השיחה נחשפת I בנט הציע: תיכנע לפוטין. זלנסקי: ‘שמעתי אותך…’

בקייב מאוכזבים מהתנהלותו של נפתלי בנט: "אנחנו לא צריכים עוד תיבת דואר" • לדברי בכיר אוקראיני, זלנסקי חש שבנט משתמש ב"תיווך" כדי לא להטיל סנקציות על רוסיה
חרדים 10
ט' אדר ב' התשפ"ב / 12.03.2022 20:36

נפתלי בנט אמר לנשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי בשיחת טלפון שקיימו ביום שלישי, כי הוא ממליץ לו לקבל את ההצעה שהציג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסיום המלחמה – הכוללת שורה ארוכה וקשה של ויתורים מצד אוקראינה. כך דווח ברק רביד באתר ‘וואלה’ מפי בכיר בממשלת אוקראינה.

 

זלנסקי לא קיבל את המלצתו של בנט.

לפי הבכיר בממשלת אוקראינה, בנט אמר לזלנסקי במהלך שיחת הטלפון: “אם הייתי במקומך הייתי חושב על חיי בני העם שלי ולוקח את ההצעה”. לדבריו, התשובה של הנשיא האוקראיני להמלצה של בנט היתה קצרה.

“שמעתי אותך”, אמר זלנסקי לבנט.

לפי הדיווח ב’וואלה’, זלנסקי ואנשיו לא אהבו את ההמלצה של ראש הממשלה. “בנט הציע לנו להיכנע”, אמר הבכיר בממשלת אוקראינה. “אין לנו כוונה לעשות זאת. אנחנו יודעים שההצעה הזו של פוטין היא רק ההתחלה”.

הבכיר בממשלת אוקראינה ציין כי בנט לא מתווך אלא משמש כ’תיבת דואר’ ומעביר מסרים בין הצדדים.

“אנחנו לא צריכים תיבת דואר. יש לנו מספיק כאלה”, אמר הבכיר בממשלת אוקראינה. “לשכת הנשיא זלנסקי לא מאמינה שזו הדרך לתווך. אם בנט רוצה להיות ניטרלי ולתווך היינו רוצים לראות אותו ממנה מישהו שיעסוק בזה יום ולילה וינסה להגיע לנוסחת פשרה ולא רק ישמש כתיבת דואר”.

לפי הדיווח של ברק רביד, נשיא אוקראינה ואנשיו מתרשמים שהמעורבות של בנט במאמצים הדיפלומטיים מונעת בעיקר מרצון להימנע מנקיטת עמדה ברורה כלפי הפלישה הרוסית מחשש לפגיעה ביחסים עם מוסקבה. “היוזמה שלו נראית לנו כמו כיסוי ותירוץ מדוע לא להתבטא בצורה יותר חריפה נגד רוסיה, מדוע לא לספק לנו נשק ומדוע לא להטיל סנקציות על רוסיה”, אמר הבכיר האוקראיני.

לפי דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, נשיא אוקראינה זלנסקי הציע לבנט כי המו”מ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייערך בירושלים, ואמר כי ישראל יכולה להציע ערבויות ביטחוניות לאוקראינה.

“אני מאמין שבנט יכול לשחק תפקיד חשוב”, אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב. “זאת משום שישראל היא מדינה עם היסטוריה שיש בה הרבה מקבילות למצב שלנו. בנוסף, יש בה אוכלוסייה גדולה של עולים מאוקראינה, מרוסיה ומבלארוס”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט
    12/03/2022 22:27
    רוני לא הצבע בנט
  1. למה אני לא מאמין לכם

  2. בנט
    12/03/2022 22:28
    רוני לא הצבע בנט
  3. קשקוש

  4. בנט
    12/03/2022 22:29
    רוני לא הצבע בנט
  5. בנט עוד אחד

  6. הכל בשביל פייק או לא פייק ניוז
    13/03/2022 14:09
    מנסגר
  7. לפי בכיר בממשלת אוקראינה?
    תגידו לי, עד מתי הכתבים פה בארץ יעשו הכל כדי להביא אייטם גם במחיר של פגיעה בביטחון המדינה ובמורל שלה?
    מדברים עם נאו פשיסטים חברי פרלמנט שרק רוצים כותרות, מכפישים את המדינה, ועוד מי מביא את האייטם הדיי אזוטרי בעולם? מכאן מהמדינה שלנו.
    גאונים.