שרים ועיתונאים תוקפים את איילת שקד – ובנט לא מוציא מילה מהפה

שרים בממשלה ועיתונאים בכירים תוקפים את שרת הפנים על התעקשותה להגביל את כניסת הפליטים מאוקראינה - ובנט מפקיר אותה ושומר על שתיקה • הפרשן עמית סגל: "כשבנט יסיים את תפקידו ההיסטורי בעיני תומכיו הנוכחיים, גם הוא יהיה על המוקד"
אריה ריבקינד
י' אדר ב' התשפ"ב / 13.03.2022 00:26

שרים בממשלה, יחד עם עיתונאים בכלי התקשורת, מנהלים בימים האחרונים מתקפה ברוטלית על שרת הפנים איילת שקד, בשל המתווה שהציגה המגביל את מספר הפליטים האוקראינים שיוכלו להיכנס לישראל.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

באופן מוזר, ראש הממשלה נפתלי בנט, שותפה הפוליטי של שקד, לא מתייצב לצידה ולא מגבה אותה אל מול המתקפות.

אבישי גרינצייג, הכתב המשפטי של ‘גלובס’, צייץ הלילה בטוויטר: ”שרת הפנים איילת שקד חוטפת כבר כמה ימים ארטילריה כבדה מהתקשורת וגם מחבריה לממשלה על המתווה שלה לקליטת אזרחי אוקראינה.

“ראש הממשלה שהוא במקרה גם ראש המפלגה שלה השאיר אותה לגמרי לבד ולא מוציא מילה אחת מהפה בנושא”.

גרינצייג הוסיף: “נ.ב: המתווה היה אמור להיכנס לתוקף ממש כעת בחצות הלילה, אבל משרד החוץ לא סיים לטפל בניירת ובהכנת הטפסים או תירוץ משונה דומה של לפיד ולכן המתווה טרם מיושם”.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 הגיב על הציוץ: “וברור שבשלב מסוים כשתפקידו ההיסטורי של בנט יסתיים בעיני תומכיו הנוכחיים, גם הוא יהיה על המוקד. נקווה בשבילו שקארה וסילמן יגבו אותו”.

יצוין,  כי בנט בירך את שקד מיד אחרי המתווה שהציגה, ואמר כי הוא משקף “מדיניות אחראית ומדויקת שהתוותה לכניסת אזרחים אוקראינים לישראל”, אך מאז שקד סופגת מתקפה וראש הממשלה שותק.

מי שכן יצאה להגנת שקד היא ח”כ יוליה מלינובסקי מ’ישראל ביתנו’, שצייצה הערב: “מי שלא עושה לא טועה. מלחמה היא מצב חרום וצריך לקבל החלטות לא קונבנציונליות בהתאם לנסיבות. מחזקת את שרת הפנים שפועלת עם ראש פתוח ברגישות ובאחראיות. תדמיינו איפה היינו נמצאים עכשיו אילו אריה דרעי היה ממשיך להיות שר הפנים עם המדיניות הגזענית שלו”.

חעומתה, ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית צייץ בתגובה לגריינצייג: “תקשיב, הייתי משתתף בצערה, אבל מאחר והיא זו שמחזיקה את הממשלה הזו בחיים, היא לא מחזיקה בזכות להתלונן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות