פגיעה ביחסים? שגריר אוקראינה עתר לבג”ץ נגד שרת הפנים שקד

בעקבות 'מתווה המכסות' שפרסמה שרת הפנים: שגריר אוקראינה בישראל הגיש עתירה לבג"ץ, בטענה שהמתווה לא חוקי • "המדיניות החדשה מפירה הסכמים" • השגריר: "אל תטפחו לעצמכם על השכם! לא קל להגיע לפה, וישראל אינה המקום הכי נוח לשהות בו. היא מהיקרות בעולם"
חרדים 10
ט' אדר ב' התשפ"ב / 12.03.2022 20:51

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ’וק, עתר בשם השגרירות האוקראינית לבג”ץ, נגד מדיניות ממשלת ישראל ומדיניות שרת הפנים איילת שקד. העתירה, שנחשפה הערב  (מוצאי שבת) בחדשות 12 עוסקת במדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה בישראל.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

מי שמייצג את שגרירות אוקראינה במהלך המשפטי הוא עורך הדין תומר ורשה, שטוען כי תחת המילה “מכסות” יוצרת שרת הפנים מסך עשן שבעצם מסתיר מאחוריו הפרה של האמנות הבין-לאומיות והחוק הבין-לאומי.

וכך כתב השגריר בהודעה: “המדיניות החדשה של משרד הפנים מפירה הסכמים בין אוקראינה לבין ישראל בנוגע לפטור מאשרה לאזרחים אוקראיניים. לאור מיצוי כל האפשרויות הדיפלומטיות, לא נותרה לשגרירות ברירה אלא לבקש שמשרד עורכי הדין ורשה יגיש עתירה לבג”ץ נגד המתווה החדש בכדי להגן על זכויותיהם של האזרחים האוקראינים”.

בעתירה נכתב: “בית המשפט הנכבד מתבקש לשמר את המצב הקיים ולהקפיא את כניסת המתווה, המונע את כניסתם של אזרחי אוקראינה לישראל, לתוקף, עד להכרעה בעתירה זו, כך שצו הכניסה לישראל – המעניק פטור מאשרות לאזרחי אוקראינה – ימשיך לעמוד בתוקפו”.

עו”ד תומר ורשה אמר לחדשות 12: “הערב הגשתי עתירה לבג”ץ נגד החלטת איילת שקד למנוע כניסתם של פליטים אוקראינים החל מהיום בלילה, כולל בקשה לצו שיאסור על כניסת ההחלטה לתוקף.

“מצאנו שלא רק שמדובר בהפרה של התחייבויות בין-לאומיות אלא שהשרה לא הייתה מוסמכת להחליט כמו שהחליטה – זו הייתה צריכה להיות החלטת ממשלה או לפחות בהתייעצות עם ועדת הפנים של הכנסת. הגשנו את העתירה לבקשתה של שגרירות אוקראינה בישראל, ואנחנו בטוחים שבית המשפט העליון יעשה סדר”.

שגריר אוקראינה תקף אמש, בריאיון ל’אולפן שישי’ את המתווה של שקד: “זה לא מקובל עלינו כלל וכלל. כמובן. שוב, לפי האמנות הקיימות, שישראל שותפה להן, ולפי החוקים בישראל, אתם לא רשאים לאכוף שום הגבלות. ואני מקווה מאוד שנגיע לפתרון חיובי שיהיה מקובל על שני הצדדים”.

על הטענות כי רבים מהפליטים שהגיעו לישראל עושים זאת מסיבות כלכליות – השיב: “אל תטפחו לעצמכם על השכם! לא קל להגיע לישראל, והיא אינה המקום הכי נוח לשהות בו. המדינה שלכם היא מהיקרות בעולם. ובהנחה שרוב מדינות אירופה יספקו מחסה, אוכל, היתרי עבודה זמניים, מסגרות חינוך לילדים – הפליטים יעברו לשם אחרי המלחמה”.

שרת הפנים איילת שקד הודיעה מוקדם יותר השבוע כי ישראל תארח 25 אלף אזרחי אוקראינה שאינם יהודים “באופן זמני ועד יעבור זעם”. 20 אלף מהם, לדברי שקד, כבר היו בישראל לפני המלחמה באופן לא חוקי. בנוסף, הערבויות לפליטים יבוטלו ובמקום זאת – ישראלים יידרשו למלא טופס שבו הם מתחייבים שהאורח ייצא ברגע שמצב החירום יסתיים.

“מדינת ישראל תארח באופן זמני כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בישראל לפני פרוץ הקרבות, לרוב בניגוד לחוק. בנוסף, אם חלילה האלימות לא תיפסק תוך זמן סביר, נאפשר להם לעבוד בישראל”, הסבירה שקד. “מעבר לכך, הוסכם על קביעת מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה שהגיעו או יגיעו לאחר פרוץ הקרבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמישהו יעיף מפה את השגריר הזה כבר, כמה נזק הוא עושה
    12/03/2022 21:00
    שרה
  1. ישראל הרבה יותר מדי סבלנית אתו