולה בעיקר בגלל אורכו, אירועי האירוח הרבים והצורך במנות מגוונות וטעימות במיוחד לאורך כל הארוחה, שילהיבו את האורחים ויזכו אתכם במחמאות.

הפעם נתמקד בשלושה מתכונים לפסח כל אחד מהם מתאים לשלב אחר של הארוחה. אלו מתכונים פשוטים, טעימים ומרשימים שיעשו לכם תמיד חשק לעוד!

סלט סלק – למען יסתלקו אויבינו

המנה הראשונה הקלילה מתאימה לפתיחה של כל ארוחה – בשרית, חלבית, מפוארת או “בקטנה”. על שולחן ליל הסדר או כל ארוחת פסח אחרת, הסלט יהיה מנת פתיחה מעוררת תיאבון, בריאה וירוקה שכיף לנשנש אותה. תוכלו להשתמש בעלי סלק, אך גם בעלי מנגולד או תרד.

הרתיחו סיר גדול מלא מים. בשלו את עלי הסלק כחמש דקות, עד להתרככותם. בינתיים, טגנו שיני שום שלמות בסיר נוסף עם מעט שמן זית, והוסיפו את עלי הסלק לטיגון.

תבלו בכמון, פפריקה, צ’ילי ומלח, ערבבו והמשיכו לבשל עוד כ-20 דקות.

הגישו את הסלט בקערה יפה וצבעונית כשהוא קר או חם/ לפני ההגשה סחטו מעליו מעט לימון.

צלי וארטישוק ירושלמי – כשמארחים באלגנטיות

פולקה הוא נתח כתף בקר שמתאים בצורה מושלמת לצלייה ארוכה. יחד עם ארטישוק ירושלמי, ירק ייחודי מאין כמוהו שסופח את הטעמים בהם הוא מתבשל, שום ובצלי שאלוט, תוכלו ליצור מנה מפתיעה לאורחים ברמה של מסעדת שף.

המנה המרשימה מתאימה לשיאה של ארוחה, כמנה עיקרית שתלהיב את כלל הסועדים.

חרצו בעזרת סכין מספר חריצים עמוקים בנתח הפולקה. בתוך כל חריץ דחסו שן שום אחת, ובזקו מעל מלח ופלפל.

צלו את הנתח בסיר עם מעט שמן זית כ-6 דקות מכל צד, עד להשחמת הבשר. חתכו לפרוסות גזר, סלרי, כרישה וכמה שיני שום נוספות, והמשיכו בטיגון.

הוסיפו מעט רסק עגבניות ויין אדום, ערבבו היטב להמסת גושים ובשלו מספר דקות נוספות. סדרו את הנתח בסיר מעל הירקות המבושלים, והוסיפו מים רותחים או ציר עוף, תבלו במעט טימין ומרווה ובשלו עוד כשעתיים, עד לספיחת הנוזלים.

בינתיים, בשלו ארטישוקים ירושלמיים בסיר נוסף מלא במי מלח רותחים, עד שהם מתרככים. סננו את הארטישוקים היטב.

שפכו לתבנית את הרוטב והירקות המבושלים, בתוכו סדרו בצלצלי שאלוט ושיני שום. את הצלי, פרוס לפרוסות שוות, סדרו מעל כלל הירקות. כסו בנייר אפייה ובשלו בתנור כשעה לפני ההגשה.

טראפלס קוקוס אננס – טעם מתוק בסוף הארוחה

ארוחה טובה תגמר תמיד בקינוח, השלב המתוק שמשאיר בסיום טעם של עוד. הקינוח הבא הוא כל כך ייחודי ומהנה לאכילה, שהוא יגרוף מחמאות מכל האורחים ואולי גם בקשות למתכון.

הקינוח הוא פרווה – כלומר, מתאים לסיומה של ארוחה בשרית, אך יתאים גם לכל ארוחה אחרת וגם בתור נשנוש כיפי בין הארוחות.

טחנו שבבי קוקוס היטב ליצירת אבקה, הוסיפו להם סוכר וטחנו שנית. שמרו אותם בקערה מכוסה.

פתחו את האננס, סלקו את החלקים המיותרים וחתכו את הפרי לקוביות גדולות. לאחר מכן, טחנו את האננס היטב. העבירו את המחית לסיר, והוסיפו לה שבבי קוקוס, סוכר ואבקת סוכר. בשלו את המרכיבים יחדיו כחצי שעה, תוך כדי ערבובם מידי פעם. הקפידו שהתערובת לא תזהיב בתחתית, והנמיכו את האש במידה והיא מזהיבה. בסוף הבישול, התערובת כולה תהיה בצבע זהב עמוק.

הוסיפו מעט מהתערובת לקערה, לה הוסיפו חלמונים. ערבבו והקציפו היטב, והחזירו את תכולת הקערה לסיר, לקבלת נפח. המשיכו לבשל עוד מספר דקות, והעבירו את הסיר לצינון בפריזר.

כשהתערובת מצטננת, צרו בעזרת הידיים או כפית כדורים קטנים, בדומה לכדורי שוקולד. צפו את הכדורים בתערובת הקוקוס הטחון והסוכר שהכנתם מראש, סדרו אותם על נייר אפייה בתבנית והכניסו לצינון במקפיא.

לפני ההגשה, תוכלו לסדר את הכדורים בקערה יפה וחגיגית, ולקשט אותם באבקת קינמון, במעט סירופ שוקולד פרווה או במעט סירופ מייפל, להעשרת הטעם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות